Als ik nu naar buiten kijk zou ik niet zeggen dat er storm op komst is, het is doodstil.... Echt stilte voor de storm Ik hou er ook niet van. Ik ben hoogsensitief, m.nn gehoor, en vind harde wind echt vreselijk
Dit waren wel stormen die meer in het zuiden en oosten van het land plaatsvonden. De stormen van deze week zijn juist het heftigste aan de kust. Bij de storm in 2019 zijn er hier in de stad ongeveer 800 bomen omgewaaid (door een tornado/gustnado). Van de storm in juni 2016 weet ik niet zeker of dat een officiële storm was. Maar wel ontzettend veel hagelschade. In sommige dorpen was geen dak meer heel. Hagelstenen zo groot als tennisballen. Succes allemaal vanmiddag/avond!
Ik begin hem toch ook wel te knijpen. Moeten namiddag naar het ziekenhuis, een uur heen en een uur terug via autostrade. Dan wordt hier het ergste voorspeld. Het is dat het belangrijk is, andere had ik toch afgebeld. Hier thuis al wat dingen binnen gezet, maar terrasmeubels passen niet, hopelijk houden die stand en gaan ze niet waaien. Al kind vond ik stormweer gezellig, maar sinds ik volwassene ben en een eigen huis en auto heb, toch meer schrik van gekregen.
Dat zijn vooral plaatselijk hele zware buien met veel schade. Deze storm heeft effect op een groot deel van het land en heeft langdurig hele harde wind. In de storm van 2013 hebben we hier toen windvlagen van 150 kmph gehad. De zwaarste die ik ook gevoeld heb. Ik hoop dat dat ons bespaard blijft. Maar de bomen zitten niet in het blad, dus die schade valt hoop ik iets mee.
Ja, school sloot om 12.15u, dat is eerder. Alleen blijken ze nu helemaal dicht te blijven. Super handig om dat zo laat te mailen; mijn dochter zat al op de fiets…
Inderdaad Zoon (30 kg) had gister al moeite om te blijven staan. Was een enorme wind ineens naast een hoog gebouw.
Haha ja die van de jaren 90 weet ik nog wel. Ik was toen 10 denk ik en de directeur van de school had bedacht dat we wel naar zwemles konden fietsen. Dat ging dus niet, heel veel kinderen werden onderuit gewaaid, ik ook, en ik ging op mijn fiets liggen want die waaide weg. Wat een drama was dat Was windkracht 10 trouwens. De school van mijn oudste sluit om 13:00. Van die van de jongste nog niets gehoord, maar is basisschool en bijna iedereen woont zowat om de hoek. Maar wat mij betreft sluiten ze ook eerder.
Hier kregen we gisteravond bericht dat de school om kwart over 12 zou sluiten en vanochtend zag ik toevallig nog een mailtje dat ze helemaal dicht blijven/online les doen omdat de metro in Rotterdam al om 10.00 stopt met rijden en veel kinderen blijkbaar met de metro komen. Mijn kinderen moesten gelukkig het tweede uur beginnen, dus die waren nog niet weg (ze mochten wel met de bus van mij, want ze moeten een half uur door een vlakke open polder fietsen). Blijkbaar verwachten ze nogal wat van die storm. Het is hier nu nog heel rustig in elk geval.
Ben blij dat we die trampoline niet meer hebben. Toen waaide hij ook weg, precies over de klink van 1 van de openslaande deuren Kon ik er niet meer uit aan die kant.
Ja, dat kan ik me ook zo goed herinneren! Mijn zusje was echt een iel, dun meisje en die moest zich echt aan mn moeders broek vasthouden, anders waaide ze zowat weg! Hier ook basisschool in het dorp, dus dichtbij over het algemeen voor de leerlingen. Nog niet gehoord dat ze eerder dicht gaan.
