Hier ook. Of voor alles "kapot" gebruiken, bijv. kapot mooi. Wayo en yo gast hoor ik mijn zoon ook vaak zeggen. Lit= geweldig Osso= huis Brada= broer Verder veel naar Nederlandse rapmuziek luisteren. Zo bereid ik me voor op de puberjaren van mijn tiener.
Ik hoop dat mijn kinderen dit nooit gaan gebruiken echt vreselijk vind ik het. Vooral bij oer Hollandse kinderen. Sorry geen discriminatie ofzo hoor, maar het komt gewoon stom over. Straattaal zijn vaak buitenlandse woorden.
@LisbethSalander Zoiets ofzo? Hopelijk kan ze er wat mee, desnoods alleen ter inspiratie. Beste … Sint zat te denken wat hij jou dit jaar moest schenken, ik weet je houdt van chillen met je matties en ballie spelen doe je ook heel graag lekker straten met je maten maar weet kill ik hou je in de gaten. Op skoro ben je graag de fat2 man maar weet dat, dat niet altijd kan. Hopelijk is dit cadeau voor jou tantoe lauw en zeg jij straks wow wow wauw! Maak die shit nou maar gauw door de verpakking te slopen. Challas, Sint en Piet Als het 10x niks is is ook prima hoor, met normaal abn is sowieso makkelijker
Geen dank hoor Dat Beste.. zou je altijd nog kunnen vervangen voor Ewa (met zijn naam) of Faka (met zijn naam) of Faka G. (Zonder zijn naam)
Overigens vind ik het leuk om nog best veel woorden te lezen die "ze" "in mijn tijd" ook al gebruikten
Het waren oorspronkelijk verschillende doelgroepen denk ik, maar mijn 12 jarige gamer luistert ook graag naar Nederlandstalige rappers en mixt alles doorelkaar. Dus crossover bestaat ook. Door corona is straattaal vanzelf ook online geworden
Zoon waagt het alleen op de app te gebruiken naar mij, in huis gelukkig niet. Noemt me wel constant gast als hij me aanspreekt en op zijn telefoon zit/er maar half bij is.
Oh ja dat deed die van mij ook een tijdje. Gast. Waarop ik constant reageerde dat ik geen gast ben in mijn eigen huis. Wat hij op een gegeven moment zo vervelend vond dat ie er maar mee ophield haha.
Hier is een wereld van me open gegaan sinds zoon brugsmurf is, dochter praat gelukkig nog steeds normaal.
Oké, mijn kindjes zijn gelukkig nog te jong hiervoor . Ik ben nog niet super oud (32) maar van straattaal weet ik niks. Zelfs mijn man weet nog meer . lit ken ik wel en tantoe zag ik laatst voorbij komen bij Antoon • waar ik prima naar kan luisteren • en ik vroeg man wat dat in hemelsnaam was haha!