Na een zwangerschap van 38 weken en 1 dag ben ik op 29/07/2009 bevallen van onze 2de zoontje Levi! De bewuste dag is begonnen met een kleine kramp die de hele dag door kwam om de 10 minuten ongeveer. Omdat ik eerder snel bevallen was heb ik besloten om mijn man een uurtje eerder van zijn werk naar huis te laten komen omdat ik merkte dat de kramp in mijn buik om 5 uur ´s avonds ook gepaard ging met een rug wee... Toen nog even snel staan koken voor mijn man en zoontje, gestofzogen en gehoopt dat mijn man ook daadwerkelijk om kwart voor 7 thuis zou komen. Toen hij er eenmaal was heb ik me overgegeven aan de bevalling, reslutaat weeenstorm die niet te stoppen was, snel mijn zoontje op laten halen door mijn ouders toen dat gebeurt was meteen mijn man naar de verloskundige laten bellen dat was kwart voor 8 ongeveer met de boodschap dat ik het idee had al ver te zijn. De verloskundige vertrok meteen en stond een 10 minuten later op de stoep, zij toucheerde en ja hoor 10 cm ontsluiting Moest nog even op mijn linkerzij draaien om Levi te laten draaien en iets verder naar benden te krijgen. Dit werkte niet optimaal dus brak zij mijn vliezen om 08.15 en moest proberen om Levi onder mijn schaambotje door te persen... Dat deed MEGA MEGA MEGA veel zeer, had ook geen `normale` persdrang en moest dus doen wat er me opgedragen werdt maar het gevoel ontbrak.... Maar goed het resultaat mag er zijn, om 20.21 werd Levi huilend en blakend van gezondheid op mijn buik gelegd, het was gelukt en dat alles in een recordtijd! Al met al heeft mijn bevalling een uur en 3 kwartier geduurt. Kreeg ik ook nog te horen dat hij een groter hoofdje heeft dan gemiddeld Ben er ook nog eens zonder knip, scheur of hechting vanaf gekomen! Het was heel heftig heeft me enorm pijn gedaan maar ben toch blij met de manier waarop het verlopen is! Het gaat hardstikke goed met ons beiden! Levi is 1 dag misselijk geweest maar verder heeft hij zover we kunnen zien en merken niets overgehouden aan de stort bevalling. Levi weegt 3380 gram en is 51 cm lang. Mijn man is gewaarschuwd dat hij een cursus moet nemen voor het geval we nog voor een 3de gaan
Poeh, klinkt toch wel heftig hoor...... Maar gelukkig is alles goed gegaan en heerlijk hoor geen knip, geen scheur (of in ieder geval geen grote) en geen hechting! GEnietze, enne waar blijven die fotoos nou???
Jeetje zomaar; Wat een verhaal! Hier nog maar eens gefeliciteerd met je zoon. Goed gedaan hoor. liefs Djezelf
Wow, zo kan het natuurlijk ook Van harte gefeliciteerd met jullie kleine mannetje, genieten geblazen!
Tjonge, dat heb je voorspoedig gedaan! Gefeliciteerd, wat een prachtig verhaal ook. Geniet lekker van elkaar!