Hoi dames, na lang overleng met manlief vraag ik het toch hier. een kleine uitleg, meer kan per pb. ik heb een zoontje dat astma heeft, daarom leeft onze kat nu al een paar jaar buiten, we zijn daar toen in het voorjaar mee begonnen, op advies van instanties omdat sven eigelijk altijd ziek was het 1ste jaar. nou dat ging goed. en normaal zou ze hier mogen blijven rondlopen. Maar nu het probleem, ons huis is door de bank verkocht (wsnp) en we moeten hier 27 december uit zijn, nu is het door de wsnp vreselijk moeilijk om een huis te vinden uberhoud. maar die hebben we gevonden. we hebben gelijk een dubbel probleem, we mogen de kat niet meenmen, maar als het wel had gemogen had het niet gekunt, we komen nu weer in een woonwijk en dus buiten laten lopen is geen optie. nu zijn we noodgedwongen ondanks dat we der al 8 jaar hebben een plekje voor der te zoeken, ze kan zowel binnen als buiten en met honden en kinderen. ze is lief en aanhankelijk en gestereliseerd. moet wel eerlijk zeggen door de geldzorgen de laatste paar jaar niet ingenent. tis een rode dame. foto heb ik niet op deze computer. vooroordelen mag je hebben, maar wij staan echt met de rug tegen de muur aan, niemand helpt ons met en woning, we gaan nu een huis wat te koop staat tijdelijk huren, anders staan we gewoon met kind op straat. als het echt niet anders kan zullen we haar naar het asiel moeten brengen, alleen doen we dat natuurlijk liever niet. we hebben de mensen die het huis gekocht hebben al gevraagt of ze niet gewoon mocht blijven lopen, maar dat wouden ze niet. ( ze krijgt overgens wel gewoon dagelijks te eten, paar keer per jaar wormkuur en genoeg aandacht en af en toe wat lekkers, alleen mag ze niet meer binnen komen en dat vind ze soms wel jammer maar tis niet anders, er is hier ruimte genoeg voor haar zowel in de schuur als elders op het erf om lekker warm te liggen, ze is ook nog nooit weggelopen ofzo) mocht iemand echt intresse hebben stuur me een pb,
Ik vind sowieso zielig dat een kat buiten moet blijven! Dan had ik destijds al op zoek gegaan naar een goed huisje, dan was ze nog jonger en had ze meer kans als nu. Wel vervelend dat je nu in deze positie zit en je niet weet wat te doen. hoop dat deze kat nog een goed huisje krijgt waar die de rest kan slijten en ook lekker naar binnen mag.
bedankt voor je vooroordeel, ze heeft hier genoeg liefde en warmte en eten, ze is hier thuis tis juist vreselijk dat ze hier weg moet, maar tis niet anders. helaas kan je niet alles sturen, ondanks dat ik geen geld had heeft het dier nooit 1 dag zonder eten ofzo gezeten. dit is het laatste wat ik er over zeg, heb al spijt dat ik hier geplaatst heb om iemand te vinden. als er iemand lief en goed is voor dieren ben ik dat wel maar ik sta nu met de rug tegen de muur. als ik 2 jaar geleden een berichtje had geplaatst dat ze wegmoest omdat kindlief astma had, had ik ook het forum over me heen gehad, nu was dit een goede oplossing, ze waren overdag toch altijd al buiten, ik ga dit op slot laten zetten, en als iemand echt serieues intresse heb, graag pb, ik heb genoeg aan mijn hoofd om hier door het slijk te laten halen, vind het zelf al rot genoeg allemaal. een dier wegdoen is niet mijn intentie maar soms kan je niet anders. een dak boven ons hoofd is nog net belangrijker, als de kat wel mee had gemogen dan hadden we dat voor tijdelijk wel gedaan, maar dat is nu niet mogelijk.
