Stortbevalling ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama4boys, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama4boys

    Mama4boys Lid

    20 nov 2018
    12
    7
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal.
    Ben nu ruim 15 wk zwanger zit even lekker te nixen dus gedachtes gaan op de loop.
    Mijn laatste bevalling was ietsjes snel 1uur en 20 minuten vanaf de eerste wee tot aan de nageboorte.
    Nu vraag ik mij af zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en daarna weer zo een bevalling hadden?
     
  2. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ja, mijn bevallingen gingen ook allemaal snel.
    De eerste was er binnen 5 uur.
    De tweede binnen 2,5 uur.
    De derde binnen 2 uur.
    De vierde binnen 3 kwartier.
    De vijfde binnen 3 uur en 1 kwartier (hij lag verkeerd, daarom duurde het langer)
    De zesde binnen 20 minuten!
    De zevende binnen 1,5 uur.

    Allemaal gerekend vanaf het begin van de weeen en ontsluiting tot het moment dat ze geboren waren.
    Die binnen 20 minuten is de enige waarbij ik weeenopwekkers heb gehad (ik zei nog dat ik dat niet wilde omdat ik altijd al heel snel beval, maar toch doorgezet en vandaar in 1 grote gruwelijke wee naar 10 cm gevlogen en kind gelanceerd, dat gebeurd me dus niet weer dat ik me daartoe laat zetten :( ).
    De andere 6 zijn gewoon natuurlijk begonnen en 3 daarvan thuis geboren, drie in het zh vanwege medische redenen tijdens de bevalling naar het zh gereden. En de zesde dus in het zh vanwege inleiden.
     
    maaike3 en Mama4boys vinden dit leuk.
  3. Mama4boys

    Mama4boys Lid

    20 nov 2018
    12
    7
    3
    Vrouw
     
  4. Mama4boys

    Mama4boys Lid

    20 nov 2018
    12
    7
    3
    Vrouw
    Waauw. Dacht dat ik snel ging.
    Kreeg je bij de laatsten ook een noodplan?
    Ik moet in zkh bevallen ivm hypertensie en eerdere keizersnede.
    Gyn zei al...we moeten maar een noodplan maken want deze kan dus razendsnel komen.
    1e 14 uren en toch ks
    2e 8 uren
    3e 7
    4e 1.5 uur
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb gekozen voor de ruggenprik voordat het infuus aan ging. Dat scheelde denk ik wel.

    Eerste 5 uur (1 wee van 20 min 5-10 cm)
    Tweede 2 uur (1 wee van 10 min van 5 - 10 cm)
    Derde 1 uur, ingeleide bevalling zonder weeenstorm.
     
    Mama4boys vindt dit leuk.
  6. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    De eerste ruim 24 uur van de eerste wee tot geboorte.
    De tweede 70 min van eerste wee tot geboorte.
     
    Mama4boys vindt dit leuk.
  7. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    De eerste 12 uur van eerste wee tot geboorte (ingeleide bevalling in het zkh)
    De tweede een uurtje van eerste wee tot geboorte.. gelukkig had ik besloten om thuis te bevallen, want de verloskundige kon zoonlief nog net opvangen (of nouja eruit trekken, want te breed geschouderd)
     
    Mama4boys vindt dit leuk.
  8. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    1e: 22,5 uur (van 1e wee tot aan geboorte) thuisbevalling dat uit eindelijk ziekenhuis werd.
    2e: 10.5 uur (van 1e wee tot aan geboorte) ziekenhuis bevalling
    3e: 5 uur (van 1e wee tot aan geboorte). Het had sneller gekund als de verloskundige m'n vliezen eerder gebroken had, maar ze wilde wachten op de natuur o_O:confused: ziekenhuis bevalling
    4e... ben erg benieuwd hoe het dit keer lopen zal. :rolleyes:
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    1e: 4,5 uur
    2e: 1 uur en 50 min
    3e: 3 uur en 20 min

    Waarbij de eerste twee in 1 klap volle bak erop gingen (qua weeën), dus vanuit het niks elke 3-2-1 min weeën tot de baby er uit was. De derde ging geleidelijker aan met de eerste 1,5 ‘maar’ 5 weeën. Daarna overigens elke minuut tot de baby er was.

    Ik vond de tweede ondanks de naweeën wel het fijnst. De derde vond ik zo lang duren (op dat moment echt hoor! Schiet mij maar lek).
     
  10. Mama4boys

    Mama4boys Lid

    20 nov 2018
    12
    7
    3
    Vrouw
    Ik maak zelf geen weeen aan. Nog nooit gehad bij alle 4 niet dus altijd aan het infuus. Bij 4e al 3 wk 5cm ontsluiting geen slijmprop meer en 3x gestript. Niks noppes nada.
     
  11. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Nee ik heb nooit een noodplan gehad, ik mag ook thuis bevallen (nooit ks gehad of andere medische indicatie vooraf) maar wel bij het eerste teken van dat ik denk weeen te hebben, DIRECT de vk bellen. Ben bij de 7e daarom bij 28 weken met loeiende sirenes in de ambu naar het zh gebracht voor weeenremmers omdat ik weeen had. Gelukkig hebben de remmers gewerkt en is ze tot 38 weken blijven zitten.
    Maar met ons tweeen hadden we ons ook wel gered met een bevalling ;)
     
  12. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Het ging me niet eens zozeer om de pijn want die kan ik wel hebben. Ik heb nooit pijnbestrijding gehad. Ik had meer angst voor het nadelige effect voor mijn kind van zo onnatuurlijk snelle bevalling, al heeft hij er geen gevolgen aan over gehouden.
     
