peuter valt bij gorilla

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sophia2016, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Cookies op AD.nl

Dit vind ik nou best triest ze hadden hem toch kunnen verdoven hij vraagt er toch niet om dat er een kindje naar beneden valt

Waar zijn de ouders dan vraag ik me af ik weet dat 3 jaar een onberekenbare leeftijd is

Gelukkig is het jongentje er goed vanaf gekomen

Zouden jullie je kind achterna gaan of met zo hysterisch gaan schreeuwen als die moeder

Ik weet niet ik denk dat ik toch ook erin zou gesprongen zijn

2. Veera

Veera Niet meer actief

Verdoven duurt te lang. Als het een levensbedreigende situatie is gaat de mens altijd voor en schieten ze t dier direct dood

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja oké toch appart hoe die hem meeneemt had hem ook meteen kunnen aanvallen

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou ja zeg.. Waarom afmaken hierom? Tuurlijk zijn de ouders/omstanders in paniek, maar hij doet echt helemaal niks!! Dan hadden ze toch júíst beter kunnen verdoven?
    Helemaal gezien het feit dat zijn soort uitstervende is en ze hem wilden gebruiken voor een fokprogramma.

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wat ik mij nu afvraag he..
    Zouden die ouders opdraaien voor de onkosten? Want door hun is de dierentuin een dier armer en kunnen ze hun plannen niet voortzetten.
    Zomaar iets wat in me opkwam hoor.. :)

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik snap je gedachte gang maar hoe kan hij in hemelsnaam tussen de omheining door zijn geklommen.. dan moet dat ook niet veilig zijn geweest

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Dit vind ik dus ook

8. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Wat een situatie wat ik niet begrijp is dat dit zomaar kan met op je kind maargoed dieren worden in zulke situaties toch altijd de dupe helaas gelukkig heeft het jochie niet veel maar dit had voorkomen kunnen worden de gorilla heeft hier niet om gevraagd maar moest wel het leven laten :(

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De gorilla doet helemaal niks maar het zal je kind maar zijn. Dan zou ik blij zijn als ze het beest doodschieten en niet het risico nemen 'm te verdoven waar hij misschien in eerste instantie agressief op kan reageren.
    Vind het wel bijzonder dat het kind in het verblijf heeft kunnen vallen, maar we weten niet precies wat er gebeurd is en het is altijd makkelijk oordelen over een ander.

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Uhh heb je het artikel wel gelezen? Er staat bij dat het om een stressvolle situatie voor de aap gaat en dat verdoven te lang zou duren. Dat de situatie nog niet uit de hand was gelopen is alleen maar een gelukje. Maar jij zou dus als het om jouw kind ging vragen of ze de aap niet even kunnen verdoven? ;)

En dat een kind van die leeftijd zo gemakkelijk in een apenverblijf kan komen vind ik een grote fout van de dierentuin.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Denk dat iedere ouder op dat moment zou willen dat hij/zij zijn kind z.s.m terug zou krijgen en men geen risico mag nemen dat de gorilla het kind wat aan doet in de tijd dat hij verdoofd wordt. De gorrila kan ook in paniek raken op moment dat hij verdoofd wordt, als dit al direct 'goed' gedaan wordt.
    Ik vind dat men gehandeld heeft in het belang van het kind.

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #12 Hotsiflots, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt: 29 mei 2016
    Het is ind een beetje krom dat ze niet beter naar het gedrag van de gorilla hebben gekeken, ik zie namelijk geen agressie ik zie zelfs dat hij het kind bij de armen pakt om het boven water te houden, gorilla's zijn geen brute kingkong's en het is tenslotte geen leeuw (verhaal van vorige week waarbij 2 leeuwen zijn gedood, omdat een man het hok in sprong voor zelfmoord, de man heeft het overleeft de leeuwen helaas niet) maar gorilla's hebben zoveel kracht die kunnen aan gewicht van 1500kg kapot maken en tillen, als ze zouden verdoven zou de gorilla misschien schrikken van de prik en denken dat het kindje het had gedaan, dan had hij zich misschien verdedigt!! of hij had bij het inslaap vallen boven het kindje gevallen, dan zou het kind gestikt zijn, ze konden het risico niet nemen, ik heb zelf gorilla's verzorgt en weet hoe de regels zijn; mensen gaan altijd boven dieren, hoop dat ze het hok beter afsluiten, en de ouders beter op hun kinderen gaan letten..

