Groot bed, maar wat met eruit komen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ikke1981, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Binnenkort krijgt Quinn een groot bed, onwijs leuk natuurlijk.
    Het moet ook echt wel, aangezien hij te klein word voor zijn ledikant.

Maar goed hoe doen jullie dat dus met als je kindje zelf uit bed komt, en met de spullen in huis
    Wij wonen gelijkvloers, dus hij kan als hij zijn kamer uitkomt dus overal bij komen.
    Dit bedoel ik dus in de ochtend, als hij eerder wakker is als wij, en hij word wakker en komt zijn kamertje uit.

Durf denk ik niet zo goed de klink van zijn kamer omhoog te doen, wantik denk dat hij dan in paniek raakt.
    We hebben geen deur in de keuken, dus daar kan hij zo in.

Dus hoe doen jullie dat, en hebben jullie nog ideeën?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Kun je misschien de klink omhoog doen van de deuren waar hij niet in mag? Voor de keuken zou je een traphekje kunnen gebruiken wat je in de deuropening plaatst.
    Lijkt me een lastig probleem! Want ze gaan hoe dan ook een keer er uit komen en rondzwerven. En ze zijn soms zo zachtjes bezig dat je het echt niet hoort. Gister stond Thijmen bovenaan de trap dingen naar beneden te gooien bijvoorbeeld :) Pas toen er van alles naar beneden viel, hadden we door dat ie er uberhaupt uit was!

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt als het stil en donker is in huis. Hij weet dan vast wel waar ie papa en mama kan vinden.

En verder lijkt het me dat je huis al dreumesproof is dus dat hij echt niet zoveel schade aan kan richten. Lijkt me sterk dat ie midden in de nacht opstaat om doelbewust tot de volgende morgen jullie huis te verbouwen in alle stilte ;)

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier komt ze pas uit haar bed als ik in haar kamer kom.
    Dat heb ik haar niet eens gezegd te doen, ze doet het gewoon.
    Als ze wakker is gaat ze liggen roepen totdat ik kom.
    Ook als ik haar naar bed breng blijft ze tot nu toe gewoon in bed liggen.

Enige wat ze wel eens doet is snachts als ze dan wakker is en ik heb haar geroep niet gehoord.
    Komt ze uit bed naar mij toe.
    Doet verder niks in haar kamer en gaat ook geen andere kamers in.
    Denk dat het toch iets van uit proberen is wat ie doet.
    En als tie echt ondeugende dingen gaat doen, toch de klink omhoog.
    Heeft hier trouwens geen nut meer want ze kan er op die manier ook bij.
    Kan je geen hekje voor zijn kamerdeur maken misschien?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben uit voorzorg gekozen een klein kettinkje op de deur te doen. Wel dat de deur standaard op een kier staat (knuffeltje ertussen). Maar hij er niet zo uit kan.
    Alleen blijkt ons jochie helemaal niet zelf uit bed te komen. Hij blijft altijd liggen totdat wij op de kamer zijn. Maf kind..

6. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben de klink omhoog gedaan van de deur, maar als ze wakker word blijft ze in haar bed zitten en gaat ze in bed spelen, ze komt er pas uit als we haar roepen

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat hebben jullie allemaal brave kindjes :) Die van mij staat meteen naast zijn bed als zijn ogen open gaan! Hij komt wel altijd eerst kijken of wij ook in bed liggen, gelukkig gaat ie niet rondstruinen. Maar we hebben boven wel gezorgd dat hij nergens bij kan wat niet geschikt is.

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Wij hebben een traphekje voor haar deur geplaatst. Zo kan ze haar kamer niet uit. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ze nu 3,5 week in haar grote bed slaapt en er pas 1 avond uitgekomen is. "s morgens roept ze altijd braaf papa of mama als ze wakker is

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    sophie ligt sinds een aantal weken ook in een groot bed en ik wist zeker dat zij eruit zou komen. 's middags als ze naar bed moest, 's avonds en 's ochtends als ze wakker zou worden. wij wonen niet gelijkvloers, en hebben ALTIJD als zij boven is het traphekje naar beneden dicht. tot mijn grote verbazing blijft ze tot nu toe ALTIJD netjes in bed totdat ze of in slaap valt of totdat ze gehaald wordt.
    hier is het dus goed gegaan, maar ik hoor van meer moeders dat ze er bang voor zijn dat kindlief eruit komt. wij hebben overigens niet de klink omhoog staan, dat hebben we alleen bij de voordeur gelukkig.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ons mannetje heeft nu na een half jaar pas door dat hij zelf zijn bed uit kan! hahahaha
    Maar nog roept hij 9 van de 10 keer eerst dat hijw akker is en wacht dan op antwoord.