Dit is nu precies waar mijn stresspunt ligt: mijn kinderen. Van middelste dochter gisteren al keurig bericht gehad, dat de school wellicht gesloten zou worden en dat we zsm een update zouden krijgen. En ze zit dus inderdaad thuis vandaag voor online les. Jongste dochter is naar school vertrokken om 7.45 uur, en haar telefoon ligt nog thuis Vlak daarna zag ik een appje binnenkomen op haar tekefoon dat ze online lessen gaan geven… Goed, mentor geappt of ze haar meteen weer naar huis willen sturen en dat ze daardoor het eerste uur mist. Hij reageert dat ze dan op school de les kan volgen. Daarna zie ik in haar app dat het eerste uur verschoven wordt naar het 7de uur. En dat de metro’s na 10 uur al niet meer rijden. Dus ze zit en voor niks op school en ze kan vanmiddag niet meer thuiskomen. Slechte communicatie ook van school. Uiteindelijk heb ik haar maar een berichtje gestuurd via de klassenapp, omdat er blijkbaar nog een andere kind op school is aangekomen Heel tof natuurlijk, als je moeder in de klassenapp gaat communiceren. Anyway, ze hoopte dat ik haar om 13.30 wel op zou halen. Heb haar uiteindelijk gesproken via de telefoon van haar klasgenoot en gezegd dat ze nu naar huis moet komen. Maar ben nu al moe van dit gedoe
Jemig dat zou voor mij al teveel stress zijn zeker omdat de telefoon thuis lag. Wat een gedoe!! Hopelijk communiceren ze volgende een stuk vlotter. Wij hebben niks gehoord van school. De kinderen komen van allerlei plaatsen met een hele brede straal dus zo maar eerder naar huis sturen kan niet (taxi) Dus ik mag midden in een storm naar de halte lopen. Bah hou hier helemaal niet van.
Ben blij als dochter weer met de taxi thuis is afgeleverd. En man weer veilig thuis is. Die staat vandaag ergens zonnepanelen te leggen. Gezien de tijd van z'n wekker vanmorgen probeerd hij dat af te voordat de storm begint. Maar hij is wat eigenwijs aangelegd en vind dat ze altijd verschrikkelijk overdrijven met die kleur codes. Als iedereen veilig thuis is ga ik er alleen maar van genieten. Ik hou heel erg veel van storm. Enige wat ik altijd spannend vind zijn mijn twee beuken bomen in de voortuin. Die moeten wel blijven staan.
Zo jammer als een school daar niet proactief in is… Mijn middelste dochter zit op een hele grote school (ruim 1800 leerlingen) en dus ook veel personeel. Dus daar moeten ze wel gestructureerd werken en communicatie op orde hebben anders loopt echt heel veel in de soep. En dat doen ze dus ook altijd fantastisch. Maar jongste dochter zit op een hele kleine school (300 lln) en dat is een rommeltje… Oudste dochter zat ook op een kleine school (400 lln) en ook daar was het vaak een rommeltje. Ik hoop maar dat jij op tijd bericht krijgt over hoe het gaat lopen, want dat zou toch wel prettig zijn. Geeft alleen al meer rust als je weet waar je aan toe bent.
@Adje: Hier een kind waarvan de mobiel leeg bleek te zijn…en dus al onderweg was toen we mail kregen dat de school gesloten bleef. Staat dus ook voor niets op school. En opeens vervallen de lessen na 12.15u niet meer (zie ik in haar rooster, niet gecommuniceerd verder), want online kan het wel, dus heeft ze alsnog de hele dag les. Ben benieuwd hoe hoog haar stresslevel is als ze thuis komt…
Ah jeetje, ook zo vervelend! Wat een gedoe toch. Ben dus verder niet bang voor de storm. Maar dit soort dingen vind ik dan wel stressvol.
Toen wij nog in een appartement woonde was ik thuis met de storm. Ik zag in eens iets vliegen. Dat was een lounge stoel van mensen die hoger woonde. Onze glasplaat wat een afscheiding was met de buren op het balkon knapte ook. Emmers veiligheidsglas hebben ze weggebracht. Woonbouw was wel vlot omdat het grote puntstukken waren. Zelf ooit op een speedboot gezeten terwijl het weer in eens omsloeg (Indonesië) ik heb mensen nog nooit zo bang zien kijken. Elke keer vielen we in de diepte van de golf en de rest kwam over ons heen. Toen de motor uit viel wist ik niet of we nog aan zouden komen. Tijdens noodweer reden we naar huis en de bliksem sloeg elke 5 sec in. Toen we bijna thuis waren zaten we vast in de auto omdat de voorganger remde en wij door een tunnel reden en de golf water over de motorkap sloeg en toen alles stuk was. Dus ik heb niks met een storm. Als school nu laat weten dat je ze eerder op kan halen doen we dat!