Een 'twee in één klap topic': rotgeschrokken én slechte 'practical joke' van vriend

Discussie in 'De lounge' gestart door Papaver, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

#1 Papaver, 5 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2012
    Vanmiddag ontdekte ik een aantal vreemd uitziende insecten op mijn aubergineplanten, dus ik tussen de bedrijven door even mijn laptop naar buiten meegenomen om uit te zoeken wat voor wezens dit konden zijn. Niet veel wijzer geworden heb ik de laptop op tafel laten liggen om iets anders te gaan doen. Later wilde ik hem weer oppakken, maar trof onderstaande aan:

Nou ben ik geen held, dus ging ik even naar binnen iets te drinken pakken. Toen ik weer naar buiten liep zat er een slang bij de deur. Zowel slang als ik schrokken ons rot, dus ik slaakte een gil waarop de slang een soort van 'flap flap flap' beweging maakte, waarna ik dus een soort van indianendans door de tuin maakte (met het doel mijn voeten zoveel mogelijk van de vloer te houden), tot groot vermaak van vriend en zoontje.

Nou weet ik dat er hier meerdere typen slangen voorkomen. Ik heb er al meerdere aangetroffen (waaronder gisteren nog één op afstand), ik wéét dat de meeste types geen kwaad kunnen, en ben er eigenlijk ook niet eens zo bang voor. Maar om er ineens één flapflappend op mijn drempel te hebben is het andere uiterste.

De kever op mijn laptop zag er vrij 'onnatuurlijk' uit (zat een beetje scheef op zijn pootjes en bewoog niet veel). Nou ken ik mijn vriend een beetje, dus na een heleboel navraag bleek dat hij hem dood in de tuin had gevonden, en op mijn laptop had 'geposeerd'... :(

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hahahahahaha

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hij hangt er ook een beetje sullig bij, haha

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou me ook kapotschrikken als ik een slang zou zien. Brrr....
    Heb er weleens 1 hier in Nederland gezien, een ringslang. Maar die was dood. (doodgereden door een auto, op de weg....)

5. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Getverdemme... helaas herkenbaar, dit zou mijn man ook gedaan kunnen hebben... En nu willen man en zoons ook nog eens een slang als huisdier...:(

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik was ook gaan gillen. Bah! hahaha

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha!

Maar die slang brrr!

8. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    haha OMG!!!

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb geprobeerd de slang op de foto te zetten, maar hij was me iets te snel af (hij is onder de dakpannen gekropen - een deel van ons dak begint een meter boven de grond). Aan de ene kant vervelend, maar aan de andere kant wel heel goed tegen muizen...

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Meid, als ik zou wonen waar jij woont, dan had ik binnen een dag al een hartwip.....

11. Papaver

Papaver Niet meer actief

Gna, ik weet daarentegen niet hoelang ik het in Tilburg uit zou houden... (geintje he? ;)). Bepaalde dingen hier zijn 'anders' en 'even wennen' moet ik toegeven. Maar ik kan soms zó gigantisch genieten van hoe mooi het hier is, dat ik de slangen etc graag op de koop toeneem...

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

You made my day

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hahaha moet er wel om lachen!
    Toen wij 2 weken terug in Limburg op vakantie waren hebben we ook 2 slangen gezien! Brrr!

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Jakkes!!! Kan me voorstellen dat je schrok!
    En dat beest op die laptop hahaha. Geweldig, maar ook dat zou ik creapy vinden :p Ziet er groot uit.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Haha, geloof me: dit is een kleintje! Normaal gesproken hebben ze van die 'kreeftenscharen'...

Zoiets als dit:

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat is toch een vliegend hert?

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik ken alleen de Engelse naam 'Stag Beetle' dus ja: ik neem aan dat dat een vliegend hert is. We zien ze hier héél veel.

18. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Haha een bug op je laptop:D

En die slang..tja liever niet hier, maarja als je weet dat ze ongevaarlijk zijn dan is het minder erg. Gelukkig heb je het er naar je zin!

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Aaaaaaah!!

Maar achteraf misschien toch wel grappig omdat het zo fout is haha!.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    flauw heur :D:D:D

@TS ik had je wel graag even willen zien dansen en springen. Als ik oog in oog zou staan met een slang, dan zou ik als een ongeleid projectiel gaan rennen en gillen. Een beetje zoals Homer Simpson zeg maar :p

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina