straatkrantverkopers

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dan ga jij vast altijd naar de C1000 in Delft? :p Die man die staat er ook al jaaaaaaaaaaaaaaren. Lieve vent :)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ga dan toch eens zo'n krantje kopen om te kijken wat er allemaal instaat... en eens een praatje maken met de vrouw die hier nu alweer een paar maand elke dag voor de winkel zit.... zij vraagt ook nooit of je iets wilt kopen... zegt altijd goedendag en ook tegen mijn dochters.... ben soms best wel benieuwd wat voor een verhaal erachter steekt.....

3. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    die krijgen van mij nou nooit niks omdat ze elke keer als ze geld hadden ergens in een restaurant koffie gaan drinken ga lekker werken joh

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dat doen ze toch? Namelijk straatkrantjes verkopen...

Tja, maakt mij het wat uit wat een ander met zijn geld doet?

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

niet om het een of ander maar ze moeten dan toch zelf weten waarvoor ze het gebruiken.... vind zelf ook dat ze beter kunnen gaan werken maar heb je er weleens aan gedacht dat wanneer je dakloos bent je dus geen inschrijfadres hebt en dus ook geen baan kunt aannemen?

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat ze een koffie gaan drinken maakt mij nu niet zoveel uit. Als je daar dan toch een hele dag staat (en hier staan ze echt dag in dag uit in alle weersomstandigheden) dan zal zo'n lekker kopje koffie er best wel in gaan.

Je moet ze in sommige bedrijven eens zien rennen als de koffiepauze wordt aangekondigd. Dus waarom zouden deze mensen geen kop mogen gaan drinken?

7. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    die zijn niet dakloos ;) vrouwtje wat hier staat heeft gewoon een huis. en het boeit me verder ook niet kzeg alleen dat zij van mij niks krijgen! ieder mag zijn mening hebben toch

8. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    omdat ze zogenaamd niks hebben daar gaat heel die krantverkoop om uit ;) en ze hoeven geen koffie te drinken van mijn geld doe ik zelf wel

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Wij hebben altijd een vrouwtje bij de AH staan. Soms geef ik niks, soms geef ik 2 euro. Uiterst vriendelijk vrouwtje en sta heel de dag te lije in de kou. SUV, Mercedes of niet, het is de enige daar met een lach op haar gezicht, doet me goed.

10. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Wat een vooroordelen weer hier...

Ze krijgen van mij altijd het geld van mijn karretje en vaak nog meer. Dit is hun werk en de verkopers die bij 'mijn' winkels staan zijn altijd vriendelijk, nooit opdringerig en zijn altijd bereid om even te helpen als ik met mijn zware boodschappen sta te tobben.

Ze doen hun werk (en ja, ik zie dat gewoon als werk) en wie ben ik dan om te bepalen of ze het wel of niet aan een kop koffie of een telefoon of iets anders mogen uitgeven. Het zal wat zijn als iemand anders voor mij gaat bepalen waar ik mijn geld wel of niet aan uit mag geven.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Misschien heeft dat restaurant aangeboden om daar elke keer een bakkie koffie te mogen komen drinken,gratis,als soort van donatie?

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

nee want wij drinken daar ook altijd koffie en ze moeten ook betalen drom vind ik het zo lullig mensen geven geld aan je omdat je het moeilijk hebt en hun gaat het opmaken aan koffie ;)

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jij zat dat toch ook koffie te drinken? Waarom? Omdat je dat leuk/lekker weet ik het vindt. Nou hun waarshcijnlijk ook.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    en dure nike's oid? als ze veel staan is goed schoeisel toch wel handig;)

15. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ja klopt maar ik heb geen armoede pff is het allemaal zo moeilijk te snappen wat ik bedoel ik zal het anders uitleggen :

Jij leent bij mij 200 euro omdat je niks te eten hebt ik geef jou het geld, ik kom het maand erop terug halen omdat jij zegt dat het kan ik kom bij jou aan en je hebt er een tv voor gekocht en je kunt mij niks terug betalen zeg jij dan ook jij hebt toch ook een tv gekocht

ik bedoel ermee als ik niks te eten heb en ik moet op straat gaan bedelen voor eten en ik ga het daarna opdrinken ben je toch niet normaal

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik snap je wel hoor, heus. Maar ik denk dat dat kopje koffie drinken voor hun wellicht het enige normale is waaraan ze kunnen meedoen in de maatschappij.

En misschien zit ik ernaast en zijn de luitjes die bij jou staan idd oplichters. Maar probeer een verhaal wel altijd van 2 katen te bekijken anders zijn vooroordelen zo gemaakt;)

17. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ja snap ik meis drom geef ik die hier staan niks hahaha

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat vind ik nu weer totaal iets anders. Je leent dat geld dus het komt terug naar jou. Als er dan een tv staat en ze kunnen je het geld niet terugbetalen dan is dat inderdaad erg. Maar die mensen met hun krantje leen je niks, je koopt iets van hen (of je dat nu nuttig vindt of niet).

19. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    pffff draakje snapt me gelukkig ;)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn zoon mag elke maand de straatkrant kopen, de straatkrant hier word echt alleen maar verkocht door daklozen!
    Er staan overigens veel leuke dingen in :)

Deel Deze Pagina