Nu worden dingen volgens mij een beetje door elkaar gehaald.. straatkrantverkopers en de eerdere generatie gastarbeiders?
En die landen waar je zonder hoofddoek de straat niet op mag, dat is volgens mij Iran en Saudi Arabie en daar zie je hier niet zo heel veel migranten van.
Nou inderdaad, ik rij ook wel eens met een cliënt in mijn auto..... owjeeeeeeeeee!! Ik kan beter een paard en wagen aanschaffen want dan vallen ze op en weet je zeker dat ze zielig zijn!
Ennuh lees de rest ook even waar ik zeg dat je de taal echt niet voledig hoeft te beheren in een jaar maar naar een paar jaar wonen in een land en nog geen woord nederlands spreken vind ik schandalig! Om even duidelijk te maken in ben totaal geen racist en vind dat ik toch best duidelijk heb uitgelegd wat ik nou bedoel.
Dit bedoel ik, is niet zo moeilijk toch? Plus als je in een ander land gaat wonen, aanpassen, simpel! Moeten wij ook als we in hun land zouden gaan wonen, dat betekend niet dat al je principes uit de weg moet slaan maar de taal spreken vind ik daar zeker wel bij horen!,, plus de discussie gaat de verkeerde kant op volgens mij nu,, nogmaals ik ben geen racist, maar ik heb wel mijn mening over bepaalde dingen, net zoals een ander.
Wil je a.u.b even lezen waar ik mijn commentaar onder gezet heb. Het is blijkbaar moeilijker dan jezelf dacht!
Nee, ik begrijp ook niet echt wat ze bedoelt, want volgens mij gaat de discusse daar dus niet over! De mensen waar Dikkebuik het over heeft staan hier toch niet het straatjournaal te verkopen?
Nee precies en wat ze wel vermeld is onzin.. Ze moet zich beter laten informeren of het over een andere discussie gaan gooien.
Deze landen dus, daar mag je de straat niet op zonder hoofddoek,, toerist of niet, of je er nou woont of niet. Betekend dus ook voor ons aanpassen, wat ik dus bedoel is, wij passen ons daar aan,, en zij zouden dat hier moeten doen? Niks moeilijks aan toch?Respect voor elkaar denk ik dan. Plus als je in een ander land gaat wonen, aanpassen, simpel! Moeten wij ook als we in hun land zouden gaan wonen, dat betekend niet dat al je principes uit de weg moet slaan maar de taal spreken vind ik daar zeker wel bij horen!,, plus de discussie gaat de verkeerde kant op volgens mij nu,, nogmaals ik ben geen racist, maar ik heb wel mijn mening over bepaalde dingen, net zoals een ander. En de discussie gaat de verkeerde kant op nu,, laten we dat maar niet doen anders gaat er een slotje op,, dat zou zonde zijn.
Ik ben de discussie niet begonnen over de taalcursussen lieve dames, ik reageerde op andere reacties, even terug lezen