Hi daar Mijn zoontje is drie jaar en ik ben 31 weken zwanger, nu is het o dat als ie bij oma is hij niet meer met mij mee naar huis wil. Het zijn complete drama's. Het was eerst een beetje maar nu is het echt extreem. Hij wil niets meer van mij weten en wil bij oma wonen. Wordt er gek van, Mijn moeder past op dus hij is daar 4 keer per maand een hele dag. Mijn moeder vind het ook rot vooral omdat ie zo erg overstuur is. Maar ik wil neit toegeven en troost m dan ook niet. Ik weet er ook niet goed mee om te gaan dus ik hoop dat ik neit de enige ben hierin dus ben ik benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost. Hij is wel gek op zn oma maar iets gekker op zn moeder (papa is veeel weg van werk) nu dus niet. HELP!!! groetjes natas
O heel herkenbaar hoor. Dat betekent niet dat hij jou niet leuk vindt maar dat hij het op dat moment zo leuk vindt bij je moeder dat hij op dat moment alleen maar denkt aan het leuke dat hij dan heeft. Isabella had het gister ook. Ze wilde met alle geweld bij oma ( beppe) blijven. Dat was toch zo leuk. Toen ze viel wilde ze ook niet door mij worden getroost maar door oma. Uiteindelijk ben jij echt wel diegene die ze het leukste vinden en uiteindelijk het liefst bij willen zijn. Het is misschien juist wel erg fijn dat het zo goed gaat bij oma. Dat betekent dat hij het super leuk heeft daar. Die drama's gaan vast wel weer eens over. Trek het je in elk geval niet persoonlijk aan.
Lijkt me shit; zou me afgewezen voelen.... Ms moet je m toch wel troosten en lekker bij je nemen; denk dat ie zich niet echt raad weet met zichzelf. Gewoon zeggen dat je weet hoe leuk t bij oma is, dat hij er snel weer heen mag maar nu weer lekker meegaat en dat ie best verdrietig mag zijn....zoiets. Hij moet daar toch een beetje uitkomen denk ik en dat kan hij niet zelf.
Ik denk eigenlijk dat het gewoon een fase is. Als hij wat groter is, zal hij inzien dat hij gewoon mee naar huis moet en dat hij snel weer naar oma mag.
Het probleem is dat ik niet goed met de situatie weet om te gaan. Ik weet niet f dit van hem echt verdiet en niet begrijpen is of dit echt uitproberen en treiteren is. Ik ben blij dat hij gek is op zn oma en opa en dat ie er graag naar toe gaat is ook alleen maar prettig. Er zijn nooit problemen geweest en de babykamer is klaar en dit gelazer begint. Dus waar doe ik goed aan.
Mijn dochter heeft dat al heel lang, ze richt zich altijd op 1 persoon. Dat ben ik meestal, soms papa (dan heb ik dat ook wel bewust gedaan) en soms ook oma. Ik vind dat wel prima, betekent ook dat ze zich aan meerdere mensen hecht. Ik ga er altijd gewoon in mee hoor. Wat bosi al zegt, jij bent en blijft altijd de belangrijkste, ook al handelt je kindje daar even niet naar...