Mijn zoontje van zes is al drie weken achter elkaar ziek van steeds een ander virus. De eerste week had hij koorts en grieperige klachten. Toen was hij een paar dagen beter (maar nog niet topfit). Daarna had hij twee dagen een buik virus, toen weer een paar dagen beter. En nu heeft hij weer koorts en grieperige klachten. Er heeft steeds maar een paar dagen tussen gezeten. Nou is hij de laatste vaak al niet zo lekker. Hj heeft regelmatig buikpijn en gaat niet zo graag naar school. Ik ging er vanuit dat die twee dingen verband met elkaar hielden, maar nu maak ik me toch een beetje zorgen. Anderszijds was er afgelopen week ook steeds iemand anders samen met hem ziek. Zijn eerst griep had ik ook, zijn buikgriep hadden zijn zusje en ik een beetje (hij geeft sowieso sneller over) en op dit moment zijn ook zijn grote broer en zus ziek. Kun je gewoon pech hebben en drie keer vlak achter elkaar een ander virus oplopen?
Je kan zeker pech hebben, na een virus is je weerstand sowieso wat lager en heb je dus ook kans sneller wat zieker te worden van weer een ander virus. Ik zou nu inzetten op even heel goed uitzieken en aansterken.
Ja hoor. En hij hersteld elke keer ook weer vrij snel als er dagen tussen zaten dat hij beter was. Zou me er geen zorgen om maken, zeker niet als je ‘bevestigd’ hebt dat het iets is wat gewoon heerst. Beterschap!
Ik hoor het heel veel om me heen. Hier mogen we het gelukkig nog afkloppen. Maar veel vriendinnen/familieleden die af en aan met zieke kinderen thuis zitten. Heel vervelend wel, maar aangezien hij vlot weer opknapt steeds is het waarschijnlijk gewoon pech. Hopelijk is het snel over, beterschap!
Hier ook al vanaf november aan het hoesten wat met de kerst over ging in bronchitis en ben er nog niet klaar mee. Oudste ook voor de kerst al niet lekker ging ook rond de kerst over in bronchitis en dan weer last van zn darmen dan weer spugen heb nu het gevoel dat hij iets opknapt. Jongste voor de kerst 3 dagen ruim 40 graden koorts, tussendoor nog spugen en aan de sch..t en het laatste weekend vd kerstvakantie weer een aantal dagen 40 graden. Echt kan geen hoesten meer horen en ook geen ziek kind haha verschillende ha gezien en zeiden allemaal veeeel mensen zijn ziek en lijkt lang te duren. Als je het niet vertrouwd zou ik altijd een arts raadplegen en niet hier op het forum afgaan, wij zien niet alles en jij kent je kind het beste.