trouwens... Hier geen box, ook nooit gehad. Lijkt me een aardig ding voor als je kindje net begint met omrollen of zo, maar daarna zou ik hem alleen gebruiken om dingen in op te bergen... Ik zou mijn kindje van 1.5jr er niet inzetten.
hey meiden ik heb inderdaad ook geen box meer in huis staan juist omdat ik haar meer wou laten ontdekken en ze was er ook aan toe om uit die box te komen! want ze begon n pesthekel aan dat ding te krijgen hahaha maare het klopt inderdaad wat is het lekker als ze om kwart voor 8 in bed ligt en ik eindelijk me huis kan gaan regelen en ff rustig op de bank gtst kijken zonder dat mijn kleine dramaqueen bank op bank af wil juist omdat ik er helemaal alleen voor zorg is het zo lekker om die rust s'avonds te hebben hahaha en ben ook wel erug blij te lezen dat ik niet de enige ben die n klein duiveltje op de wereld heeft gezet en dan op de grond gooien herken ik ook heeeeel erg!!! en dan het liefst nog ff met der hoofdje op de grond slaan zodat het pijn doet zodat ze nog harder kan huilen en ik haar wel moet troosten
Nou meis mijn zoontje is een weekje ouder als je dochtertje en kan je vertellen dat hij net zo is hoor. Slaan heeft hij ook ontdekt en dat doet hij dus als iets niet naar zijn zin gaat, maar ik zeg dan gelijk dat hij dat niet mag doen en dan zeggen aaien en dan aait hij over mijn gezicht bv. In de hoek zetten, vind hij alleen maar leuk want hij loopt gelijk weer weg. Als ik dan op mijn knieen bij hem ga zitten, gaat hij huilen en slijmen omdat hij weet dat hij stout is. En de fase van heel de tijd om je heen hangen dat heeft hij nu ook...pfffffffffffff heel de dag mama mama mama en maar optillen. Heb het idee dat het nu echt verlatingsangst is want als mijn vriend wegloopt gaat hij keihard om papa roepen en zo is het ook met oma bv. Hij zit ook overal aan waar hij niet aan mag zitten en roep echt 100000000x per dag NEE! Maar meneertje heeft er gewoon schijt aan. Soms zo vermoeiend en ik ben ook erg blij wanneer het half 7 is en meneertje richting zijn bed gaat. Hij kan gelukkig wel goed alleen spelen maar dan wel tussendoor aan alle knopjes en deurtjes zitten. Het is consequent blijven en hopen op de dag dat het over is
Geen idee of deze tip al langs is gekomen voor schreeuwende kindjes: Ga tegen ze fluisteren. Hoe harder zij schreeuwen, hoe zachter jij gaat fluisteren. Dan moeten ze namelijk wel stil zijn om jou te horen Vaak wint de nieuwsgierigheid het namelijk van de boosheid.
het is ook niet dat ik niet consequent bent integendeel want juist omdat ik alleenstaand ben voel ik me mama en papa tegelijk dus ik kan niet toegeven want dat heeft ze echt meteen door! maar wat ik bij jullie lees doe ik zelf ook allemaal wel al zoals "dat mag niet" zeggen en in n hoekje zetten en er zelf bij blijven zitten.. maar ik heb zelf gewoon het idee dat er totaal geen verbetering in zit hahaha maar ja misschien ook wel n stukje ongeduld van mij denk ik als ik jullie allemaal zo lees ik denk trouwens niet dat dit ooit helemaal overgaat ja als ze volwassen zijn en zelf kinderen krijgen maar pfff wat n vermoeiende leeftijd is dit! wel leuk ook hoor soms moet ik ook wel stiekem lachen als ze iemand petst omdat ze haar zin niet krijgt hahaha en dat hele dag mama en mmma (oma) roepen daar stoor ik me niet zo aan maar dat de hele tijd door mn benen hangen en aan me hangen dat is n behoorlijk irritante eigenschap hahaha
dit is wel n goeie zeg! dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb want ja nieuwsgierig is mijn kleine heksje wel deze ga ik zeker uitproberen morgen! dank je!
en ik zeg net wel dat ik erg consequent ben maar nu ik er over nadenk,... mijn ex valt ons nog wel eens lastig en zegt dan dat ie n rechtzaak gaat beginnen om jayla te krijgen zodat ik me rot voel (lees: hij wil dit doen om mij te kloten niet voor jayla) en steeds na zoiets voel ik me ontzettend rot en schuldig tegenover jayla waardoor ik dan net wat meer toegeef dan normaal.. dom dat weet ik en ik moet ook echt proberen mijn standpunt te houden en niet toe te geven ook al voel ik me rot...
