Ipad wii minded

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Juffrouwminoes, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.421
    777
    113
    Hallo allemaal

Hoe vaak / hoelang zitten jullie kids op de computer / spelcomputer...

Ik vind het soms zo lastig.
    Onze zoon is helemaal spelcomputer minded. Doet het liefst de hele dag gamen. Wat natuurlijk niet mag. Inmiddels ben ik er achter dat als hij bij bepaalde vriendjes speelt ze daar alleen maar gameb. Ook als het fijn weer is.
    Laatst bij een vriendje van 13.00 tot 17.00 ... en dat merk ik heel goed aan zijn gedrag.

Van mij mag die momenteel een half uur per dag of op de ipad of op de Wii.. . En hij is 9 jaar...

Wat zijn jullie regels..

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    een half uur vind ik redelijk weinig eigenlijk. Zoon is vaak lekker in minecraft aan het bouwen, dan is een half uurtje best kort. Bij ons mag het wel langer. Maar ik stimuleer het wel om ook andere dingen te doen.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij laten onze dochter er behoorlijk vrij in. Resultaat is dat ze in het begin behoorlijk veel gamede, maar nu veel minder omdat het toch altijd mag. En dus gaat ze lekker buitenspelen en gamed nog even tussendoor of aan het einde van de avond.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meestal halfuurtje tot 1 uur per dag. Meestal 2x per dag halfuur.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Geen eigenlijk. Ik heb gemerkt dat ze er vanzelf genoeg van krijgen. Een tijd geleden werd hier ook de hele middag gegamed. En sommige vriendjes komen ook echt voor de wii-u.
    De laatste tijd is het juist onze zoon (8) die die vriendjes dan mee naar buiten neemt.
    En ik merk ook dat jij leuker speelt met vriendjes die thuis ook een spelcomputer hebben, omdat die ook juist graag mee naar buiten gaan. De jongens die thuis niet mogen of geen spelcomputer hebben willen juist het liefst de hele middag gamen.

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Mijn buurjongetje is negen jaar en mag een uur per dag gamen. Dit heeft mijn buurvrouw ingesteld omdat hij anders de hele middag aan het gamen is. Het jochie zelf houdt wel van buitenspelen, maar zijn vriendjes vinden dat 'niet stoer' en hij wil dus ook met zijn vriendjes meedoen. Hier krijg je natuurlijk ook mee te maken. Zeker als je een wat timide kind hebt. Zijn vriendjes zitten rustig elke middag te gamen. Op de woensdagmiddag de héle middag en houden dit prima vol.

Ik ben daar echt niet van en zou een uurtje per dag goed vinden. Vlak voor etenstijd ofzo.

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo is het hier ook. Merk ook dat nu het weer eens wat beter weer is dat ze meteen naar buiten gaan en hele dagen niet op de ipad zitten.

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind een half uur wel heel kort, zeker idd bij spellen als Minecraft. Van sommige spellen leren ze ook echt wel eea.

Onze oudste laten we vrij, dan is hij er ook klaar mee op een gegeven moment. De jongste beperken we zelf en mag 1 uur op een schooldag, 2 uur in het weekend.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.257
    6.154
    113
    Wij herkennen het en bij ons is het wel een probleem. Maar bij ons is het verschil als we hem zijn gang laten gaan zit ie de hele dag, elke dag. Hij kan er ook alleen maar over praten, hij droomt erover, etc. Plus hij heeft geen andere dingen die hij leuker vind. Geen gezond gedrag dus. Wij beperken gamen het tot het weekend (en dan uiteraard niet de hele dag, maar dan mag ie best een uurtje of 2 gamen) en we denken erover om het volledig uit te bannen..en daarnaast stimuleren wij hem tot buitenspelen, hij sport en doen best veel activiteiten met hem, maar wij zijn dan veel met hem bezig, hij heeft dan continue stimulans nodig. Dagje weg, ja was leuk, maar wel jammer dat ie niet kon gamen:( Lastig..

