Belgische mama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Elmo, Jan 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey dames,
    Een vers topic voor jullie.
    Ik weet niet zeker waarom het oude topic is verwijderd maar vond dat jullie je plekje sowieso terug moesten krijgen.
    Kwebbel dus vooral gezellig verder!
    Elmo

2. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik dacht, het is hier zo rustig, niemand iets te schrijven :)
    We bestonden gewoon niet meer :D

Hoe is't met de Belgische mama's?

Heb gisteren telefoon gehad van mijn broer , dat mijn neefje van 16mnd opgenomen is in het ziekenhuis met een virus. En ik mag er nu niet naartoe omdat het erg besmettelijk is, ga natuurlijk mijn kleine meid niet aan steken hé.

Mijn wasmachine is gedaan, zal eens een ander opzetten:p

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi! We zijn er weer :)

Happy, is het misschien RSV? Dat gaat heel erg rond, ik ken enkele novembermama's van in de buurt, we zijn met 4 en 2 kindjes daarvan hebben het!!! Vreselijk, zeker als ze zo klein zijn :( die kindjes zijn nog geen 8 weken!!!
    We hadden een 'date' opstaan maar die is dus ook uitgesteld voorlopig...

Mila is ook nog altijd goed verkouden, slijmpjes in haar neus en keel...

4. happy3

happy3 Niet meer actief

ineke, neen het was iets met een a....... heel besmettelijk, net griep, een week lang hoge koorts (lees 40°), maar blijkbaar ook zeer veel voorkomend, bij de meeste slaat het op longetjes en keel en zakt uiteindelijk naar de darmpjes.
    Vroeger hoorde je dat weinig vond ik dat kindjes naar het ziekenhuis moesten, maar tegenwoordig wordt bijna iedereen er mee geconfronteerd, hou mijn hart vast :(

hopelijk is Mila snel beter, en idd uit de buurt blijven van de zieke kindjes. Oh baby's van 8 weken die al zo ziek zijn , ocharme, maar denk dat die later wel sterker zijn.
    hier ook eentje dat blijft hoesten en een loopneusje heeft, maar ik heb er meer last van de zij :)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Joepie!! We zijn er weer :D

Net een voorraad melk gaan inslaan in NL. Maar liefst 8 euro per pak goedkoper en de poeder lost tenminste op!

6. happy3

happy3 Niet meer actief

@Nijntje, waar ga jij je melk halen? ik ga altijd naar Jumbo, maar moet nogal eens dikwijls terug rijden omdat de dozen net op zijn:x gisteren was het weeral van dat, ga maandag nog eens proberen, snap nie dat ze nie meer in voorraad hebben, das dus echt al nen keer of 5 gebeurd hé :(

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik vond het ook al zo stil!
    dat rsv is wel iets hardnekkigs he, onze pruts is er 3 weken ziek van geweest!

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik ga bij Etos. Maar we hebben er even op moeten wachten. Ik heb voor Ward NAN HA 2 (in NL is dat 'Groeie start HA 2'). Maar die hebben ze niet bij Jumbo. Moet ook naar een grotere Etos rijden omdat die net over de grens alleen de standaard melk heeft. Maar ze hebben ze 3 weken niet binnen gekregen. Dus vorige week nog naar de apotheek gegaan (want in de supermarkt hier heb ik ook nog geen HA gevonden). Vandaar dat ik gisteren eerst even gebeld had en ze stelden onmiddellijk voor om er aan de kant te zetten. Kom ongeveer een dikke week toe met een doos (zit maar 600g in, in de gewone zit 800/900g), dus als ik aan m'n laatste doos begin bel ik weer even ;)

Weet niet meer van waar jij bent? Ik ga altijd in Maastricht omdat dat vlakbij is.

9. happy3

happy3 Niet meer actief

Oei Petra, jou dochterje al RSV gehad, das minder, ziek zijn is nooit fijn natuurlijk.

Nijntje, ik ben van lommel, rijd dus Nederland langs de andere kant binnen, laatst wel eens gaan winkelen in Maastricht, das daar de moeite, alleen denk ik dat we toch nog niet op de juiste plaats waren, volgende keer vraag ik je om raad.

Net bericht gehad dat mijn neefje nog steeds heel erg ziek is, nog steeds 40°, hij doet ook precies aanvallen, begint dan ineens heel hard te rillen, mijn broer zei gisteren dat zelfs de VP er niet gerust in was. :(( Vind dat zo zielig, en kan er niet naartoe.

10. siske89

siske89 Niet meer actief

Ook ik ben hier weer.
    Oei oei al die zieke kindjes! Hopelijk gaat het snel weer beter met hen!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Da's inderdaad de andere kant ;) Enne, ik hoor het wel als je shopadvies nodig hebt :D Ik ga eigenlijk nog zelden in Hasselt winkelen. Wel eens een keer in Tongeren, maar ga eigenlijk veel liever naar Maastricht. Veel behulpzamer, veel gemoedelijker.