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het heel vervelend voor je vind dat het allemaal zo loopt en hoop dat je snel een fijn huisje voor haar vind. Mensen hebben nu eenmaal snel hun oordeel klaar helemaal als het via internet gaat. Heel veel sterkte met alles.
Wil je gewoon een dikke knuffel geven!! Uit heel je berichtje spreekt dat je het heel vervelend vindt voor je kat en dus verdien je alleen lieve reacties! Dus: komop meiden! En er is vast wel een grote kattenliefhebber ergens!!
Wat vervelend dat jullie in deze situatie zitten! Mijn vriend wil helaas geen kat, anders was ze welkom geweest! Ik hoop oprecht dat je snel een fijn huisje voor d'r vind!!! Heel veel succes en sterkte met alles!
dobbel, ik denk dat je toen goed gehandeld hebt hoor. Een buitenkat is echt niet zo erg. Erger is een kat die tegen de zin binnen gehouden word. Ontzettend rot dat je in deze situatie zit, ik hoop dat er snel een goede oplossing komt. En probeer de rest van je af te laten glijden, er zijn nou eenmaal mensen bedeeld met wat minder tact
Meid, wat vervelend en ik vind het alleen maar top dat je je best doet om de kat een ander huisje te geven! Je kan hem tenslotte ook achterlaten hè, dat wordt ook zat gedaan. Dus niet mauwen, maar meedenken. Helaas kan ik er hier niet 1 bijhebben. Maar ik was laatst hier in de buurt bij de kinderboerderij en de kat is dood gegaan daar (volgens mij was ie wel 20) en daar hing een oproepje dat je nog een buitenkat zochten die met de andere dieren kon. Dat beest had een prinsenleven daar. Nu hebben ze er 1 gevonden al daar maar misschien is dat bij jouw in de buurt ook een optie? Vooral omdat ie dus gewend is om buiten te zijn. Gewoon de stoute schoenen aan en vragen? Verder hou ik mn oren en ogen open of iemand nog interresse heeft. Succes ermee!
hej wil je heel veel succes wensen vinden met je katje een goede plek te zoeken en ik hoop voor jullie dat jullie ook een goede lekkere plek kunnen vinden voor jullie zelf. wij hebben jammer genoeg ook een veestapel dus eigenlijk al teveel.
Dikke knuffel! Wat een rot situatie!! Kat kan prima buiten, voor de oordelers hier. Hoop dat je snel beterschap hebt.. Mijn hond haat katten anders had ik d'r graag wil hebben
bedankt voor de lieve reacties, mijn man zou vandaag op het werk ook een flyer maken die ik dan als het mag bij de psz ga ophangen, wie weet vind ik dan in de buurt wel wat. ik gun haar gewoon geen asiel, dat vind ik echt zo erg maar ja wat moet je dan, rond laten lopen nee dat kan ook niet. stiekum meenmen kan echt niet, straks worden we op straat gezet, en dat soort dingen kunnen we er echt niet bij hebben. fijn dat mensen mee denken, ik zal de kinderboerderij ook eens een mail sturen wie weet, ze is nog maar 8 jaar dat is voor een poes echt niet oud. hoop dus echt een fijn plekje te vinden. waarom ik dit nu open, omdat we 2 opties hadden, de ene optie is helaas op niets uitgelopen, en daar hadden we wel een deel kunnen maken dat ze bij ons kon blijven, maar hier staat in het contract dat katten niet mag, net als in huis roken niet, (doen we niet roken) nu ook al niet ivm met astma van zoonlief wordt er dooor anderen ook niet bij ons in huis gerookt. we hebben het er nu wel moeilijk mee, heb overal slapeloze nachten over, en nu dus over de poes. lang leve de slaaptableten.
Meid, even een dikke knuffel! Ik heb op het forum al het een en ander gelezen van je situatie. Echt heel moeilijk kan ik me indenken! Heel veel sterkte, ik hoop dat je een nieuw huis vind voor je kat.