Vreemde huiduitslag op benen en armen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Frauantje, 6 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Hi allemaal,

nog de beste wensen aan iedereen :D.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het volgende;

(Ik zal foto’s toevoegen)

zoontje van 2,5 heeft sinds een maand huidkleurige bultjes op zijn benen en armen.
    Na 2 weken toch maar naar de huisarts ermee, die dacht een voedselallergie dus een anti allergie drank mee gekregen, na 2 a 3 dagen zou het moeten opklaren.
    Helaas werd het alleen maar erger en na 1,5 week waren de vingertoppen van duim,wijs,middel-vinger tot bloedens aan toe ontvelt.
    Opnieuw de huisarts gebeld, deze keer de waarnemend arts.
    Hij zei dat het een eczeem zou kunnen zijn maar wist het niet zeker, wilde mij hormoon zalf voorschrijven, moest hiermee zijn hele lichaam maar mee insmeren :confused:.
    Ik heb hem hem vriendelijk verteld dat als hij het “niet zeker weet” ik geen hormoon zalf over zijn hele lichaam ga smeren. Gelukkig begreep hij het wel en zei dat het wel vanzelf beter moet worden.

In de loop van de week is het erger geworden, verspreid naar zijn voeten en onderbuik.

huisarts weet niet wat het is, moet maar over een week mijn eigen huisarts weer bellen, hij weigert ook een doorverwijzing te geven :confused:.

hopelijk herkent iemand hier iets aan hand van de foto’s of kan mij verder helpen!?

Liefs :D

- eerste 2 foto’s zijn van afgelopen zondag, de onderste van daarnet.

Bijgevoegde bestanden:

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Niet toevallig over op een ander wasmiddel?
    Vind het er wel allergie achtig uit zien, maar heb er geen verstand van.
    Heb je ook het idee dat het af en toe meer oplaait? Misschien dat je een eet dagboek bij kunt houden en kijken of je ergens meer reactie op ziet.

Frauantje vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    ik zou inderdaad ook allergie zeggen. Vlooien/huisstofmijt/wasmiddel lijkt me contact allergie maar ik ben geen allergoloog.

Ff checken of je wasmiddel of wasverzachter veranderd is?

Frauantje vindt dit leuk.
  4. Frauantje

Frauantje Lid

2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Thanks voor je reactie :).

Ik ben niet van wasmiddel overgestapt, oud en vertrouwd neutral…. Ben zelf ook heel gevoelig namelijk :|

De allergie drank hielp alleen helemaal niet, dacht zelf ook al dat als hij constant blootgesteld blijft worden aan t allergeen hij er natuurlijk niet vanaf komt….
    Helaas wil de waarnemend huisarts mij niet doorverwijzen omdat het bij kinderen soms lastig kan zijn om te achterhalen waar het vandaan komt….

heb net even het consultatiebureau gebeld en zij zeggen dat ik echt wel mag aandringen op een doorverwijzing als hij het zelf niet 100% weet.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het ook op een allergie/eczeem lijken.
    Kan het van de kou komen? Met als gevolg een droge huid. Een collega krijgt dit ook aan haar handen bij droog/koud weer.
    Wat je zou kunnen proberen is bepanthen eczeemcreme. Deze is hormoonvrij, maar werkt wel goed.

Deel Deze Pagina