Wij wonen in een stadje dicht bij Zeeland, waar vroeger ook 'zee' was. Opzich pakken we elke storm aan zee dus mee. Het is hier niet windstil geweest en je merkt hier dat het al echt aan trekt.
Bedoel jij de orkaan van 25 januari 1990? Die kan ik me ook nog goed herinneren. Ik was bij een vriendinnetje aan het spelen en moest van die moeder ineens naar huis terwijl het nog lang geen tijd was. Ik was toen echt boos want we waren zo leuk aan het spelen en ik had geen zin en dacht wat een stomme reden voor een beetje wind. Onderweg waaide het toen al echt hard. Wat later moest de hond uit, mijn moeder waaide bijna weg. Mijn vader is uren onderweg geweest om thuis te komen, alles was afgesloten of geblokkeerd door vrachtwagens en bomen. Mijn vader kon niks laten weten, mobiele telefoons had je toen niet.
Nou mijn vlucht gaat gewoon door, we landen aan het einde van de avond. Ik ben benieuwd hoe en of we thuiskomen vannacht.
Code rood nu. Kinderen hebben een studiedag gelukkig, en de oudste zou vanavond in de keuken moeten werken. Dat slaan we even over.
Man appte net dat hij om half 1 vrij is en rijdt dan deze kant op (2,5 u rijden), dus ik hoop dat hij het redt We hebben ook nog zwemles om 16u, maar heb nog niks gehoord of dit wel/niet doorgaat.
Mijn oudste dochter in de vierde van VO is om 14 uur uit. Hier verwachten ze rond 16 uur het hoogtepunt, uit school gaat ze direct naar haar vriendje die vlakbij woont en daar blijft ze voorlopig. Die van 9 jaar is half drie uit maar we wonen vlakbij school en de oudste zit veilig op zijn stage adres en wordt thuisgebracht. Ik begin het echt wel een beetje spannend te vinden. Alle tuinstoelen net in de schuur gezet en ja die stormen van de jaren 90 wow, waren echt wel spannende momenten.
Hier ook net bericht. Middelbare school is uit om 13u. Wel de mogelijkheid om indien er geen oplossing gevonden word te blijven tot 16u30.
De RET in Rotterdam rijdt vanaf 12 uur helemaal niet meer en de HTM in Den Haag ook niet vanmiddag (weet even de tijd niet meer)
We wonen in België, voorlopig geeft de vervoermaatschappij aan gewoon te blijven rijden en verwachten ze enkel aan de kust wat hinder. Zie bij meeste buren de tuinmeubilair gewoon staan, alsook trampolines met de veiligheidsnet er nog omheen en kliko's. Die zullen vast van mij denken 'wat een stresskip', heb het net afgehaald,de randkussen en trampoline even verplaatst tegen schuur en schutting,zal zo ook kijken of ik het nog kan verzwaren. Voor de rest tuin helemaal leeggemaakt, het begint wel wat harder te waaien dan vanochtend.
Sterkte voor iedereen die toch wat angst heeft voor de storm. Vso van zoon sluit om 12.20 uur en gelukkig komt de taxi zoon dan ook eerder ophalen. Ik mag zo invallen op een ander kdv en moet tot half 6 werken. Ben benieuwd. Gisteren werd ik al bericht door mijn buurvrouw dat de palen van de klimop Haag gebroken waren. Hij us nu aan beide kanten gestut. Ik ben benieuwd of hij eind van de dag nog overeind staat
Haha ja hoor ik twijfel al snel overal over Er is hier een paar jaar terug een valwind geweest in de wijk, ruim 300 bomen omgevallen en laatst is er aardig wat gekapt. Dus ga ik toch weer twijfelen En ook een beetje twijfels over het gedrag van de paarden met dit weer.
Met geen twijfel mogelijk bedoelde ik meer dat ik geen seconde aan paardrijden in een bos zou denken als er stormweer is hoor . Vanaf dat ik het las in uw bericht dacht ik al: dat ga je toch niet doen
Als je je verveelt en het leuk vindt om te kijken (ik vind het hilarisch met het commentaar) moet je eens op youtube zoeken op big jet. Daar zijn ze vliegtuigen aan het spotten in Engeland en zie je hoe ze live landen in de storm.