Wat zouden jullie doen? Ik moet zo mijn dochter van de psz halen, maar ik overweeg met de auto te gaan ook al is het minder dan 5 minuten lopen. Sowieso laat ik haar niet zelf lopen (dus zou de wandelwagen meenemen), maar ben bang dat we geraakt worden door rondvliegend puin of is dat overdreven? Woon in midden Nederland, dus code rood hier
Nou, t gaat lekker hier. Ik heb inmiddels twee alert meldingen gehad. Bij mijn zus is het dak van de keuken eraf gewaaid. In de tuin hier zijn bomen gespleten, en ik ben als de dood dat er eentje op het huis valt! Er staan namelijk een stel oude bomen vlak om het huis heen, die, ironisch genoeg, volgende week gekapt zouden worden ivm valgevaar! Daarnaast zijn alle wegen hier afgesloten, dus ik kan geen kant op. Overal zijn bomen (met wortel en al) omgevallen. De brandweer doet er vooralsnog niks aan, terwijl er belangrijke uitvalswegen tussen zitten.
Ga even naar buiten alleen en kijk of je omwaait Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de auto pakken. Ik durf hier in ieder geval geen voet buiten te zetten, overal vallen bomen om.
Thuis houden? Auto is ook niet veilig nu. Ik pak de draagdoek straks ipv kinderwagen voor de kleine man, maar school is letterlijk om de hoek hier Maar waarom zou je met storm code rood wel gaan en met sneeuw code rood niet? * algemene vraag *
Hier staa gelukkug alles nog maar bij 3buren zijn de schuttingen al om gegaan. Wij hebben als enige een schutting met beton. Ik heb al meerdere klikos in het gangetjes gezet waar we achterom moeten. Nu lijkt de wind minder te worden.
Bedankt voor de reacties, ik pak inderdaad de auto maar. Thuishouden is niet echt een optie meer, ik moet haar ophalen. Vanochtend ging het nog niet zo hard, dus....
Hier is de wind ineens helemaal weg en de zon schijnt volop.... Succes voor de mensen die er nog even last van hebben!
Ik weet niet of je met de trein moet maar zover ik weet staken ze het treinverkeer vanwege de storm op dit moment
Ik werk bij een rozenkweker en na 10u mochten we niet meer de kas in. Er was toen ook al een ruit gesneuveld. In de schuur mochten we nog wel het werk afmaken wat er nog was.
Het dak is weer teruggevallen, en die hebben ze nu vast gemaakt. Hopelijk blijft het nu zitten tot na de storm!
Klopt, zijn we al mee bezig. Maar het is een ruim 20m klimop schutting. Dat heb ik niet in 1 dag weg gewerkt Haha.
Hier brabant en het gaat idd enorm tekeer. Toen mijn oppaskindje door de tuin liep kon ik haar net op tijd vastgrijpen anders was ze serieus weggewaaid. De kinderen blijven lekker over hier dus die zitten veilig binnen. Om 15 uur nog een keer de storm trotseren met 5 kids.
Ik ben gestrand op Den Haag Centraal. Het hele station is afgesloten vanwege vallende dakplaten. En ik moet helemaal naar het oosten!