Over een paar weekjes ga ik een aantal dagen naar Italie. Wat zijn lekker producten om mee te nemen (ik ga heen vliegen, maar ga met de auto terug). Ik kom zelf momenteel niet verder dan; - Olijfolie - Balsamicoazijn - Sambuca Hebben jullie nog leuke ideeen?? Vaak als ik eenmaal in een winkel sta is het aanbod zo groot dat ik er helemaal niet meer uit kom. Vandaar dat ik een lijstje mee wil nemen zodat ik specifiek daar naar op zoek kan
O ja, lekkerrr!! Maar ik weet niet of ik dat adequaat kan koelen op de terugreis (zo'n 12 uur, wellicht met overnachting, dus dan nog langer buiten de koeling)
Ham mag je toch niet meenemen? Als je gaat vliegen kun je een leeg flesje meenemen en achter de douane vullen met water.
kruiden! weet niet meer hoe het heet , maar dat zijn van die potjes met draaimolen chilipepers geloof ik! met van alles er bij in! in nld kon ik ze niet meer vinden (in die samenstelling) Limoncello
Maar ik ga terug met de auto. Het gaat dus om producten, typisch italiaans met name, die ik op de terugweg met de auto mee naar NL kan nemen.
Dat is ook een goeie! Alhoewel...ik ben geen wijnkenner. Ms. eerst even google-en wat een goede italiaanse wijn is. (voor ik met 'bocht' thuis kom zetten)
Parmezaanse kaas! en verder; limoncello (citroenlikeur) mega-potten Nutella (2 kilo ) salami ham kazen, diverse olijfolie azijn (balsamico) verder nemen we vaak wijn mee, of prosecco. Ik weet niet hoe groot je auto is? Ik zou 'm wel vol kunnen laden hoor
Je hebt ook van die gedroogde hammen en worsten (zoals salami), die hoeven niet per se in de koeling.
Scrolde er snel overheen en dacht dat er stond: "Echte Italiaanse man" Sorry totaal nutteloos, maar moest er zelf om lachen.
Oh, heb je kindjes? Ze hebben in Italie een babylijn van Nivea, die is zoooo lekker! Ik ben er voor mijn kindje(s) echt verslaafd aan en neem altijd de shampoo en cremes mee!
Cantuccini (van die heeeeerlijke amandelkoekjes) Echte parmezaanse kaas Olijfolie Zongedroogde tomaatjes Olijven in pot De meeste dingen kan je hier ook wel krijgen, maar minder makkelijk, soms mindere kwaliteit en duurder.
Bertolli en Grand Italia zijn gewoon merken van Unilever (of zo'n andere groot bedrijf).... dat wat je hier in de supermarkt vindt komt niet allemaal uit Italie...