Hallo, Mijn dochter van 5 jaar klaagt vaak over hoofdpijn. Toch wel zo'n 1x per 2 weken gemiddeld. Meestal als ze op bed ligt of bijna op bed gaat, en dan benoemd ze dat even en is er verder niet veel aan de hand. Maar in het afgelopen jaar is het ook al 4 of 5 keer voorgekomen dat ze echt huilt van de hoofdpijn en met haar handen haar hoofd vast houdt. Ze moet dan echt liggen en slapen, soms ook misselijk erbij. Lijkt wel migraine. Ze ligt nu ook al vanaf 5 uur op bed, en net even wakker geweest omdat ze dacht dat ze moest overgeven. Nu slaapt ze weer. Ik wil morgen sowieso de huisarts bellen voor een afspraak, voornamelijk om te kijken of dit verontrustend is en of hij het verder wil onderzoeken. Maar wou ook hier even vragen of iemand ervaring heeft hiermee. Ik ben toch wel wat ongerust. 🙁
Je eerste gedeelte herken ik heel goed. Mijn oudste heeft de afgelopen maanden ook regelmatig geklaagd over hoofdpijn, met name aan het einde van de dag. Verder merkte ik overigens niets aan haar. Op een gegeven moment was het zo vaak dat ik haar toch mee heb genomen naar de huisarts. Maar die vond er gelukkig niets verontrustends aan, aantal vragen gesteld, kwam niets uit. En nu heeft ze het alweer een paar weken er niet over gehad. Bij haar hangt het volgens mij ook samen met een redelijk hardnekkige verkoudheid. Met de migraine-achtige klachten die jij beschrijft zou ik zeker wel even langs de huisarts gaan inderdaad.