Ik lees altijd zo snel dat ik soms wel eens dinge n lees die er niet staan, en dan vervolgens een lachstuip daarom krijgen. Ik lees hier: - als iets niet mag, 'nee' zeggen, op zijn HOOFD gaan zitten Neee, dacht ik, dat kan er onmogelijk staan @ts, ken je geen nieuwe tips geven, alleen de gebruikelijke die er al staan.
oh hier ook altijd zo blij als alles op bed ligt, kan ik me weer opladen voor de volgende dag... dat fluisteren ga ik ook eens proberen. merkte ook al dat als ik gewoon rustig tegen hem ben en rustig met hem praat en goed de dingen uitleg waarom ik iets niet wil dat hij toch wel aandachtig luistert. vanmiddag ook weer, had alles op slot gedaan, hekje voor de keuken dicht gedaan, want moest even wat uit de vriezer halen, nou was mischien net een minuutje, kom terug hangt meneer aan de televisie..grrr..hij klimt dus nu op de tv kast en gaat aan de tv hangen en hij had hem dus ook al aan gezet.. Weer iets nieuws erbij wat hij niet mag.
Mmm... Misschien kan ik nog rustiger zijn als ik wat verbied. Wie weet helpt het wel... Wat ik me afvraag: gaan jullie er altijd naartoe als je iets verbiedt? Mijn zoontje doet continu het deurtje van het dressoir open, en als ik op de bank zit, roep ik dan ook wel eens gewoon 'niet doen!', maar ik heb niet altijd zin om op te staan... Zou eigenlijk wel moeten he? Of niet? (Ik wil ook wel eens zitten namelijk, en niet alleen op de grond met een blok op mijn hoofd en een ring aan mijn pink. )
hahahaha eliesja dat is ook lekker dan!!! maar jij hebt er ook nog 3!!! pfff waar haal je de moed vandaan vraag ik me af??? jayla heeft n keukenkrukje bij me ouders.. is ze helemaal weg van en daar gaat ze dus ook constant opklimmen wel grappig dat ze zich zo goed ontwikkelen he
hahaha herkenbaar! het zou eigenlijk wel moeten ja maar ik roep ook weleens vanuit de badkamer naar de kamer jayla niet doen! mama hoor het wel! dan hoor ik gewoon dat ze met de dvd ligt te klooien (aan uit aan uit)
hi, Ik werk in de jeugdzorg met kinderen die gedragsproblemen hebben. Ik heb alleen jouw stukje gelezen en de rest niet, dus misschien is het wel dubbelop. Ik wil je aanraden vooral consequent te zijn, zowel in het straffen als belonen. Misschien kan je proberen om goed gedrag te belonen, bijv met stickers, complimenten of taken. Ongewenst gedrag negeren of dus bestraffen. Bij het straffen zal je uit moeten zoeken wat werkt. Werkt een stoeltje waar ze even rustig moet gaan worden of werkt het om te noemen dat dit geen gedrag is wat beloond gaat worden. Meestal helpt het om te noemen dat ze even moet gaan nadenken (ipv 'je hebt straf'). Bij het neerzetten op de stoel benoemen waarom ze daar zit en wat je van haar verwacht. Je zou een kookwekker kunnen zetten waarna je weer met haar komt praten. Ze is nog wat jong, maar meestal begrijpen ze dit redelijk. Hoop dat je er wat aan hebt! Succes
Goh wat herkenbaar toen mijn zoontje die leeftijd had. Heb alles een beetje vluchtig door gelezen maar zal mijn ervaring delen, misschien heb je erwat aan . Quinn was/is dus ook zo en ja herhalen herhalen en nog eens herhalen Als Quinn wat dee wat niet mocht, ging ik naar hem toe en zei Nee Quinn dat mag niet, dat is niet van Quinn, keer op keer. Ik vertikte het namelijk om op alles een slotje te doen, en dat zit er nog steeds niet. Maar ik had een regel, 1ste keer waarschuwen bij de 2de keer was het Quinn nee, dat mag niet, 3de waarschuwing, nee Quinn dat mag niet, volgende keer ga je op de gang Dit duurde even vorodat hij het doorhad, maar hij ging het herkennen, en ook hierin moet je consuquent blijven, en nakomen