Ik heb sinds mijn bevalling zo enorm last van mijn stuitje/staartbeen!! Ik kan bijna ook niet meer fietsen en als ik te lang zit kan ik bijna niet meer opstaan van de pijn... Is dit herkenbaar? wat kan je eraan doen?
Ik heb het ook heel lang gehad. En nog wel eens. Een stuit/staartbeen geneest heel langzaam. Ik kon ook niet lang zitten, dan ging het echt heel erg pijn doen. Als ik nu verkeerd zit voel ik het ook na een tijdje. Als je het niet vertrouwd gewoon langs de HA gaan, al denk ik niet dat die er veel aan kan doen. EN anders gewoon geduld hebben.
inderdaad geduld hebben. Ik denk dat ik er wel een maand of 8 last van heb gehad, op het laatst alleen nog maar met fietsen. Volgens mij is er weinig aan te doen maar misschien kan de huisarts je verder helpen?
Hoi, Ik heb er ook last van, ik fiets niet, maar soms in bepaalde houdingen als ik heb gelegen of gezeten en ik sta op, auw, dan heb ik ook last daarvan, weet ook niet hoe dat komt, want tijdens de zwangerschap had ik daar helemaal geen last van, maar ineens na de bevalling wel, vreemd he!?
is niet vreemd.. tijdens de bevalling kan een stuitje nl beschadigd raken door de grote druk die erop komt.. bij de een klapt die te ver om, bij een ander kan die zelfs breken.. ( dit kan met een foto vastgesteld worden). Hier ook erge last ervan.. met name als ik even gelopen heb.. als ik dan weer ga zitten, dan lijkt het of stuitje helemaal mijn rug in geduwd wordt.. en voelt aan alsof iemand me er een rotschop onder gegeven heeft. Ik ben inmiddels onder behandeling van een fysio.. in de hoop dat het over een paar maanden minder gaat worden.