weer trakteren? Of alleen juffen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Mamzie, Apr 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik is 3 april 5 jaar geworden. Natuurlijk heeft hij getrakteerd op school :)

Nu hebben we afgelopen donderdag te horen gekregen dat er nu al plek is voor hem op het MKD ( medisch kleuter dagverblijf )
    En daar kan ie 17 april al terecht.

Dus dat betekend afscheid nemen van zn school.
    Maar nu zit ik te twijfelen of ik nu moet trakteren voor de kindjes van zn klas of alleen de juffen?

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Mamzie

2. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ook al zit het dicht op elkaar, de kindjes zou ik ook wat geven
    Hij neemt ook afscheid van de kindjes :)

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Ik zou ook gewoon trakteren. Is toch een afscheid..

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denk ik alleen de juffen wat geven, als bedankje voor de tijd die hij er geweest is.
    M.i zijn er al genoeg tractatie momenten in de klas.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou het overleggen met de juffen wat hun vinden,

persoonlijk zou ik de kindjes ook doen, maar je kunt de juffen vragen hoe hun er tegenover staan,

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Je zou ook iets kunnen geven voor de hele klas, bijvoorbeeld een mooi voorleesboek? en dan iets voor de juffen erbij.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Wat super fijn dat er plek is op het MKD!!!

Ik zou ook trakteren. Het is toch een afscheid voor Erik.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,253
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dit vind ik een leuk idee!en ik denk niet eens dat je dan nog iets voor de juffen hoeft te doen hoor. Hooguit een kaar ofzo. Het gaat om het gebaar en ik denk dat ze zoiets gewoon al heel leuk en lief vinden.

Om heel eerlijk te zijn; ik ben dol op chocola en zelf gebakken cake enzo. Maar we krijgen zo vaak iets te snoepen. Tegenwoordig gaat bij ons vaak 'op de grote hoop' in de koffiekamer, zodat iedereen er van kan pakken. :) niet uit ondankbaarheid, want we vindehet echt heel lief dat de ouders en kinderen aan ons denken. Maar het is vaak gewoon zo veel! Zeker als je een beetje aan de lijn wlt denken.

Dus ik word helemaal enthousiast van een niet-eetbaar cadeau, haha.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen

ow dat is een leuk idee!!!!!
    Dat ga ik doen! Een mooi boek. Kunnen ze nog eens aan Erik denken als de juf eruit gaat voorlezen :)
    En dan voor zn juffen ieder een mooie kaart.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    @ Tup, ik ben zelf ook leerkracht... dus ik weet hoe het zit. ; )Maar het hoeft niet iets vettig of zoets eetbaars te zijn, je kunt ook denken aan een bloem of lentebolletje met kaartje, of aan iets wat vaak wel welkom is in de pauze: een zakje cup a soup met een leuk kaartje eraan, of wat lekkere smaakjes thee...
    en natuurijk 'moet' het niet, maar is een idee om zo de klas en de leerkr. wat te geven.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Ja, lijkt mij ook dat een niet-eetbaar cadeautje meer gewaardeerd wordt. Misschien is het ook leuk om vergeet-me-niet zaadjes te geven, of elk kind een zakje of bijv. een grote pot, wat aarde en die zaadjes, dat ze in de klas die pot kunnen zetten, kunnen zaaien en de bloemetjes zien groeien.

Share This Page