Poept jou baby ook zo vroeg in de ochtend?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissyZuilen, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    We hebben echt al van alles geprobeerd om zijn poepritme (om t maar zo even te noemen) om te gooien..
    Een tijdje hielp t door geen papfles meer voor t slapengaan te geven maar juist in de ochtend als ontbijt.
    Maar hij poept nu zeker met dit warme weer en hij meer drinkt echt elke ochtend al rond 6 uur!
    En deze mama moet dus nu elke ochtend vroeg opstaan (is dat niet zo'n probleem hoor!)
    Maar.. ik merk aan mijn zoontje dattie eigenlijk nog niet uitgeslapen was. Hij is namelijk dan na zijn fles pap van 7 uur alweer om 8 uur moe. En zo komen we dus nooit in een lekker ritme terrecht en kan hij dus ook niet over op 2 slaapjes.

Wie van jullie hebben ook een baby die zo vroeg in de ochtend poept? En iemand tips wat eventueel zou kunnen helpen zijn "poepritme" te verschuiven door bijv ander schema te doen ofzo?
    Of kan t aan de Bambix liggen, sinds we over zijn naar die Licht Volkoren is t namelijk ook harder.
    Hij krijgt dit:
    7 uur papfles 190/6 + 3 schepjes Bambix Licht Volkoren
    10 uur helft fruit + 50cc water
    12 uur boterham + 100/3 fles
    15 uur andere helft fruit + 150cc sap
    17.30 uur warme hap + 20cc water
    19.30 fles 190/6

(Normaal krijgt hij niet zoveel water tussendoor, dan alleen t sap om 15 uur.. Maar met dit weer heeftie veel dorst.
    En wij geven dus het fruit in 2 delen, ben bang dattie anders zijn boterham niet zou eten als hij heel potje of vers fruit van 200 gram krijgt.)
    Kan t daaraan liggen, dattie dus eigenlijk teveel dan krijgt in de middag om te verwerken en zijn darmen dat dus pas in de nacht gaan doen?
    (En natuurlijk zware boterham + flesje, fruit, sap, koekje, warme hap en laatste fles allemaal in ongeveer 7 uur tijd.)

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    hahahaha! Soraya heeft dit vanaf dat ze geboren is al gedaan. denk ook niet dat je er veel aan kan doen. snap wel dat het vervelend is, maar ja! als jij moet, ga je toch ook?

Nu met dit warme weer poept ze ook wel 4x op een dag. Ik blijf poepluiers verschonen :) Misschien als het iets meer afkoelt dat het dan wel weer anders wordt.

3. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    ha ha, herkenbaar!
    Onze kleine man sliep eerst met gemak tot 7.30. Dan maakten we hem vaak wakker.
    Dit was toen hij alleen nog maar FV kreeg.
    Echter sinds we begonnen zijn met groente, poept hij ook elke ochtend en vroeg!! Dus vanaf 06uur is het hier dus werk aan de winkel. Hij wil dan niet meer slapen ( logisch met zo'n volle luier), maar merk ook dat hij vrij snel na zn fles van 7 uur weer moe wordt.
    We zijn net fruit aan het introduceren ( rond 8.45) maar dat gaat net aan, omdat hij t liefst dan weer wilt slapen.
    Ben ook benieuwd naar tips, want die heb ik helaas niet voor je...
    Ik lees dus even mee naar wat de anderen zeggen

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet of het met poepen uit gaat maken, maar het zwaartepunt qua eten ligt wel heel duidelijk in de middag... Wat als je z'n fruithap wel helemaal 's ochtends geeft, maar dan wat eerder?

5. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Kai poept al en in de ochtend sinds ik het me kanheugen...denk sinds ie geboren is....hij heeft een tijdje niet kunnen poepen maar toen dat ver was gewoon weer in de ochtend,..

weet niet wat je kan doen om t te veranderen....kai die word hier iig rond 7:30 wakker nu en ligt er rond 10 uur weer in omdat ie op is...nou is kan wel al bijna 13 mnd

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Rozemarijke, hoelaat zou ik de fruithap in de ochtend kunnen geven dan?
    Wat is jou schema?

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yep, poepen begint hier 's ochtends vroeg en gaat door tot in de middag. Eerst hard en dan wordt het steeds zachter. Is sinds de vaste voeding. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou het poepen opzich niet, ben blij dattie poept. ;)
    Maar vind het voor hem sneu dat hij er dus zo vroeg van wakker word en nog niet uitgeslapen was.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Heb je al weleens geprobeerd hem nog een uurtje terug te leggen dan?

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja, duurt dan erg lang voordat hij weer slaapt en is vervolgens de hele dag ontregelt.. Hij ligt dan gerust nog 45 min te brabbelen en slaapt dan nog maar 30 min. Niet erg zinvol dus, alleen als hij gelijk weer verder zou slapen of wat later zou poepen. ;)

Share This Page