Opa en oma van onze dochter kwamen zelf met de zilvervlootspaarrekening die zij geopend hebben voor haar. Ze is hun enige kleinkind en mijn broer wil geen kinderen dus de verwachting is niet dat ze er heel veel zullen krijgen. Mijn broer spaart overigens ook voor zijn nichtje. Hebben een spaarpot staan waar zij losgeld in doen, dit verdelen ze over 4 spaarpotten (ook de kindjes van haar broer en zus krijgen wat). Ik vind ook dat er best flinke bedragen genoemd worden hoor die jullie sparen! Wij sparen een tientje per maand. Kinderbijslag gaat gewoon op de grote hoop. Studie willen wij later wel betalen maar wellicht hebben we wel een deel van haar spaarrekening nodig. Als we het niet nodig hebben, spreken we dat ook niet aan voor haar studie. Rijbewijs wil ik best aan bijdragen maar niet volledig betalen. Vind het niet verkeerd als ze dat zelf moet betalen hoor. Toen ik het huis uitging (ik was 21) kreeg ik een spaarcentje van 5000euro ofzo mee van mijn ouders en ong. 2000 van mijn oma. Leuk bedrag vonden wij, maar als je het terugrekent wat ze dan per maand hebben gespaard is het natuurlijk niet zoveel. Geeft niets, ze hebben mn studie betaald en ben nooit iets tekort gekomen. Als ik het niet had gekregen was het ook goed geweest. Maar ik bedoel te zeggen dat ik ook niet gewend ben om een enoooooorm bedrag (wat ik vind dat je gaat krijgen als je 50euro per maand spaart) mee te krijgen van je ouders.
Wij hebben 1 rekening voor de kinderen. De kinderbijslag gaat daar ook naartoe. We sparen al ons kleingeld in potten en dat gaat ook op die rekening. (was toch 2000 euro vorig jaar). Van dat geld worden later school opleidingen enzo betaald en de rest wordt verdeeld onder de kinderen als opstart als ze het huis uitgaan ofzo... Geen idee, zien we dan wel
Vast bedrag per maand op een groeirekening en sparen ook per maand voor grote uitgaven zoals autostoel/nieuw bed/etc. Opa heeft ons gevraagd ook een spaarrekening te openen waar hij per maand een klein bedrag op kan storten (op dit moment 3 kinderen en 2 kleinkinderen). Extraatjes en cadeautjes (geld uit kraamperiode) staan op haar gewone spaarrekening. We hopen op deze manier door te kunnen blijven sparen. Mijn ouders hebben vroeger voor mij/broer/zus ook maandelijks gespaard waardoor er op onze 18e toch een leuk bedrag was voor inrichting eerste huis/rijbewijs. Mijn man heeft wel heeft wel zijn studie/rijbewijs/inrichting huis zelf moeten bekostigen.
Hier ook voor elk kind 25 euro en de kinderbijslag gaat er ook op.. de spaarpot legen we daar ook op maar met het geld uit de spaarpot koopt de oudste soms ook wel iets.. Maar hij is ook druk aan het sparen voor zijn rijbewijs zegt hij
Op zich hebben we wel 2 rekeningen voor onze zoon, maar nog niks op gestort. We zijn nu aan het sparen voor ons 1e koophuis en persoonlijk vind ik dat gewoon belangrijker. Studie, rijbewijs en woninginrichting heb ik zelf gewoon voor gewerkt en mijn man ook. Zijn we zeker niet slechter van geworden en hebben het ook echt niet gemist. Als we straks ons huis gekocht hebben, zal er vast wel wat naar de spaarrekening van onze zoon gaan, maar dat is geen prio voor mij. Ik heb liever dat we het geld wat we hebben goed besteden en leuke dingen doen, als dat ik krom moet liggen voor 50 euro en nooit naar de dierentuin kan enz. Persoonlijk zijn wij ook niet echt van het sparen, tenzij dat het voor een doel is, dan lukt het ineens wel. Dus misschien moet ik er maar eens een doel van gaan maken... Gun hem zeker wel een fijne en makkelijke toekomst, zou het ook erg fijn vinden voor hem als alles makkelijk kan. Wel is het zo dat als ik hem op z'n 17e niet vertrouw qua geld, dat ik de naam zo kan wijzigen of nog 15 jaar vast kan zetten. Ik zou het heel erg vinden als wij er voor sparen en hij maakt het zo op aan drugs (ken zo'n verhaal) of een gokverslaving. Maar voorlopig is het een onwijs lief boefje gelukkig.
Ze is enige eerste klein kind en enige kleinkinderen komen van ons maar opa oma nooit belangstelling hier gehad over iets voor haar sparen of geven qua geld.. Ze hebben peperdure kinderwaren betaald en elke keer als ze haar zien brengen wat kleins van hema kleding of speeltje wat ik persoonlijk stom vind want ze heeft al honderden voelboekjes en veel tshirts maat 68 die ze wellicht nooit ga dragen. Tja.. En zo zeggen van geef beter 10 euro dan dat is ook wat...
Wij storten maandelijk 25,- automatisch en opa en oma storten maandelijks op diezelfde rekening 75,- (enige kleinkind) daarnaast storten we ook weleens wat extra´s.
Ik niet, omdat ik helaas niet genoeg geld heb om te kunnen sparen. Maar d'r oma spaart wel voor haar, 25 euro pm. Daarnaast spaart haar papa ook 50 euro per maand voor haar. Mocht ik over een tijd wel genoeg geld hebben om te kunnen sparen, dan ga ik zeker wel voor haar sparen
Hier vlak na men zoontjes geboorte een zilvervloot spaarrekening geopend en wij storten elke kinderbijslag hier op! heeft hij later een hele mooie spaarpot vol
aha oke, hier ene kant nr. 20 andere kant nr. 12 op komst.. Beetje duur alleen al de verjaardagen en inmiddels examenfeesten enzo..
Beer is mijn schoonouders 3e kleinkind, en van mijn ouders de eerste. Van mijn schoonouders krijgt Beer met z'n verjaardag een vast bedrag, en tussendoor helemaal niks, ook geen klein cadeautje ofzo. Mijn ouders daarintegen verwennen Beer verschrikkelijk. Hij krijgt elke week zakgeld, tussendoor haalt mijn moeder regelmatig speelgoed voor bij hun, en als ie ziek is nemen ze ook een cadeautje mee voor m. Maar als er nog 3 kleinkids bij zouden komen, zouden ze t bij hun precies t zelfde doen. Verschil is ook dat mijn ouders t zeer goed hebben financieel (eigen zaak), en mijn schoonouders hebben t gewoon wat minder. Wij hebben de ouders nooit gevraagd/ of door laten schemeren dat er voor Beer ook gespaard kon worden. Hebben ze allemaal zelf aangeboden.
Elke maand gaat hier automatisch 50,00 op de spaarrekening van ons zoontje. Staat vast tot zn 18e geloof ik..
Wij storten de kinderbijslag naar de spaarrekening, verder worden ze gesponsord door de opa's en oma's
Ik wil gaan kijken voor een spaarrekening wat ook echt pas aangeraakt kan worden op een bepaalde leeftijd. Rabobank heeft zoiets weet ik. En dan denk ik aan 50 euro per maand. Ik vind het onzin dat opa's en oma's meesparen, het is ons kind. Zij zijn er voor leuke uitstapjes en gezellige logeerpartijtjes!