Ik had even een vraagje over storneren.... Heb het nog nooit gedaan dus ik weet niet zo goed hoe het werkt. Mijn man heeft een abonnement van de NS en dat wordt altijd de 6e afgeschreven en dan dient hij een declaratie in en een paar dagen later hebben we het dan terug. Maar dat duurt nu dus wat langer en daardoor kan ik nu een paar andere dingen niet betalen, en daar kwam ik vanmorgen dus pas achter Dus het is te laat om nu een overschrijving vanaf de spaarrekening te doen. Dus ik dacht: misschien kan ik dan dat bedrag van het abonnement even laten storneren en dan volgende week alsnog overmaken? Of komen er dan extra kosten bij kijken?? Weet iemand dat? Voel me zo stom, dit is me nou nog nooit overkomen
O ja, en als ik storneer, staat het geld dan wél direct weer op mijn rekening? Anders heeft het alsnog geen nut
vaak is storneren binnen 3 werkdagen weer op je rekening, dus het kan wel alleen weet ik niet o het nut heeft dan.. En ik denk niet dat er extra kosten bij komen hoor ik doe het ook wel eens.. en he nooit extra kosten gezien
Hm, dat schiet ook niet op dan inderdaad Aargh, soms word ik er echt niet goed van hoor! Fijn dat ze de declaraties niet allemaal laten liggen tot één bepaalde datum, maar nu kan ik er eigenlijk nooit van op aan dat het op tijd binnen is
Is het per automatische incasso afgeschreven? Want als je het zelf over hebt gemaakt dan is het sowieso niet te storneren. Bij mij verschilt het heel erg wanneer ik het geld op mijn rekening heb, soms binnen een uur en soms de volgende dag. Je kan het altijd proberen.
ik vraag me af wat het doet met het abonnement van je man als je storneert. Zou wel knap lullig voor hem zijn als hij er morgen gebruik van gaat maken en het ding is niet meer geldig omdat je het geld hebt gestorneerd.
Ja, daar ben ik dus ook bang voor.... Ik heb nu toch maar gekozen voor de spaargeld overmaak methode, hopen dan maar dat het snel wordt overgeschreven, het is tenslotte gewoon een doordeweekse dag
hebben jullie je spaargeld niet bij dezelfde bank dan? Hij hebben we zowel bij ing als de rabo meteen beschikking over ons spaargeld. zodra ik het overboek staat het erop
Nee, het spaargeld staat bij de ASN en onze betaalrekening bij de RABO. ASN heeft (had?) hogere spaarrente en we kregen juist een lagere hypotheekrente als we ons salaris voortaan bij de RABO lieten storten, dus vandaar
o ok. misschien dan een idee om een klein buffertje op een spaarrekening bij de rabo te zetten, zodat je in noodgevallen wel meteen over ged kunt beschikken.
Ik heb ook Rabobank maar heb nog nooit binnen 1 uur een stornatie terug gehad, duurt toch minimaal 1 dag maar ze zeggen 2 tot 3 dagen.
Ik heb het ook wel eens snel terug gehad, maar waar dat aan ligt? Heb het nog niet zo vaak gedaan eerlijk gezegd. Misschien eens opnieuw rentes vergelijken van spaarrekeningen, of een deel van je spaargeld toch bij Rabo. Wij hebben ook een andere bank met spaarrekeningen, maar ook bij ing, zodat ik er altijd snel bij kan bij nood. Want anders duurt het soms een dag voordat ik het spaargeld heb als ik het overschrijf
Mijn ouders hebben even voorgeschoten. Ik kreeg net een mailtje dat het spaargeld van de ASN op de RABO was gestort, dus kan het direct weer overmaken. Eind goed, al goed Bedankt voor de tips!