Misschien bestaat hier al een topic over, maar dat heb ik dan niet kunnen vinden. Herkent iemand dit? Ik heb lieve schoonouders, maar af en toe word ik een beetje gek van ze. Mijn schoonouders zijn behoorlijke gezondheidsfreaks. Alles moet gezond, maar dan ook echt gezond. Geen alcohol, heel veel sporten, enz. Dat is goed voor je, maar je kunt het ook overdrijven. En waar ik helemaal niet tegen kan is dat ze iedere keer tegen mijn vriend (hun zoon dus) zeggen dat hij dik is geworden, te zwaar is, enz. Terwijl hij bijna 2 meter is en net 90 kilo weegt. Volgens mij is dat echt niet te zwaar! Het raakt mij ook wel, omdat ik zelf niet erg slank ben en de rest van mijn familie ook niet. Ik kom uit een familie met bourgondiërs die genieten van lekker eten en drinken. Maar ondanks overgewicht is iedereen gezond. Hebben anderen ook wel eens 'last' van hun schoonouders?
Ik heb best wel aardige schoonouders.....maar ik heb gewoon niks met ze. Ze zijn aarig, belangstellend....maar ik weet niet wat het is. Het zouden nooit echt vrienden worden ofzo
Ja, van mijn schoonmoeder. Vanmorgen nog. Ze heeft gesolliciteerd bij het KDV hier om de hoek 300mtr waar wij van plan waren op onze dochter in te schrijven. Nou,dat feest gaat dus niet door. Onze dochter gaat wel ergens anders heen. En ze moet ook niet denken dat ze, als ze wordt aangenomen, hier om de haverklap op de stoep kan staan. NO WAY JOSÉ!
Wie niet...? Kan bijna ook niet anders..het is "opgedrongen" familie. Eigen familie is soms al lastig...laat staan die van iemand anders. Ik denk dat het dus "normaal" is dat je andere opvattingen hebt...zolang het maar netjes gaat Elmo *ook niet de meest leuke schoonouders*
Ik heb echt een onwijs lieve schoonmoeder! Maar haar man... Ooowww wat een piiieeeep kerel.. (kan wel wat dingen samenvatten voor je, grr) Die kerel is echt zo'n filosofische (geen idee hoe je dat schrijft) flierefluiterige meningopleggende pieeepzak. Voor de rest mijn schoonpa en zn vrouw zijn helemaal geweldig!
Heb hele lieve. Betrokken en attent. lief voor mn kinderen ook al zijn ze niet echt de opa en oma...zou je niet zeggen. Maar heb geen kwaaltje of ergens last van...want dat kan niet....dan stel je je aan. Mijn vriend is er achter dat hij van n heel aantal etenswaren allergisch is (en van vanalles met haren) ...en hij heeft een huis stofmijt allergie plus erge last van hooikoorts... Als hij zich niet lekker voelt door dat hij prongeluk iets gegeten heeft met iets wat niet mocht....of als hij weer eens geen adem kan krijgen of zn stem kwijt is door zn puffer...dan moet hij zich niet zo aanstellen En ik nu ook met mn zwangerschap....vorige keer ook...waren we een weekendje weg met zn alle op t park waar zij zaten in de zomer. Ik had de hele ochtend rond gesjokt op het park met hun, mn vriend en 2 kinders en t was best warm enzo...dus rond 2 was ik bek af (was 7 weken zwanger) dus ben ff n uurtje gaan liggen. Vonden ze...nouja vond mn schoonma ook maar onzin...was toch nog maar net zwanger? En dat ik dingen niet meer at enzo vond ze ook maar raar. En dan achteraf horen dat zij toen ze zwanger was ook niks anders deed als drinken, op de wc zitten en heel HEEL veel slapen... : Gelukkig zijn ze OVER gelukkig dat ik weer zwanger ben...en dat t dit keer goed blijkt te gaan (vorige was miskraam) en dat maakt veel weer goed. Maar soms.... MAARRRRrrrr ik mag eigenlijk niet klagen. Heb 11 jaar met een heks van een schoonmoeder moeten leven die me met elk dingetje het leven zuur maakte....Dus feitelijk zijn dit prachtige schoon ouders
ik heb geweldige schoonouders! ben erg blij met ze! geen slecht woord over hen! Ik heb het denk ik getroffen...