Namiddag fijn gaan wandelen hier in de velden. Had m'n eerste lentegevoel al! :p Alleen zal dat snel overgaan, want hoorde op het weerbericht dat het weer fris gaat worden van de week... Ach ja, de winter is nog volop bezig.

12. siske89

siske89 Niet meer actief

@nijntje1984: Ja het was vandaag inderdaad mooi weer. Heeft Ward er ook van genoten? Ik hoop dat het weer morgen nog wat gaat meevallen want ik ga shoppen. Zal het weer moeilijk hebben om geen babykleertjes te kopen vrees ik. Dat is echt een zwak punt ook al ben ik bijlange nog niet zwanger *bloos*

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ward is halverwege in slaap gevallen, maar die vindt het nu wel geweldig om de hele tijd rond te kijken in z'n buggy :)

Hier zijn we opgestaan met een hele mooie zon, ik hoop voor jou hetzelfde ;)

Moet zeggen, toen ik nog niet zwanger was had ik ook veel zin om babyspullen te kopen. Maar heb we wel altijd kunnen bedwingen tot het zo ver was. Maar nu ik een baby heb, koop ik alleen maar net het nodige. Ben nu gaan soldenshoppen voor de volgende kledingmaat, maar zal dan ook niet nog een maat verder kopen... Nu, voor mezelf koop ik ook alleen maar als ik iets nodig heb. Dus 't zal daar ook wel wat aan liggen denk ik ;)

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    ahhh ik was al op zoek!

15. siske89

siske89 Niet meer actief

Kan me wel voostellen dat hij dat leuk vind. En dat hoor je veel hé dat kindjes rustig worden/in slaap vallen van buiten te gaan wandelen.
    Ah ik heb thuis wel al wat leuke spulletjes liggen maar heb op mijn shoppingtrip maandag toch enkel wat voor mezelf gekocht. Maar ik kon het toch niet laten om even te gaan kijken op de kinderafdeling... hihi

16. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

Aug 10, 2009
    4,227
    300
    83
    Female
    uitvaartondernemer
    België
    hey hey ben ik ook weer :D
    heb wegens privacy redenen mijn naam moeten veranderen.
    als je niet weet wie ik ben,pb dan ff :)

Ons mupke doet het goed,heel vrolijk,lekker levendig!
    Moeten ze regelmatig van de dvd speler weg halen...mama,die knopkes zijn zo leuk eh! regelmatig hoor ik dat ze de playstation opzet haha...

Hoe doen jullie dat als er iets niet mag? ze zijn nog zo klein he dus straffen kan al niet,maar nee snapt ze ook nog niet echt denk ik :(

Liefs!

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Goh, straffen nu is veel te vroeg. Wij zeggen 'neen' op een strengere manier en soms heb ik de indruk dat hij er even van schrikt en ermee stopt. Die van ons vindt aan de haren trekken heel leuk...

Hier ook een paar wijzigingen, maar voorlopig nog mijn eigen nick... ;)

18. happy3

happy3 Niet meer actief

@pompeloesje, van mij krijgt ze het tv-kastje niet, maar papa daar en tegen, eerst geven en dan zeggen dat het nie mag, moet hem dus straffen en nie haar hé. Maar hij geeft haar dus zo van alles , gisteren leeg zakje chips, das leuk, tot ze het in haar mondje steekt, en dan ist van da mag nie hé!!!!:(
    @Nijntje, hier ook met intonatie zeggen dat het nie mag, en met mijne vinger kijven, reactie baby, :):):), kunde toch nie kwaad zijn en ze doet lekker verder:D
    @Siske, als je zwanger bent, wordt dat alleen maar erger, dan loop je nergens de kinderafdeling nog voorbij;)
    @zuurtje, hoe gaat het met je?????

Morgen mag mijn neefje eindelijk naar huis pfffffffffffffff

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Awel, dat viel hier reuze mee! Maar ik heb eigenlijk nog nooit meer gekocht dan dat ik maar nodig had. Nu dus ook voor de kleine. Ga echt nog niet nu in solden een winterjas voor volgend jaar kopen want dan zie ik toch een andere.

Heb nu alles maat 74 moeten kopen en heb dan wel bij jbc een heel tof hemd maat 80 aan 50% meegebracht. Maar daar blijft het dan ook bij.

Ja dat lachje, daar smelt je van he. 't Is precies of ze willen zeggen: 'ach mama, ik begrijp het toch niet en als ik lach lach jij terug' :D

20. siske89

siske89 Niet meer actief

Dat lachje ken ik ook. Op mijn stages, werk en in de familie ook vaak gezien hoor ;)
    Zo heel lief kijken en terwijl ze in je ogen kijken toch verder doen. En dan moet je serieus blijven en zeggen dat het niet mag? Zelf al zijn het mijn eigen kids niet, het blijft moeilijk ;)

Share This Page