M’n man vond het een goed idee om met de fiets naar z’n werk te gaan . Nou werkt hij niet zo ver en kan lopen terug, maar dan nog.
Ik heb de honden rond 14:00 naar binnen gedaan (zijn normaliter buiten of in hun grote kennel). Maarja, die moeten er uiteindelijk ook eens uit. Ik zou alleen niet weten wat een goed moment is.. ik wil ook geen dakpan op m’n kop maar ook geen zeik in m’n huis
hier liep er net nog een man zijn hond uit te laten op een pad met allemaal bomen. Die liep alsof er niks aan de hand was , terwijl die bomen echt flink heen en weer gaan
Volgens buienradar is het nu hier windkracht 10 https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/windschaal-van-beaufort ‘Zware storm’ ‘grote schade aan gebouwen, volwassenen waaien om’ Voor degene die zei dat je kind heus niet wegwaait. Ik zou niet gerust met mijn kind nu over straat lopen. (Het ging toen over iemand met een kleine tweeling, nou dat dubbeleng wat mij betreft, je zal je grip op dat handje verliezen en dan ligt je kind 3 meters verder op de stoep, en moet je nog je ander kleintje meesjouwen om de eerste van de grond op te rapen )
Dankjewel! Vroeger veel gedaan, sinds ik kinderen heb eigenlijk niet meer. Geen tijd en rust meer voor. Leuk om te merken dat ik het nog kan.
Oei, dat klinkt niet goed... hoewel, met bomen is het zo dat als ze bewegen de kans kleiner is dat ze omwaaien... hopelijk geldt dat ook voor je huis!
Hier waren er net nog kinderen aan het buitenspelen. Kan aan mij liggen, maar vind dat toch best bizar… Vast leuk hoor, met je step en wind in de rug, maar lijkt mij toch niet het moment nu.
Ik zag ook net mensen buiten lopen, honden uit laten. Echt wtf?! Er vallen bomen op mensen! Blijf gewoon binnen! Die honden kunnen hun plas en poep echt wel een paar uurtjes ophouden.
Volgens mij neemt het eind van de avond af. Nou moet ik zeggen dat wij altijd een hond hadden die het lang kon ophouden, maar sowieso had ik om half 2 gaan lopen en niet om half 4 en dan vanavond weer zo laat mogelijk. En als het niet anders kan alleen even om te laten plassen en niet een heel rondje gaan lopen..(die mensen kwamen van de andere kant van de wijk waar genoeg uitlaatmongelijkheden zijn)
Lees net dat er in België een boom op een joggende jongen is gevallen. Hij is 18 en was met zijn moeder aan het joggen. In-dit-weer! Jongen zwaargewond. Wat zijn de kansen dat jij dus nét voorbij een boom loopt die omvalt op je hoofd.
Ik kreeg hier een NL alert net. Dat het noodnummer overbelast was. Extreme weersomstandigheden. En de aanrader om binnen te blijven. Zo te lezen hebben sommigen die waarschuwing wel nodig. Qua binnenblijven.