wat je zegt! Quinn kon dan onwijs kwaad worden, en dan laat ik hem gaan, na 5 min vroeg ik of hij klaar was, zoniet liet ik hem gaan om na 10 min te vragen of hij klaar was, meestal was het dan wel klaar. Het negatieve gedrag van schreeuwen, huilen ect zoveel mogelijk negeren dus, hoe boos ook, want hoe meer in erop in ging hoe bozer hij werd, of hij ging keihard lachen van Mama ik heb je. No way dus, negeren, hoe zielig het ook klonk. Over het slaan, ik pakte zijn handje, en zei Niet slaan, dat doet pijn, hier ook weer 3x waarschuwenen en dan op de gang Als ik Quinn op de gang zette, legde ik uit waarom hij op de gang moest, en dat ik hem weer kwam halen Als ik hem dan haalde vertelde ik hem nog een keer waarom hij op de gang zat en daarna een knuffel Over het spelen en aan je hangen doe ik het volgende. We beginnen samen met spelen en dan zeg ik na 15 min, nu gaat mama de was ophangen, en Quinn gaat nu zelf spelen, als mama klaar is, komt mama bij je kijken. Ondertussen geef ik hem complimenten hoe lief hij aan het spelen is. Ook dit kost tijd voor een kind om het te leren herkennen. Het slaan is hier over gelukkig, en als ik zeg, laatste waarschuwing dimt hij in gelukkig (meestal) Wees duidelijk tegen over je kindje, en vertel bij alles wat je gaat doen, en waarom je iets doet en wanneer je iets gaat doen, dat heeft hier zo geholpen, een kind weet namelijk meer dan je denkt. Hopelijk heb je er wat aan
Niet schuldig voelen omdat jij regels hanteert en je meisje terecht wijst!!!! Er is niks dat een veiliger en geborgen gevoel geeft voor een kindje dan consequent regels toepassen. Zo wordt het wereldje om haar heen, met jou, heel duidelijk. Ze weet dan precies wat ze kan verwachten (al gedraagt ze zich daar nog niet altijd naar... draakje ) Jij zou er toch ook gek van worden als de verkeersregels elke dag weer anders zijn? De ene keer kun je zonder problemen oversteken bij groen, de volgende dag wordt je als je bij groen oversteekt bijna aangereden...
Nog een tip om van dat nee nee nee roepen af te komen: Je kindje vindt het vast al interessant om te helpen. Dus als ze iets pakt wat niet mag: niet afpakken, maar vriendelijk vragen of ze het weer terug legt, want het is niet van haar. Werkt hier veel beter dan afpakken, want afpakken is een spelletje (ze rent dan als je haar nadert al luid nee nee roepend weg.... rondjes om de tafel etc. ... alsof ik haar achterna ga of zo?
Ik heb zelf ook een temperamentvol dametje maar ik moet zeggen dat ik haar redelijk onder de duim heb. Ik las het hier al eerder, maar als ze slaat zeg ik streng (niet hard) 'nee'. Daar schrikt ze van maar om haar uit het negatieve gevoel te halen, zeg ik daarna 'aai' zodat ze er op een andere manier mee bezig is. Bij ons werkt duidelijk aangeven wanneer iets niet mag en daarna afleiden heel goed. Ook geven we heel vaak aan wanneer ze het wel goed doet, ik denk dat dat heel belangrijk is. Anders krijgen ze alleen maar negatieve aandacht. Ik probeer mijn dochter zo min mogelijk negatieve en zoveel mogelijk positieve aandacht te geven. Dus als ze dingen doet die niet mogen wel duidelijk en consequent zijn, maar daar niet te lang in hangen zeg maar. Ik kan natuurlijk niet voor jouw dochtertje spreken en ik heb geen idee hoe jouw kindje is. Wel denk ik dat het belangrijk is om de controle terug te krijgen. Succes!
goh daar had ik nog niet aan gedacht ehehehe doet me denken aan vorige week toen was ze echt op dreef! echt verschrikkelijk op dreef ik keek me ma aan ik zeg pfff zal ze nog in dat luikje passen in het ziekenhuis? me ma keek me aan hhahaha