Vorig jaar heb ik een macrame gekocht bij een kwaliteitswinkel. Het was de bedoeling dat deze na de verbouwing in de slaapkamer zou komen te hangen en heb hem daarom tot die tijd op zolder bewaard, in een houten kast (die ook bij die winkel vandaag komt). Gister was ik op zolder bezig en wilde iets uit die kast halen toen ik allemaal zaagsel onder die stok zag liggen. De stok zat zelf onder de gaatjes. Houtworm dus. In de hoekjes van de kast ligt ook zaagsel, deze is schijnbaar ook aangetast door de houtworm. Ik heb verder geen beestjes oid gezien, alleen het zaagsel en de gaatjes. De macrame heb ik in een vuilniszak weggedaan, maar wat nu? We hebben veel onbehandelde houten meubels en een houten vloer. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik zelf aan de slag met bv spul van HG of moet ik echt een bestrijdingsdienst in huis halen? En wat betreft de winkel waar ik de macrame vandaan heb, deze wil ik sowieso op de hoogte brengen aangezien zij heel veel houten meubels verkopen, maar ik baal er ook van dat ik nu dingen moet weggooien en kosten maak om die houtworm te bestrijden...
Zelf geen ervaring, maar met veel onbehandeld hout in een woning en houtworm in een kast zou ik een bestrijdingsdienst bellen. Je weet niet waar de beestjes allemaal zitten.