Storten jullie maandelijks/jaarlijks een bedrag op spaarrekening kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Schuld erven is in België niet mogelijk. Mochten wij komen te overlijden krijgt onze dochter ons huis en alle middelen die dan worden betaald door de verzekering. Geen hypotheekschuld voor haar.

2. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Wij sparen vanaf geboorte 25 euro per maand op zijn eigen spaarrekening. + extra's van opa's en oma's enzo gaat er ook naartoe.
    Daarnaast heeft ie een spaarpot waar ik af en toe wat kleingeld ingooi.
    Als ie later zakgeld krijgt, mag ie de helft opmaken en de helft moet hij sparen. Het geld wat ie zelf spaart mag ie gebruiken voor grote dingen als speelgoed ed. Het geld wat wij sparen willen we voor studie oid gebruiken.

3. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Heb idd laatst een rekening geopend voor haar en we doen er maandelijks 15 euro naar toe :) Moet idd nog ff een mail sturen naar alle opa's en oma's dat ze daar ook op kunnen storten :p

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb toevallig gister 2 spaarrekeningen geopend.
    1 rekening bij de sns, dat is een zilvervloot spaarrekening die tot zijn 18de loopt. Hier krijg je van vrijwel alle banken de meeste rente mits je er tussentijds niet af haalt. Maar ik ben niet van plan mijn kleine zijn spaarrekening te plunderen :D
    1 groeirekening bij ING. Die kan op zijn 12de worden omgezet naar zijn eigen rekening.

Bij de sns rekening sparen we het maximale = €50,- p.m. = €600,- p.j.
    Daarnaast gaat een bedrag van €15,- p.m. + kinderbijslag naar de ING rekening.

De ene rekening is om later zijn studie te betalen. De andere rekening is voor hemzelf wanneer hij op zijn eigen gaat of wanneer hij 18 word én ik merk dat hij verstandig met geld kan omgaan :cool:;)

Kleingeld in de portemonnee, volle spaarzegelboekjes van de supermarkt en geld dat hij krijgt gaat in zijn spaarpotje. Nu doen we dat spaarpotje eens in de zoveeltijd op zijn rekening storten. Wanneer hij oud genoeg is om te begrijpen wat zakgeld is krijgt hij van ons zakgeld en mag hij eens in de zoveel tijd met het kleingeld uit zijn spaarpotje iets leuks uitzoeken.

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Doen wij ook! In de kraamweek van sommige geld gekregen en we hebben zelf al iets gespaard dus dit jaar zitten we al safe :D

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier nog niet helaas. wel een rekening geopend voor de oudste maar door allerlei zaken is het nog nooit gelukt om er geld op te storten, ik heb het zelf te hard nodig.
    NU de tweede komt wil ik voor elk 20 euro pm opzij zetten meer kan ik gewoon niet missen.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook. Bewust gekozen voor een klein bedrag zodat we dat ook bij meerdere kindjes kunnen missen en het is voor henzelf.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier krijgt ze iedere maand automatisch 25 euro. Opa en oma sparen ook maandelijks. Wat opa en oma sparen krijgt ze als ze mag lessen en ons geld als ze uit huis gaat. Verder legen we eens per maand onze portemonnee met kleingeld boven haar spaarpot.

9. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij hebben ook 2 rekeningen voor onze dochter.
    een gewone spaarrekening, waar haar spaarpot naar toe gaat, en alle extraatjes wat ze krijgt.

En we hebben een spaarrekening waar elke maand een vast bedrag naar toe gaat. Dit is voor studie/huis etc.

10. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Onze kleine heeft wel een eigen spaarrekening, daar hebben we geld dat we van kraambezoekers en opa en oma hebben gekregen opgezet, maar verder sparen we eigenlijk niet voor hem maandelijks. Ik lees dat veel van jullie 50 euro per maand storten, dat vind ik ook best wel veel! Dat is meer dan 1000 euro per jaar!! Maarja als je het makkelijk kan missen is dat natuurlijk prima. :)

Ik denk dat wij met zijn verjaardag 200 euro erop storten. Verder al het geld wat hij verder krijgt komt daar op.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Voor de oudste 3 hebben we toendertijd een spaarplan afgesloten voor evt. studies. Dit loopt tot ze 17 jaar zijn en dan komt het bedrag vrij.
    Voor de jongste hebben we dit niet gedaan, aangezien we hopen dat in elk geval de oudste 2 tegen die tijd financieel zelfstandig zijn.
    Bovendien is ons huis dan, als het goed is, hypotheekvrij.

