Hier voor alle 3 de kinderen een vast bedrag per maand.Dit geld is bedoeld voor wanneer ze naar de middelbare school gaan voor boeken,schoolgeld ed en hopelijk daarna een studie. Schoonouders storten jaarlijks een bedrag en oma spaart iedere maand een vast bedrag.
Mijn man en ik storten ieder elke maand 25 euro op de rekening van onze zoon. Dus 50 euro per maand in totaal.
hier 30 euro per maand tot 18 jaar. Is alleen bedoeld voor een bijdrage aan een studie. Houden dit zo lang mogelijk voor hem achter dat die rekening bestaat. Wil niet dat hij er makkelijk over gata denken van ach mn ouders betalen toch wel. ze hebben immers geld voor mij gespaard. Dat zullen we hem tegen die tijd op een of andere manier wel duidelijk maken. We zullen van hem ook gewoon verwachten dat ie er zelf ook voor spaar dmv een bijbaantje naast zn studie.
De kinderbijslag gaat naar zijn spaar en de inhoud van zijn spaarpot.gooien we best veel in en opa en oma sparen 15 euro p.m.
Maandelijkse storting op haar spaarrekening. Spaar varken voor haar bij mijn schoonouders die ook voor haar elke maand sparen. Elke 22e stoppen ze er geld in.
Wij hebben 1 rekening op naam van de kinderen. Daar gaat iedere maand 10 euro in per kind. Dit geld blijft staan totdat ze de deur uitgaan of rijbewijs van willen halen ofzo. Dan hebben de grotere kinderen een eigen rekening waar ze hun gespaarde geld mogen opzetten en afhalen (met begeleiding). Zo kunnen ze zelf sparen voor leuk speelgoed. En hebben mijn partner er ik nog een aparte spaarrekening bedoelt voor de kinderen voor later. Dat is voor evt dure aanschaf zoals schoolkosten, boekengeld. Iedere keer storten we daar de kindertoeslag en kinderbijslag. Zo kunnen we zelf bepalen waar het geld heen gaat en als de kinderen niet gaan studeren dan kunnen we beslissen om het geld evt zelf te houden.
Hier is haar spaarrekening bedoeld voor kosten van een vervolgopleiding, dus bv schoolgeld en boeken. Ze mag 't best opmaken aan andere dingen, maar dan moet ze zelf haar schoolkosten ophoesten Daarnaast hebben we nog 'algemeen' spaargeld waaruit we ook voor haar dingen kunnen betalen (bv rijbewijs of ondersteuning in de uitzet, dat soort 'extra' dingen), maar dat zal dus niet op haar 18de ineens van haar zijn (haar eigen rekening wel).
Wij gaan vanaf onze zoon zijn eerste verjaardag een rekening openen en elke maand 25 euro storten.. wanneer onze tweede 1 jaar is gaan we dat voor hij/zij ook doen .. ook heeft me zoon een spaarpot op ze kamer waar oma's en opa's etc af en toe wat in gooien.. is nu ongeveer 100 euro dus dat is ons start bdrag op de spaarrekening
Hier ook elke maand automatisch een bedrag naar haar spaarrekening. Oma en opa sparen ook elke maand een klein bedragje.
per maand gaat er 20 euro apart en ik zet de kinderbijslag op zijn spaarrekening. Ook geven opa & oma regelmatig wat op zn spaarrekening gaat. Tip: zilvervloot sparen. Dat is max 600 per jaar maar als het kind 18 is krijg je over t totaal bedrag 10% rente. Erg leuk dus! Ik spaar gewoon op de andere spaarrekening en aan het einde van het jaar stort ik daar 600 van vandaan naar de zilvervloot
Wij sparen ook automatisch per maand op haar rekening. Wat wij met kerst krijgen, of van oma's af en toe in een envelop toegestopt leggen we weg in een potje of envelop en gaan we 1x in de zoveel tijd wat leuks kopen. Soms speelgoed of kleding voor haar. Toen ze 6 maanden was hebben we een nieuw campingbedje en matras voor het geld gekocht en wat vakantiespullen.
Pff... Ik vergeet gewoon steeds die rekening te openen... Ga er vandaag maar écht even werk van maken. Wil trouwens 25 pm gaan sparen + elke 3 maanden de kinderbijslag op zijn rekening storten. Daarnaast zullen opa en oma ook 25 pm op die rekening storten dus de kleine man heeft straks een aardig spaarkapitaal!
Ja, wij sparen op verschillende rekeningen. Twee gaat maandelijks automatisch een bedrag naartoe, de andere 1 keer in het half jaar. Hier storten ook mijn ouders op.
Hier 25 euro pm en door opa 10 euro pm. Veel rente op rente en als hij 18 is heeft hij om en nabij de 18000 meende ik. Kan mooi zijn rijbewijs van betaald worden en studie. En als hij op zichzelf gaat natuurlijk!
Nee. We leven zelf normaal en zuinig, ze erven toch van ons, wat hopelijk nog heel lang duurt.. tot die tijd helpen wij ze met dingen die nodig zijn.
Hier ook zo. 18000 euro lijkt een bak met geld, daar kun je nu heel ver mee komen, maar ik vrees dat het over 18 jaar toch een aanzienlijk lagere waarde heeft!
ik wil je niet aanvallen hoor, je moet het nl zelf weten, maar wat als je kind jouw schuld erft? Je kan niet garanderen dat je er over 50 jaar voor je kiinderen warmpjes bij zit. Is dit een bewuste keus die je maakt?