idd Elmo ik heb ook lieve schoonouders maar soms kan ik ze echt niet uitstaan,ook al zou ik daar elke dag zijn vinden ze toch niet genoeg hahaha kan er wel om lachen
De mijne wonen "gelukkig" ver weg. Die moeten eerst 175 km afleggen voor ze hier zijn. Ik heb eigenlijk wel leuke en lieve schoonouders, maar misschien is dat ook wel omdat ze niet elke week op de stoep staan. Als hun n dagje hier zijn geweest is ons meisje doodop, even in de box spelen gaat niet lukken want oma plukt ze eruit. (ik heb nog nooit zo'n blije oma gezien, tis haar 1e en waarschijnlijk laatste kleinkind, iets wat ze nooit meer verwacht had) Vind ik op zich niet erg voor die ene keer dat ze hier zijn, maar ik zou t niet pikken als dat wekelijks t geval zou zijn. En als ik zie dat ons meisje er genoeg van heeft pluk ik mn dochter gewoon uit haar armen.
Heerlijk is dat he! Mijn schoonmoeder en man wonen in het uiterste puntje van friesland, dik 2 uur rijden. (en ze willen gaan emigreren naar zweden hihi)
Tja, mijn schoonouders zijn ook gewoon totaal andere types. Het enige wat ons bindt is mijn man. Ik ben geloof ik ook niet wat zij als ideale schoondochter hadden willen hebben. Ze hebben vaak commentaar op alles, alles moet ook gaan zoals zij het willen en het zijn net langspeelplaten die zijn blijven hangen, ze herhalen elk verhaal 100 keer en er wat van zeggen heeft geen zin. Bovendien hechten ze heel veel waarde aan wat andere mensen wel eens van ze zouden kunnen denken. En ook wat ze dus van ons denken. Vermoeiend.
Hier ook 200 km verschil hoor...heel naar Het zijn beste mensen hoor...maar niet voor in eigen dorp. Elmo
Bij ons het tegenovergestelde. Ik had al gezegd dat het gezondheidsfreaks zijn; als mijn vriend een beetje verkouden is of last heeft van één van z'n allergieën, dan komt m'n schoonmoeder direct met tips of zelfs met homeopatische geneesmiddelen aanzetten. Terwijl hij maar een beetje verkouden is! Een paar dagen snotteren en het is over. Zo irritant, mannen zijn al zo kleinzerig...
Helaas zijn mijn schoonouders overleden, mijn schoonvader heb ik maar 2 keer gezien voordat hij overleden is en mijn schoonmoeder heb ik in het begin wel wat problemen mee gehad maar toen ik haar eenmaal leerde kennen was het een schat van een vrouw. Helaas is ze 2 jaar geleden overleden.
Hihi, zo zijn dus mijn ouders weer! Die denken meteen dat je een longonsteking hebt! Zit de laatste tijd onder de pukkels (hormonen gewoon) komt mn pa meteen met antihistamine aan... De grapjas
Opzich heb ik best aardige schoonouders, MAAR zo opdringerig en ze rescpecteren andermans mening niet dat vind ik erg jammer. Ze zijn ook erg snel beldigd(vooral schoonma) bijv toen ons zoontje in het zieknhuis lag mochten er niet zoveel mensen komen wat logisch is natuurlijk, dat hadden we gezegd en toen zei mijn schoonmoeder meteen tegen andere familileden dat ze niet meer mocht komen enz ik dacht echt je hoeft er toch niet elke dag te zijn. Ook als ik zeg dat ik liever niet wil dat ons zoontje zoete drankjes krijgt is ze beldigd. Het aller ergste vind ik dat ze me elke keer vragen of ik anorexia heb zooo dat is eruit
Ik heb enorme ruzie gehad met mijn schoonouders en heb ze echt een tijd niet willen zien of spreken. Maar gelukkig gaat het na heel veel uitpraten en het kalm aan doen nu hartstikke goed. We zijn er zondag geweest en het was gewoon super gezellig en erg leuk! Ik heb flink geklaagd over ze maar ik moet nu toch bekennen dat ik erg blij met ze ben! Ik mag niet meer klagen over mijn schoonouders. Ben nu juist blij met ze!
Gelukkig ben ik ook gezegend met hele lieve schoonouders. Als ik de verhalen zo hoor, ik zou niet willen ruilen...