Klopt ja, hier was een beetje grens code geel en oranje, aantal km van Brabant af. Al heb ik hier ook schade gezien, bomen om. Maar geen hele daken weg.
Ja dat dacht ik ook, ze waren vanmiddag niet thuis, dus maar een briefje achter gelaten.. Morgen maar weer even heen.. Schade aan kofferklep, dak, motorkap en 2 deuren..
Ik had vandaag een dagje dierentuin met de Kids gepland... die verzet ik maar, heb de man met de auto naar 't werk laten gaan met deze regen en wind!
Stormschade is overmacht. Volgens de Consumentenbond zijn de buren niet altijd aansprakelijk voor schade aan jouw eigendommen, waaronder dus voor stormschade. Tenzij door achterstallig onderhoud, dan kun je ze mogelijk wel aansprakelijk stellen, maar dat moet je wel kunnen bewijzen meen ik. Even kijken naar je eigen verzekering misschien. Ik neem aan dat ie op eigen terrein staat, misschien je inboedelverzekering? Maar ik zou het wel even uitzoeken dus. Maar het is niet leuk
Overal wil ik iets uit leren aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe woning zoek ik gelijk maar een woning die NIET alle klappen van de buren wilt opvangen. Ben dus zeer benieuwd hoe je tuinligging is en welke kant je dan soort woont Heb een bepaalde straat in mijn hoofd en aantal huisnummer (lang leve Google earth) even checken of die ‘gunstig’ liggen
Wij hebben volgens mij een tuin op het zuiden. Als je een PB stuurt kan ik je mijn adres sturen, dan kan je de ligging zien op Google maps? Heb je daar wat aan? De wind komt altijd echt VOL van de zijkant af. Ben niet goed in welke richting dat dan is
5 nog zelfs. Zit in groep 2 dus nog niet eens "het belangrijke groep 3". Als er iets is stuur ik meestal meteen 's ochtends een berichtje. Zou dan in dit geval al te laat zijn.
Hier ook nog even goed gekeken en volgens mij zitten wij ook op het zuidwesten. Zuid is echt onze achtertuin en west is onze zijtuin. De wind komt dus vanaf het westen lijkt het steeds.
Ja klopt! Hier hetzelfde. Op dit moment is windrichting idd ZW. Dus dan staat ie vol erop. En dan wonen we ook nog in de polder. Heb net wel nog lekker hardgelopen in windkracht 6. Ben gek ook
Er zijn in ons dorp van twee huizen de bakstenen en de isolatie van de gevel gestort en volgens mij is het echt pech hebben. Andere vergelijkbare huizen met hetzelfde bouwjaar die een paar meter verderop op dezelfde hoek/ windrichting staan hebben geen schade.
Klopt! Hier het huis op de hoek is ook veel vuiler (onze bovenkant woning is wit gespoten). Die vangt ook alle klappen Ik kan hier wel iets mee even goed kijken welke kant wij dan moeten pakken. Vallen er weer een paar huizen af, onze eisen zijn steeds groter en nog minder kans huizen om in de gaten te houden
Weer code oranje vanavond, is dan wel geen rood maar na 7 dakpannen eraf vrijdag denk ik nu toch al snel als ze maar blijven liggen...