HI allemaal ik ben mama van een ontzettend knappe meid, want ze is sinds een maandje echt droog overdag......... althans, dat was ze tot we vorige week allebei moesten werken en ze 2 nachtjes bij hun opa&oma moesten slapen sinds die tijd, plast ze weer wat vaker in haar broek, gemiddeld 1 a 2 keer per dag het is zo jammer, het ging zo goed!!!! ik hoop dat ik haar weer kan motiveren om door te gaan met op de pot te plassen komt dit bekend voor??? hebben jullie ook zo'n ervarinG????
Mijn dochter was met 2j2mnd al zindelijk maar tijdens de vakantie (ze was toen 2j4 mnd) plaste ze ook steeds in haar broek. Heel fijn want het was zo koud dat de broek niet echt wilde drogen en zoveel broeken had ik ook weer niet. We zijn toen boos geworden en vanaf toen ging het weer beter. Misschien kwam het wel omdat het anders was dan thuis, kan ook voor jouw dochter gelden. Als je niet boos wilt worden (hier werkt dat erg goed, ook omdat ik maar zelden echt boos hoef te worden) kun je het misschien met stickers proberen?
ik ben al boos geweest op haar, puur uit onmacht denk ik..... want eigenlijk wil ik daarom helemaal niet boos worden, maar dat helpt dus niet echt ik ben nu dus maar weer begonnen met het stickersysteem in de hoop dat het weer lukt ze is gelukkig net wel 1.5 uur droog gebleven terwijl we boodschappen deden, dus dat is weer mooi! dan prijs ik haar ook de hemel in, in de hoop dat dat werkt????
Nou sorry maar ik zou niet boos worden & vind dat ook een vreemd advies eigenlijk! Heb je haar zelf al gevraagd hoe het komt?
er word geadviseerd om niet boos te worden en het leuk te houden.... Mijn zoontje is ook redelijk zindelijk...Wij gaan we echt pas voor als het dadelijk zomer is (hij is nu 2 jaar precies) Het moet ook een paar keer fout gaan willen ze door hebben hoe het allemaal echt werkt...zou er dan ook niet te veel mee doen en anders toch nog even een luier aan geven tot het wel weer goed gaat?
èen luier aangeven, nee dat ga ik echt niet meer doen.....dat is alleen maar verwarrend.... en ik word alleen maar boos en dan niet eens heel erg, als ik het idee heb, dat ze het als machtsmiddel gebruikt en dat doet ze, als ze het idee heeft even geen aandacht te krijgen. en ze weet zelf niet waardoor het komt, heb het al meerdere keren gevraagd en steeds weet ze het niet! ik hoop dat het wel goed komt, even een dipje vandaag is ze op 1 ongelukje na droog gebleven...........
Mijn zoon zit ook in een terugval. Ik word niet boos, maar stimuleer hem wel om op de wc te gaan plassen. En dit werkt goed, hij pakt het weer op inm. en plast inm. weer op de wc ipv in zijn broek. terugval heeft ong 3 weken geduurd hier.
Zal even eerlijk zijn...Ik dacht dat ze 2 jaar en 2 maanden was Maar ik zou het gewoon weer leuk maken en bijv een stickertje geven als het goed gaat... Mijn zoontje (maar goed die is dus wat jonger) gaat op het potje en krijgt er af en toe een sticker voor hij vind dat helemaal geweldig.... Maar goed wij zijn er niet zo mee bezig omdat hij nog redelijk jong is.... De ene dag is hij droog en de andere dag niet... Maar zou het zo leuk mogelijk houden en ook omdat je zegt dat het een machtsmiddel is van haar uit... Je kunt ook als je het te erg word een luier over de onderbroek doen om de broeken iig droog te houden... Succes
Ik kan me voorstellen, dat er weleens ongelukjes zijn, zeker als ze ergens gelogeerd heeft. Maar ik denk dat sommige ook wel heel makkelijk erin worden en er niks om geven als ze weer eens een natte broek hebben. Zoals mijn dochter, die het gewoon bewust ging doen, omdat ze te lui was om naar de wc te gaan. Daar kon ik dan heel boos om worden en dat hielp wel.
die heeft ze aan inderdaad voor de nacht en die is in de ochtend bijna droog..... en gisteren had ze het aan, omdat ik het niet vertrowude, we gingen naar een verjaardag en ik had geen zin in "gezeik"!!!! maar ben toch met haar naar de wc gegaan en ze plaste keurig met als reslutaat dat dat broekje bij thuiskomst droog was. Maar toch gaf het mij een beter gevoel
het is vast relaxter voor alle partijen... al duurde het hier niet lang omdat ze daarna definitief zindelijk was helaas nu alweer 2/3 maanden een "poepprobleem". ze WIL gewoon niet... en houdt het net zo lang op tot het niet meer kan. geen idee wat ik daar mee moet. ze kan het prima! maanden gedaan en nu ineens niet meer
Mijn zoontje was 3 maanden zindelijk en mocht hij naar de psz. Helaas was dat iets te 'heftig' voor hem en kreeg steeds meer ongelukjes Kort daarna gingen we op vakantie en toen heb ik het maar even gelaten en gewoon weer een luierbroekje aangedaan. Heb geprobeerd om er niet teveel mee bezig te zijn en paar weken na de vakantie was hij weer helemaal zindelijk en sindsdien geen terugval meer gehad. Ik heb er geen probleem van gemaakt en er niet teveel aandacht aan geschonken, en dat hielp erg goed.
Mijn zoontje is 3 jaar en heeft sinds een maand of 1,5 een teruval , maar dan ook erg ... hij was zindelijk overdag en nu plast hij weer 4x in zijn broek .. ik was me suf... ik heb ook alles al geprobeerd ,... machteloos gevoel is het ...
@mystery heel machteloos. Maar gisteravond.. Ruim na bedtijd werd er hard gegild boven: MAMA IK HEB GEPOEPT!! Voor het eerst in weken vrijwillig op het potje gepoept er is hoop!!
die is goed!!! update: hiere gaat het weer beter, gisteren geheel droog en vandaag tot aan nu ook!!!!
Komt wel weer! Onze dochter was met 1 jaar en 9 maanden hartstikke zindelijk maar toen haar zusje werd geboren was het ineens mis. Een half jaar later moest ze 's ochtends ineens huilen toen ik haar een pamper aan wilde doen, sindsdien geen pamper meer aan. En nu is ze weer helemaal zindelijk. Geen druk zetten, niet boos worden alleen maar de hemel in prijzen wanneer er wel een plasje op de pot komt.