  13. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.171
    4.233
    113
    Vrouw
    1: 4,5u incl weeenstorm
    2: 2u

    Bij de 3e hang ik er een netje onder :rolleyes:
     
    Zonnestralen en meelanor vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.919
    15.362
    113
    Mijn eerste bevalling was kort, duurde 3u50min. Mijn tweede bevalling was met een totale duur van 47min een echte stortbevalling :p

    M’n eerste bevalling was dikke prima. Heftig, maar prima.
    De tweede vond ik appeltje-eitje. Het ging zo snel dat ik eer ik dacht aan pijnbestrijding, het er alweer op zat.

    De naweeën daarintegen waren GRUWELIJK. Zeker na de tweede bevalling.
     
  15. Soullady

    Soullady Bekend lid

    7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier 30 minuten, was wel in ziekenhuis vanwege gebroken vliezen. Bevallen onverwachts van prematuurtje bij 35 weken tijdens weekendje weg.
    Meer weeën daarna gehad dan tijdens bevalling.
    En heel afdeling en babyafdeling wist dat ik diegene was die zo snel beviel. (Was pas vergeten, maar mocht zo naar binnen. O ja, jij beviel zo snel).
    Ze dachten dat ik s avonds lege buik zo hebben. Maar nee hoor half 9 s ochtends.
    Hoop stiekem toch dat 2e iets langer duurt.
     
  16. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    1e weet ik niet precies. Ligt eraan hoe je je telt. Ik had geen weeën en heb een half uurtje over het persen gedaan (ook geen persweeën). Zelf reken ik vanaf het moment dat de vk 7 cm ontsluiting constateerde en dan is het net geen 3 uur.
    Maar eigenlijk is het dus 30 minuutjes. :eek:

    De 2e heeft er 1,5 uur over gedaan met lichte weeën.
     
  17. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Mijn eerste bevalling was inleiding en duurde 10 uur vanaf eerste keer primen (tabletje) tot geboorte. Overigens is hij na 40 minuten persen met de vacuum en een knip gehaald ivm foetale nood.
    Tweeling zwangerschap een stortbevalling. Toevallig gisteren het verslag terug gelezen. Vanaf de eerste wee tot volledige ontsluiting was het 33 minuten, na 4 minuten persen is Nino geboren (37 minuten na eerste wee dus) zijn broer kwam na 24 minuten (die moest gedraaid worden en handje moest bij zijn hoofd vandaan ivm vacuum ivm foetale nood) na 2x persen (met vacuum en knip) alles bij elkaar 1 uur en 1 minuut voor twee kindjes...

    Ik vond de tweede bevalling heftig, maar wel fijn, want toen ik zoveel pijn had dat ik dacht: dit red ik niet, mocht ik meteen persen en was de eerste er na 2x persen. Ik heb ook helemaal geen naweeen gehad, bij beide bevallingen niet. Ik vond het wel lastig te verwerken zo'n snelle bevalling, en als ik niet al in het ziekenhuis was had de jongste het niet overleefd. Dat vond ik echt heel heftig..
     
  18. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Yes hier

    Eerste was er binnen 2.5 uur en heb vrijwel geen pijn gehad.
    Toen ik 8 cm had begon het wat pijnlijker te worden.
    Maar heb me werkelijk de hele bevalling afgevraagd waar die helse pijn bleef.

    Dus bij nummer 2 erg teleurgesteld dat het een keizersnede werd ivm ligging.

    Ik was zwanger van nummer 3! En was was ik blij dat ik nu weer normaal mocht gaan bevallen!
    Nou tot de dag van vandaag nog spijt ervan haha
    Binnen 2 uur vanaf breken vliezen lag die op mijn buik.
    Maar wat een pijn heb ik gehad er zat 0 tijd tussen de weeën.

    Zo verschillend deze 2 bevallingen, beide mega snel maar zo anders!

    Kan dan ook heel kwaad worden als mensen zeggen wat fijn zo snel.
    Zou ik vond er niets aan hoor haha
     
  19. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Zo te lezen moet ik vanaf 37 weken maar in de gang van verloskunde gaan kamperen haha. Ik ging in 50 min van 5 naar 10 cm. De eerste 5 cm duurden gelukkig wat langer, 3,5 uur. Dus bij een eventuele volgende bevalling moet ik direct bellen is me nu al verteld ;)
     
  20. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Jep, hier alle drie de keren zo vlot. Bij nummer 1 kwam de placenta niet en ging het net goed. Bij nummer 2 kwam de placenta niet en ging het níet goed...moest alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis. Bij nummer 3 heeft de vk een extra overlegje gedaan met collega's, ook van het zkh, waar ik nu zou moeten bevallen, gezien elke keer die placenta én de snelheid. Uiteindelijk toch gekozen voor thuis, omdat ik gewoon het ziekenhuis niet red... Ging prima, overigens.
     

Deel Deze Pagina