bevalling tweede kindje altijd met voorweeën of ook vanuit het 'niets'?

Discussion in 'De bevalling' started by hanna76, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Kan een bevalling van een tweede kindje ook zomaar vanuit het 'niets' plaats kunnen vinden, dus zonder (dagen van) voorweeën?
    Ik heb namelijk nauwelijks tot geen last van voorweeën, moet ik daar eerst op wachten? Of kan net zo goed vannacht ons tweede kindje geboren worden?

Groetjes,
    Hanna

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk niet dat de woorden 'altijd' of 'nooit' bij een bevalling passen, alle bevallingen zijn anders.

Mijn ervaring: 1e bevalling geen voorweeën, het kwam rustig opzetten maar is nooit weggetrokken.
    2e bevalling: wel een paar dagen met wat voorweeën.
    Beide keren na de uitgerekende datum.

Maar ik ken ook wel verhalen van vrouwen die een beetje werden overvallen door hun 2e bevalling, daar kwam het dus echt wel 'uit het niets'.

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste had ik veel harde buiken maar geen voorweeen. Ineens vliezen gebroken en toen begin het.
    Nu ben ik echter al vol op bezig met voorweeen. Dacht vannacht echt dat het ging beginnen. Denk dat je er dus niks van kunt zeggen. Kan wel, maar hoeft niet zo te zijn.

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Bij de eerste rommelde het 's nachts en werd ze om 10.00 uur geboren. Bij de tweede braken uit het niets mijn vliezen, de eerste wee om 02.45 en 2 1/2 uur later was het kindje er al.

5. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    Hier de 2de bevalling vanuit het niets zo ben je nog druk bezig met ramen lappen en honden uitlaten en het volgende moment lig je op bed omdat je niet meer kan staan van de pijn van de weeen. En nog geen 3uur later had ik mijn dochter vast.
    Dus hier vanuit het niets ineens heel veel zeg maar.

6. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    1e kind met week 35 indalingsweeen daarna hele tijd helemaal niks. Met 39.5 weken voorweeen twee later braken de vliezen spontaan en hij is met 39.6 weken geboren.

Nu al vanaf week 37 voorweeen... Om er gek van te worden. Gelukkig van vanaf week 37 maar twee keer gehad 1 in week 37 en een gisteren! Maar heb al twee keer gedacht dat het raak zou zijn. Dus zou nu liever geen voorweeen willen hebben of het moet de derde keer scheepsrecht zijn..haha

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij de 1e zwangerschap lag ik met 20 weken plat, premature weeen, daarna eigenlijk continue wel weeen blijven houden, maar toch nog doorgelopen tot 41 weken en toen ingeleid met een ruggenprik en weeen opwekkers had 3cm ontsluiting al ;)

en bij de 2e had ik een weekje of 2 heel veel voorweeen, en de gyne heeft toen uit voorzorg ook maar ingeleid had toen 4-5 cm ontsluiting al was op 39.1weken dat hij heeft ingeleid

en nu bij de 3e zullen we het wel zien

8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    eerste bevalling geen voorweeen en tweede bavalling al vanaf 35 weken en ze is pas geboren met 40.3 weken.

Share This Page