Nou ze rijden wel binnen natuurlijk, maar de manege ligt aan het bos. Dus wel wat bomen rondom uiteraard. Maar het is ook lastig, want nu valt het best mee met de wind, dan denk ik al snel, het kan wel. Maar wil dan ook niet op het laatste moment afzeggen. En bij de manege zijn ze niet zo bang aangelegd. Maar vandaag dus wel voorzichtig gelukkig
Beetje te zien waar je woont. Wij wonen in de oranje zone in België en we kregen net bericht van school dat ze nog vroeger gaan sluiten omdat nmbs vanaf 14u minder gaat rijden.
ja dat snap ik en dat leerkrachten die verder weg wonen ook op tijd thuis zijn prima. En een vo waar iedereen overal vandaan komt snap ik ook prima maar een dorpsschool waar iedereen binnen 10 min thuis is. En dan in oosten waar heftige pas eind van middag is.
Basisschool van zoon gaat ook eerder uit. Net bericht gehad dat kinderen vanaf 12.30 mogen worden opgehaald omdat knmi heeft opgeschaald maar code rood. Als dat niet mogelijk is verzorgd school opvang tot 14.15 uur. Ouders mogen nu ook de school in om ze op te halen omdat niet iedereen waarschijnlijk even laat zijn kind komt halen. Dus prima geregeld, vind ik. Prettig idee om voor code rood iedereen binnen te hebben. Rond vliegende dakpannen en grote takken kunnen tenslotte gewoon dodelijk zijn.
In Zeeland zou nu ook windkracht 6 moeten zijn.. vind het nog best meevallen, maar ik zit binnen haha dus lastig beoordelen.
Welke gedeelte van Zeeland? Wij wonen naast Tholen. Net Brabant , dus geen code rood. Het is hier al heel de ochtend winderig. Lijkt wel wat aan te trekken.
Ik ben reuze benieuwd straks. Hier ook opgeschaald naar rood. Eigenlijk was ik rwee weken geleden van plan om vanmiddag de verjaardagsuitnodigingen rond te brengen voor de oudste. Doen we toch maar niet, hahaha.
Zo tof om te zien. Ik durf niet in een vliegtuig dus weet niet hoe het voelt maar dit moet zoooo spannend zijn.
Ik vind het hier bijna eng stil… Een echte stilte voor de storm. Alles in de tuin opgeruimd. Ik hoop dat de schutting het houdt. Vriend moet juist vanmiddag en vanavond werken.
Bij mij was toen de hele schutting plat...was al een ouwetje maar dat was ff 20 meter wat opnieuw moest (jaren 60 woning, meeeeega tuin). Hier nu 1 paneel die op leeftijd was er uit. Net overlegd met de buurvrouw. Ik ga maar eens zoeken naar een vervanger, dan komt dat volgende week wel weer. Dit weekend verwachten ze mogelijk nog een storm nr3. Kan nu wel lekker schrobben in die hoek met mn luiwagen! School gaat hier ook eerder dicht, dochter om 13:00 ophalen. Nu nog ff mn tuintafel op zn kop in t gras kiepen en verzwaren (past niet meer in die postzegel schuur)
In 2013 hadden wij ook mensen in de straat waar het dak en gevelplaten van los kwamen. Wij hadden gelukkig niks. Oudste zoon mocht eerder naar huis, de meiden hebben studiedag en de jongste is zo klaar op de psz. Hoop dat man ietsjes eerder naar huis kan en dan zijn we allemaal veilig thuis. Hopelijk blijft de trampoline staan. 4 meter doorsnede dus die ruim je niet zo makkelijk even op.
Niet te doen… Sommige doen al voor de 3e keer een poging om te landen, ik zou echt huilen als passagier