Ik heb er al eerder een topic over geopend en hoopte toen nog dat het over zou waaien. Ondertussen is mijn dochter van 3 jr 3 mnd al een hele tijd aan het stotteren en zijn we bij een stottertherapeut beland. Het is geen peuter haperen meer wat ze doet, maar echt stotteren. Thuis spreekt ze vaak vloeiend, maar bij anderen stottert ze vaak wel, ze wil teveel vertellen, het TE goed doen. De stottertherapeut heeft goede hoop dat het nog over gaat met de juiste begeleiding. Maar toch blijft het wel een beetje aan me knagen, het lijkt me zeker in de puberteit lastig als je stottert. Tot nu toe lees ik overal verhalen van ouders van peuters die na 2/3 maanden niet meer stotterden. Zijn er hier ook moeders van kinderen waarbij het langer duurde maar die wel weer vloeiend zijn gaan praten? De eerste stotterperiode was rond haar 2e verjaardag (sprak al vroeg erg goed) en nu stottert ze al zo'n 10 maanden met vloeiende periodes tussendoor.
Sorry niet echt een zelfde verhaal. Maar wanneer ze vloeiende periodes heeft gaat het nog wel over. Mijn nichtje van 5 heeft soms ernstige stotterperiodes wanneer ze te lang bij haar opa en oma is geweest. (ouders van ex-partner). Dat gaat dan steeds na 2 weken bij mama thuis weer over.