We hebben voor allemaal een spaarrekening waar we niet echt een vast bedrag op storten, maar ons streven is om ze bijv. 2500 euro mee te geven wat ze kunnen gebruiken als startkapitaaltje voor bijv. hun rijbewijs.

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ahum... ohnee. dat is 600 euro per jaar.... rekenen is niet mijn sterkste kant...:D

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #53 piccolina, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    Sorty dubbele post..

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar ik las ergens dat iemand spaart 35 euro per maand en op 18e zal het rond 18.000 zijn? Hoe kan dat? Ik wil ook zo n rente haha :))

Ik zie dat vrij opnebaar is max nu 1.9% maar als inderdaad vast zetten dan kan het meet dan is extra paar honderden euros.
    Wat is een voorderl om geld vast te zetten voor 18 jaar? En wat gebeurd ermee met dat kind 18 jaar wordt?? Krijg kind het geld of wordt het op je rekening eerst gezet??
    Ik wil namelikk niet dat ze ook na 18e vrij met dit geld kan omgaan.

En zeggen jullie je kinds wel over de spaarrekeninh dat ze die hebben of niet??

Erven: kan ook maar ik verwacht niet dat we snel overlijden dus op 18e erft kind dan nog niks:)) we hebben beide overlihdsrusicoverz voor paar ton dus dat us voorzien later dan dekt het alle gezinsleden..

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zei niet alleen erven. Ook dat we ze helpen als het nodig is naar groter worden. En natuurlijk mogen ze ook zelf werken en klusjes doen, sparen van zakgeld enzo. Heel belangrijk voor kids om dat te leren. Ik zie het verschil niet zo of het nu op hun of op onze rekening staat.

16. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Van de spaarrekening waar wij elke maand iets opzetten hoeft ze het niet te weten. Dit is een aparte rekening. (wij wonen in het buitenland, en er is een soort spaar regeling, als je een bepaald bedrag per jaar spaart dan stort de staat ook een mooi bedrag. Als onze dochter niet aan deze rekening komt tot ze 60 is, dan staat er 500 000 euro op.)

Op haar andere rekening kan ze zelf ook gaan sparen als ze groter is. (hier mag ze dan ook geld van opnemen)

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij sparen ook vanaf haar geboorte al op een spaarrekening... ieder 50euro/maand (dus totaal 100euro/maand).
    Verder storten mijn ouders af en toe iets en gaat het geld van de verjaardag en zo ook naar die rekening!

18. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spaar €1000 per jaar, dat is incl een deel van de kinderbijslag, straks per kind! En had een start bedrag van €500 bij elk kind! Niet heel slecht vind ik als alleenstaande moeder, zonder financiële steun van papa('s)!

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    We sparen 25 euro p.m. en regelmatig wat extra. Ze heeft een spaarpotje op haar kamer waar we al het kleingeld indoen... 1 en 2 euro stukken en 50 centjes.

Mijn schoonouders sparen ook voor haar.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wij hebben 2 rekeningen:

1 Op Beer zijn naam, hier gaat zijn "zakgeld";) :D in, 15 euro per week.
    Maar ook verjaardagsgeld en extra'tjes.

En de 2e is op onze naam zodat Beer hier op zijn 18e niks voor hoef te tekenen.
    Hier gaat alle KGB en KBS op.
    Tegen de tijd dat er een Beren-brusje is, is de 2e rekening natuurlijk voor beide, en als 1 van hun uit huis gaat, verdelen/geven wij het.
    Maar tot die tijd hoef hij er niks van te weten.
    Ons geheimpje, :D

Deel Deze Pagina