Vind het zeer triest dat er een gorilla gestorven is, het zijn bedreigde diersoorten die extreem close in familieband leven en haast nooit agressief zijn, alleen bij het verdedigen van hun groep..Als die nou bij chimpansees was gevallen dan zou meteen de aap gedood moeten worden, die zijn levensgevaarlijk!

Het is vaker voorgekomen trouwens:

https://www.youtube.com/watch?v=N05CItceEdg

13. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ja, het blijft een dier en ik denk niet dat je van te voren weet of hij wel of niet iets gaat doen.. Je gaat ook niet afwachten van wat er zou gebeuren.
    Ik vind afmaken ook te radicaal hoor, maar ja als verdoven te lang duurt..

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik snap die eerste impuls heel goed als het om je kindje gaat maar dat had de situatie er zeer waarschijnlijk niet beter op gemaakt als de moeder, al hysterisch, er in gesprongen zou zijn.

Heel sneu voor de gorilla maar ik denk dat degene die er voor gekozen heeft om te schieten professioneel genoeg is geweest om de situatie goed in te kunnen schatten. Die zal heus iets meer weten over het gedrag van gorilla's dan de gemiddelde mens.

15. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Idd. Het is ook niet alsof je als mens iets tegen zo'n enorm beest kan doen. Hij had dan waarschijnlijk uit stress uitgehaald, of het kind meegesleurd, bijv. Zo'n klein kind kan hij zien als iets wat hij moet beschermen.

Heel naar verhaal, iig. Je moet er toch niet aan denken dat dit je kind overkomt, of dat je erbij staat als zoiets gebeurd, bijv. De dierentuin had in dit geval geen andere keus dan 'm te doden. Maar blijft zonde van zo'n mooi beest, natuurlijk.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het echt ontzettend sneu dat ze de aap hebben doodgeschoten. Hij doet zo voorzichtig met het kindje, ik zie er geen agressie in.

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Super trieste situatie:(
    Ik houd van dieren en vind het echt zonde dat de gorilla doodgeschoten is. We zullen nooit weten of hij het kind wilde beschermen of niet……Ik heb mooie verhalen gelezen over de zachtheid van wilde dieren maar ook de wreedheid.

De dierentuin moet maatregelen treffen zodat dit niet weer gebeurd. En de moeder? tja….kinderen zijn snel….maar het zou mij nooit overkomen want ik ben sneller:cool: Dus van mij verdient ze een klap in het gezicht:x

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zo'n gevaarlijke uitspraak, ietwat naïef ook. Ik zou niet eens durven om nooit te zeggen. Ongelukken gebeuren nu eenmaal en ook de beste ouders kan dit overkomen.

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dat is makkelijk zeggen, ik zie vaak genoeg moeders die de fles geven op een terras bij een speeltuin ( apenheul bijv) en dat de kinderen continu luisteren en niet gevaarlijk doen maar tijdens de fles opeens ondeugend gaan doen en dan zie je moeder baby eerst wegleggen en dan rennen, ze zijn vlot die moeders maar er gaan toch een paar seconden extra overheen.

Daarnaast zie ik ook genoeg ouders die hun kinderen voor zich uit laten lopen naar een dieren verblijf want ze zijn er zelf ook in 5-10 seconden

Met vier kinderen onder de 7 heb ik ze ook niet continu in het zicht, als ik naar de speeltuin ga bijv let ik op de uitgang, ik zoek kind 1 dan 2 dan 3 en vier ligt nog in de wandelwagen, dan kijk ik naar de uitgang en kijk of 1 2 en 3 nog op dezelfde plek zijn, 1 wel 2 wel 3 niet ... Dan zoek ik eerst Weer waar kindje 3 is en let vooral ook op de uitgang

Hoe graag ik ook wil ik kan ze niet allemaal bij elkaar houden, ik kan de kleine niet met de grote mee laten doen maar van de grote ook niet verwachten met de kleine mee te doen,

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar hoe denk je dat die.gorrila reageert als het een verdovingsspuit krijgt? De schrikreactie...vallen op je kind. Ga jij dat risico nemen als jouw peuter daar zit???

Heel sneu dat hij dood is echt waar...maar ze zullen echt welgeweten hebben wat het beste is. Die mensen vinden het ook vreselijk om zo'n dier af te maken. :(

Deel Deze Pagina