Maar meneer heeft nu wel iets nieuws, hij komt geregeld heeeeel stil de trap af savonds! Nu sturen wij hem gelijkw eer naar boven, en lachen dat hij dan doet!
    Heb wel eens om het hoekje staan kijken...
    Nou, heel zachtjes, voetjes voor voetje komt hijd e trap af en loopt dan heel zachtjes naar de woonkamer waar hij inene begint te lachen! Die boef!!!!!

Maar snachts en sochtends blijft hij netje sliggen tot wij zeggen dat hij eruit mag!

kus miek

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik lees mee.:)
    Mijn dochter gaat binnenkort naar een peuterbed, (althans we proberen het). Nu is ze nog wel wat jonger, maar we proberen het gewoon.
    Ik weet namelijk ook hééél zeker dat ze eruit gaat komen. Ze is nogal ondernemend en houd van klimmen en de boel afbreken.
    Ze zal dan ook nooit niet in bed blijven en netjes wachten totdat wij haar eruit halen... (als dat wel zo is, eet ik m'n schoen op ;)).

De klink van haar kamer gaat iig omhoog en verder zijn de traphekjes naar zolder en naar beneden altijd dicht.

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Wij hebben een traphekje voor haar deur (ivm rare trap waar geen traphek voor kan). Ze kan er dus niet uit. 's morgens roept ze altijd dat ze wakker is. Als het te land duurt doet ze alvast de deur open en gaat spelen met het speelgoed op haar kamertje :)

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Isabella komt gewoon uit bed naar mij toe. Als ik nog slaap gaat ze naast me liggen.

TS, een traphek voor zijn deur is wel een goede optie.

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Mijn dochter is zelfs nog 2 maanden jonger dan die van jou en dat gaat ook goed ;) Ook gek op klimmen en klauteren maar er tot nu toe maar 1x utigekomen in al die tijd dus pas op anders kost het je een paar schoenen :D

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik verbaas me er hier altijd over dat kindjes al zo jong in een peuterbedje/ groot bed gaan. Hier is het heel vaak drama met naar bed gaan. Ze wil gewoon niet naar bed, meestal slaapt ze pas tussen 21:00 en 22:00. Als ze zelf haar bed uit kan, lijkt me dat ze zich helemaal niet over kan geven aan de slaap, er de hele tijd uitkomt. In het geval van T.S zou ik denk ik een klemhekje tussen de slaapkamerdeur zetten zodat hij i.i.g zijn kamer niet uit kan.

16. snoemf

snoemf Actief lid

Nov 4, 2007
    191
    0
    16
    wij hebben in de deuropening van kevin zijn kamer een traphekje geplaatst.

tot nu toe nog niet nodig gehad want hier blijft meneer ook in bed liggen roepen tot wij komen.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Waarom Quinn overgaat naar een ander bed is puur omdat hij in zijn slaap regelmatig zijn hoofdje ofzo stoot.
    Op het kdv slaapt hij ook in een groot bed, en gaat onwijs goed ook.
    Ik vind het reuze spannend hoor, maar we hebben nog even de tijd, in mei gaan we zijn kamertje opknappen, dus dan hij 2 1/2 en nog meer gegroeit

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou in eerste instantie niets doen, ik neem aan dat je huis sowieso al wel peuterproof is. Ik weet niet of je nog een babyfoon hebt, maar dan kan je al horen of hij wakker is of niet en in de gaten houden wat hij doet.
    Mocht hij de kamer uit gaan, dan zou ik de klink van zijn deur omhoog zetten en voordat je hem naar bed gaat brengen uitleggen waarom je dat gedaan hebt en dat hij gewoon moet roepen als hij wakker is. Zo heb ik dat hier gedaan met huilen als Eva wakker werd, ik heb haar uitgelegd dat ze niet hoeft te huilen, maar ons gewoon moet roepen en dat doet ze nu meestal.
    Mocht hij er toch van in paniek raken, zou ik een traphekje voor zijn deur plaatsen, of van de deuren in de andere ruimtes de klink omhoog.

19. Mamamuts, zet je schoenen maar vast klaar hoor... :p
    Ik dacht ook echt wel dat Jelle uit bed zou gaan klimmen, zeker met de middagdutjes, waar ie soms niet al te veel zin in heeft. Maar nee hoor...
    Als ie echt niet wil slapen gaat ie gewoon kletsen, daarna roepen. Desnoods een half uur lang (en als ie dan echt gaat huilen haal ik hem er toch maar weet uit, dan is de middagdut dus mislukt).
    Zelfs als ie beer uit bed gooit roept ie 'Beer, beer', en dan moet ik hem komen halen. Pas als ik de slaapkamer binnen kom klimt ie uit bed, 's ochtends.

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    mijn dochter is met 17 maanden naar een groot bed gegaan omdat ze 1. uit haar ledikant klom (gevaarlijk)2. steeds klem lag in het ledikant en daar wakker van werd ivm hoofdstoten ed.
    Het ene kind is er met 1,5 al aan toe, het andere pas met 3 jaar.

Share This Page