Onze zoon is samen met zijn hoop vrienden met de fiets richting school. Om 15u30 gaan we met elkaar bellen en dan kijken hoe het zit. Parken, bossen, wandel en fietspaden tussen de bomen zijn afgesloten . De scholen lieten verder niets weten. Sport vanavond zien we wel. Er is nog niets afgemeld maar ik ga er niet door rijden (ook niet met de wagen) als het ruig doet.
Mijn man heeft gelukkig vandaag wel de auto mee genomen (moet 10 km fietsen, grootste deel door open polder). Kinderen hadden margedag gelukkig. Vanmiddag voor de muziekles tussen 15.00 en 17.00 heb ik nog geen afmelding gekregen. Daar zouden we in principe op de fiets heen... We wonen in Groningen. Nu ik lees dat zoveel scholen eerder sluiten, vraag ik me af of die muziekles ook wordt afgezegd. Muziekjuf moet ook vanuit de grote stad via de snelweg komen. In 2013 hadden wij voor duizenden euro's schade, doordat onze bekleding vh huis aan de achterkant eraf is gewaaid. We waren beide aan het werk en ik werd op mijn werk door verschillende buren gebeld. Toen ik thuis kwam en het zag, moest ik huilen. Dus ik ben blij dat onze dakpannen in 2014 vervangen zijn en hoop dat het nu goed gaat. Straks alle losse dingen in de tuin binnen zetten met de kids.
Je zou toch denken dat 300 leerlingen met alle leerkrachten ook voelde zou moeten zijn om snelle beslissingen te nemen. Het is niet dat het nog niet bekend was. Het klopt die onzekerheid geeft zo veel onrust.
Wij gaan zo de losse spullen in de tuin binnen zetten. C moet vanmiddag naar Theaterles om 15:00 uur. Normaal zouden we op de fiets moeten maar mijn man is thuis dus die brengt haar met de auto. Zij is doodsbang voor de wind dus als ze dan ook niet wilt mag ze lekker thuis blijven.
Ja, vind ik ook hoor. Maar blijkt in de praktijk dat ze daar dan toch niet zo goed in zijn… Succes vandaag!
Bedankt jij ook!! Weet iemand of je ook een buienradar hebt voor stormen? Kan ik zien of ik inderdaad op het hoogte punt hem op moet halen
School van de jongste sluit ook om 13:00 krijg ik net te horen. Jongste heeft vanavond paardrijles, aan het bos, ik twijfel of het verstandig is, veel bomen onderweg en in de buurt (is wel heel dichtbij).
Vanmorgen kwam bericht van school dat ze om 12:00 sluiten. Een aantal van het personeel moet van ver komen dus begrijp dat dan wel weer. Ook wij moeten een half uur rijden naar school, maar aangezien de storm pas rond 19:00 echt aanwakkert maak ik me daar niet zo druk om. Qua sport bekijk ik het vanmiddag even. Normaal gaat de oudste op de fiets maar dat lijkt me vanmiddag niet zo verstandig. 3km fietsen met windkracht 6-7 over de vlakte langs een fietspad vol bomen... Mijn dochter vroeg of we vanmiddag nog naar het bos konden. Uitgelegd dat dat tijdens een storm misschien niet het handigste is om te doen i.v.m. vallende takken
Wij kregen gisterenavond mail van de middelbare school dat ze al 0m 11:15u dichtgaan (we wonen tussen de rivieren). Heel fijn! School van de jongste is op vrijdag sowieso om 12:30u al dicht. En mijn man zijn baas belde net om te zeggen dat hij rond de middag naar huis mag.
Ik ben ergens in 2007/2008 op de brug met auto en al bijna 2 meter naar links geschoven, en kwam bijna onder een vrachtwagen terecht. Die storm kan ik me nog levendig herinneren, mijn collega's in Woerden moesten kinderen van school halen omdat de dak eraf was gewaaid. En andere collega's stonden bijna 5 uur vast in een tunnel. Was echt een hel. Ik heb vanavond een afspraak om 19h 40km verderop. Ergens denk ik, gewoon gaan. Maar de vraag is of dat verstandig is.
Nou ik moet het allemaal nog zien. Volgens buienradar zou het hier nu al windkracht 5/6 moeten zijn en het is echt nagenoeg windstil....
Hier mogen kinderen in de middag opgehaald worden,moet niet. Middelste twee komen door de middag thuis eten,die blijven dan ook thuis voor de rest van de dag. Middelbare school van oudste heeft nog niks laten weten en is het volgens mij gewoon tot 15:40. Dochter gaat met de tram en hopelijk blijven trams rijden,want er is een flink stuk spoor met aan beide kanten bomen. Ga zo alle losse spullen naar de schuur brengen en kijken wat te doen met trampoline. Vanmiddag komt iemand beneden glas vervangen v.d. woonkamerraam, ben benieuwd of het doorgaat, want ze hadden gisteren gebeld om die afspraak vast te leggen.
Een soortgelijke discussie zag ik gister ook in de groepsapp voorbij komen. Ik denk dan, kom op mensen, code oranje, het is maar een storm. Het hoogtepunt komt hier rond 19:00 pas dus waarom moeten we nou om 12:00 al de kinderen ophalen? Maar goed, sommige mensen panikeren liever dan te relativeren. Ik zie wel wat er gebeurt, je kunt er toch weinig aan doen als je dakpannen in het rond gaan vliegen. Vanmiddag zouden mijn schoonouders hier komen om de middelste op te halen voor een paar nachtjes logeren. Dat hebben we uit voorzorg maar wel afgezegd. Zij moeten 2 uur rijden om hier te komen en nemen toch je kostbaarste bezit mee in zo'n storm. Gelukkig dachten zij er net zo over. Ik heb maandagavond tijdens de storm 50km moeten rijden. Ik zag niks meer, mijn ruitenwissers konden het niet aan, de strepen op de weg waren amper te zien en mijn zware XC90 leek wel een veertje op de snelweg, ik werd van links naar rechts geblazen. Ik was toen echt blij weer thuis te zijn.
Hier nog niks gehoord van school. Vind het wel eng. School is om 15.10u gedaan en een halfuur rijden.