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Vooral mijn zoon is helemaal gek van de PS4... Hij is net 6 en ik vind iedere dag op dat ding helemaal niet nodig, dus we hebben hier de afspraak dat ze er alleen in het weekend op mogen spelen. Meestal is het dan aan het einde van de middag 1 tot 2 uur. Tot nu aan toe nooit discussie over gehad.

Dochter van bijna 8 is tegenwoordig helemaal gek van vlogs kijken. Ik laat haar er een beetje vrij in... De ene dag pakt ze de tablet niet, de andere dag is ze er 30 min mee bezig en weer een dag later een uur.

11. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.421
    777
    113
    Dankjewel voor alle reacties!

Ik herken veel van wat jullie zeggen.

Als hij speelt gaat hij er zo in op heeft het over niks anders meer.. dan alleen die stomme computer.
    Laatst was ik het zo moe dat ik de Wii bijna weg wilde doen.

12. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hier een 8-jarige. Wij hebben geen spelcomputer/Wii IPad/tablet o.i.d. maar hij kreeg van een oom en tante een DS die zij over hadden.
    Daar is hij het liefst de hèle dag mee in de weer... Wij hebben afgesproken dat hij 1 uur per dag schermtijd heeft, die verdeeld hij vaak tussen de DS en spelletjes op de laptop.
    De afspraak is: alleen spelletjes zonder geweld, getover, occulte dingen en daar ben ik vrij streng in.

Wij zetten zijn DS dus ook in als strafmaatregel: grote mond, spullen van school vergeten mee te nemen (werd echt een probleem) meer dan 3 kwartier te laat thuis, dan is de DS een dag weg en heeft hij geen schermtijd. Dat vind hij heel erg, dus het werkt goed!

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een wii en 2 ipads. Mijn zoontjes mogen op een scherm als ik aan het koken ben. Dat kan ook tv zijn. Verder kijken we geen tv, dus dat is de totale schermtijd op een dag.
    Mijn oudste kan ook echt geobsedeerd zijn door een spel. Als er vriendjes komen spelen , mogen ze een uur gamen van mij en dan daarna wat anders doen. (Nu trappen ze daar nog in, maar over een paar jaar vast ook niet meer). Probleem is bij ons nu vooral dat het gamen met vriendjes vaak tot ruzie leidt. Sommige vriendjes hebben geen spelcomputer, of een hele andere en dan kunnen ze het spel niet volgen, wat tot frustratie leidt bij beiden. En een vriendje speelt juist weer veel beter dan mijn zoontje, is ook weer niet goed natuurlijk.

Bij bijzondere gelegenheden (verjaardag, visite, pyjamadag) mogen ze wel langer op een scherm en dan is het echt feest.

Zelf mocht ik vroeger onbeperkt gamen. Ik heb goede herinneringen aan die middagen. Ik had wel behoorlijk overgewicht in die tijd. Dus ik wil stimuleren dat mijn kinderen genoeg bewegen , maar ik wil ze de ervaring van een middag lekker gamen niet ontzeggen

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.373
    113
    In principe is de regel hier een half uur per dag op de computer (we hebben voor hen alleen een ouderwetse PC). In de praktijk is het vaak wel 3 kwartier.
    In het weekend en de vakantie mogen ze 2 keer een half uur. Dochter gaat vaak maar een half uurtje, of helemaal niet, zoon maakt tot de laatste minuut gebruik van zijn tijd ;)
    Daarnaast kijken ze een uur per dag tv met elkaar.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.257
    6.154
    113
    Qua bewegen maak ik me niet druk, zelfs tijdens het gamen staat ie te springen, hij verbrand zn calorieën wel ;)
    En als ik het zo zie gamed ie niet meer dan jullie kids.
    Maar het koppie, ja daar maak ik me wel druk om. Hij moet de puberteit nog in, ik ben bang dat dan het hek van de dam raakt.

Deel Deze Pagina