storm

Discussion in 'De lounge' started by dorisn, Jan 18, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dat licht er aan, waren de palen al half doorgerot dan kan de expert daar natuurlijk rekening mee houden in het schade bedrag.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier in het dorp zijn 3 bomen omgewaait tot nu toe. En 1 stuk van de schutting is kapot.hoop dat de rest blijft staan.

3. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dan krijg je het wel vergoed, je kan aantonen dat de palen nog staan en dat alles deugdelijk in elkaar zat.
    Kun je de gene die los hangen niet plat leggen? Als de palen namelijk nog staan, zou je al geholpen zijn met alleen nieuwe schutting delen. Bij ons thuis wat het palen zetten het meeste werk, stonden ze, hingen de schuttingen er met een uurtje tussen.

Debaky likes this.
  4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De palen van de omgevallen platen staan nog wel maar in het midden gedeelte is een paal wel kapot, niet doordat het rot is maar wij hadden het geluk dat de wind precies op de schutting stond. Wij wonen aan de kust en het waren hier echt hele harde winstoten dus die paal heeft gewoon een goede opdonder gehad.

Die palen zijn inderdaad een hels karwij, gelukkig hebben we een aardige buurman dus mijn man en hij gaan van het voorjaar sowieso iets nieuws plaatsen.

Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar ons contact persoon en die gaat het verder uitzoeken.

5. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Ben benieuwd wat eruit komt. Dat geluk heb ik ook hoor mijn pa is 72 maar zulke dingen vind hij nog leuk om te doen, en stiekem vind ik het heel niet erg om hem daarbij te helpen hoor.

Er is maar 1 nadeel en dat is dat andere zeggen, is je pa altijd zo kortaf tegen je, maar ja als je net met een paal op een trapje staat en het snel beton moet aangegoten worden, tja dan komt hij niet met een verhaal van een half uur. Dan is het "Su water erbij nu!"

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,674
    5,709
    113
    Mijn kerstboom ligt helaas nog in de tuin :( en een hekwerk ligt om.

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hier geen schade gelukkig. Half uur geleden waaide je nog net niet weg en zo ineens was het windstil. Moet mijn nichtje nog wegbrengen vanmiddag, dus hopelijk blijft het hierbij.

8. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ben ook wel benieuwd. We waren sowieso wel van plan om de schutting te vervangen maar hadden er geen haast mee, tot nu deze storm er overheen ging :(

Hahaha zo is mijn pa ook, ik hou daar wel van eerlijk gezegd. En hoe mijn man en de buurman het op gaan lossen geen idee, zal vast een krat bier aan te pas komen en hun kennende zal het wel een hele dag duren. Ach ik zie het wel, het is alleen zonde dat het nu ineens moet vervangen worden omdat je nu niet anders kan. We blijven lachen zeg ik maar, er zijn wel ergere dingen op de wereld ;)

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier is van onze houten schuur de dakdekking afgewaaid en de deur en sponning zijn helemaal ontzet.

10. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ligt misschien waar je verzekerd bent.
    Mijn moeder krijgt het wel verzekerd.
    Paar jaar geleden ook al,storm en helft van de schutting omver. Vergoed gekregen en stuk nieuwe. Nu helaas het andere deel omgewaaid, verzekering gebeld en het bedrijf voor de schutting is sl geweest en zijn al een offerte aan het maken.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Zou een telefoon die uit je handen waait ook gedekt zijn? :D Bij mijn man woei hij zo floeps op de stoep... Gelukkig geen duur ding, restwaarde was nog max 30 euro.

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,395
    5,303
    113
    Ben ik de enige die het vreemd vindt om de schutting te verhalen op je verzekering als je hem toch al ging vervangen? Nou ja, je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar dan betaalt je verzekering dus een stukje van de nieuwe schutting die er toch al ging komen.
    Maar, waarschijnlijk ligt het aan mij, ik verhaal ook nooit dingen op de verzekering die ik zelf per ongeluk stuk heb gemaakt. Ik was heel verbaasd bijvoorbeeld door topics hier dat als je je telefoon stuk laat vallen dat blijkbaar onder de inboedelverzekering valt. Nog nooit in mij (of mijn man) opgekomen:oops:.

13. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,283
    25,752
    113
    Ik vind dat helemaal niet vreemd. Daar betaal je toch premie voor. Als de verzekering stormschade dekt, dan maakt het toch niet uit of je al plannen had om hem te vervangen. Zolang je dat nog niet hebt gedaan en de oude was nog in gebruik, kan je dat gewoon op de verzekering verhalen. In dit geval zou ik dan zeggen dat je mazzel hebt met de timing van de storm.

nizzie86, birds86, Syane and 3 others like this.
  14. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Zoals je kon lezen wilde we hem uiteindelijk een keer gaan vervangen maar hadden we er geen haast mee, hij had makkelijk nog een jaartje of twee mee gekund maar nu hij kapot is gegaan door de storm kijk ik inderdaad of ik schade vergoeding krijg. Waarom niet? Ik betaal toch netjes iedere maand voor mijn verzekering, waarom zou ik er dan geen aanspraak op mogen maken? En als ik niets krijg ook geen probleem, zal er niet moeilijk om doen maar als ik het kan proberen waarom niet?

Wij verhalen trouwens ook nooit wat op de verzekering, dit zal de allereerste keer worden om eerlijk te zijn.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,395
    5,303
    113
    Nou ja, ik zeg ook niet dat het niet mag. Ik zeg alleen dat het niet in mij zou opkomen en ik het dus altijd vreemd vind als andere mensen dat wel doen. Voor mezelf (dus geen aanval op jou) zou ik in dit geval het niet zo zien dat we er financiele schade van hebben, dus het niet verhalen. En ik las het eigenlijk zo dat jullie op een redelijk korte termijn (binnen een jaar ofzo) die plannen hadden, als het langer is, is het anders.

Nogmaals, niet als aanval bedoeld, ik vind het gewoon apart. Ik zei al dat dat wel aan mij zou liggen, want ik heb het bij heel veel soortgelijke dingen.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,236
    23,347
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, echt gek, ineens was het gewoon maar een beetje wind.

Hier op werk (Hoofddorp) schutting op werk omgewaaid en hoorde van patienten die op de bovenste verdieping van een flatgebouwtje wonen, dat de zonnepanelen van het dak zijn gewaaid. Ik kijk er op uit en er was ook brandweer.
    Thuis, 20 km van Hoofddorp, zandbak kapot, glijbaan in de sloot en containerombouw kapot.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Nee was gewoon open gelukkig.

Loesje86 likes this.
  19. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,866
    3,501
    113
    Als het goed is dan vergoed de verzekering de restwaarde van de stukgewaaide schutting en geen nieuwe.

20. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Maar even heel eerlijk, hebben jullie geen inboedel verzekering dan? Want anders is het toch zonde om iedere maand daar premie voor te betalen terwijl je er toch nooit gebruik van zal maken. Of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het niet als aanval hoor, vind het alleen apart dat het als '' vreemd '' word bevonden dat je aanspraak maakt op een verzekering waar je gewoon iedere maand netjes voor betaald.

Share This Page