Angelsound, hoe vaak mag je die gebruiken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Puck1, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi allemaal, heb vandaag de angelsound ontvangen en natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Het was even zoeken,maar we hebben het hartje gevonden. Super. Nu vroeg ik me af hoevaak je de angelsound mag gebruiken, en of het evt schadelijk voor het kind kan zijn als je het te vaak gebruikt. Ben benieuwd naar jullie antwoorden. Je wilt natuurlijk vaak luisteren, maar als dat niet zo goed is dan moeten we dat maar niet doen. Liefs Puck.

2. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    De meningen zijn hierover nog al verdeeld.
    Ik heb het aan mijn VK gevraagd en volgens haar mag je hem iedere dag gebruiken, maar niet langer dan 5 minuten per dag.
    De VK van mijn vriendin zei weer dat je het maar 1x per week mocht doen.
    Ik luister 1 á 2 x per week, want ik vind het geweldig om te luisteren.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik deed 2x per week

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik luisterde bij mijn dochtertje elke dag en nu 1 keer per week.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik luisterde ook elke dag vanaf week 12.
    Vanaf week 25 ongeveer toen nog af en toe.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nu je al 16 weken bent zou je best wel ff om de dag half minutje kunnen luisteren hoor.
    Ik heb hem van week 9 tot week 16 2 a 3 keer in de week gebruikt maar voelde mn kleintje ook al met 15,5 week nu gebruik ik hem nooit meer

7. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Mijn gyn raadde het af om hem te gebruiken. Ik heb hem daarom ook maar niet gekocht.

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik gebruik hem maximaal 2 keer per week.
    Vind ik persoonlijk voldoende en ik luister maar kort dus denk ik dat ik daarmaa geen schade aanbreng. Ik ben ook pas in week 14 ermee begonnen.
    Als ik straks het kindje kan voelen dan denk ik dat ik nog minder vaak zal luisteren.

9. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    ik luisterde bij Jason iedere dag. Soms wel 2x. Ik was heel onzeker omdat ik steeds bloedverlies had. Later voelde ik hem ook maar weinig bewegen. Ik ben blij dat ik dat ding toen had!
    Jay heeft er in iedergeval niets aan overgehouden maar hoe minder hoe beter natuurlijk!

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    mijn verloskundige heeft me afgeraden om een angelsound te kopen en te gebruiken.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

De reden dat de meeste vk's de angelsound afraden is omdat ze niet willen dat jij ze belt met de mededeling: ooh ik ben zo bezorgt want ik hoor niks met de angelsound. ( en soms kan dit voorkomen )
    Maar er is zoveel malen bewezen dat een angelsound niet schadelijk is!! Anders werden ze echt niet in nederland verkocht hoor! ;) Er hoeft maar een kleine fout in iets te zitten en alles word terug gehaald, als een angelsound echt gevaarlijk zou zijn, dan waren ze verboden geweest.
    Ook werkt de angelsound niet hetzelfde als de doppler die ze bij de vk gebruiken. De doppler werkt echt met golven, dat is gevaarlijker, en daarom doen ze bij de meeste vk's pas rond de 15 weken met de doppler luisteren ( al hoor ik wel is andere verhalen. )
    Maar een angelsound is gewoon een soort microfoon, en versterkt gewoon het geluid enorm. Werkt niet met golven enz.
    Anders wastie ook veeeel duurder geweest.
    Ik luisterde eerst iedere dag, maar nu ik haar zo goed voel luister ik bijna nooit meer..
    Maar het is super mooi, en heeft mij heel veel geholpen om toch van de eerste weken te genieten ondank alle onzekerheden. ( kon het hartje al vanaf 10 weken horen. )
    Dus ik zou me er niet druk om maken, en als jij iedere dag eventjes wilt luisteren, gewoon doen!
    Veel plezier ermee.

Liefs leonie

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ben het helemaal met Leoniiee eens! Als de Angelsound schadelijk was zouden ze m uit de handel halen!

Ik luister zelf 1-2 x per week. Ga zo ook even luisteren, want voel me een beetje onzeker!

13. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik heb ook geprobeerd om te luisteren naar het hartje, maar ik kan niks vinden, hoor alleem mijn eigen hartritme... wie heeft dit ook weleens??

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

scheetjuh: veel blijven oefenen, en niet de moed laten zakken!!
    Had eerst ook heel vaak mijn eigen hartslag..
    Maar als je op een gegeven moment het hartje van je kleintje hebt gevonden, dan weet je waar die zit een zul je hem als het goed is veel sneller weer terug kunnen vinden..
    Veeeeel geduld hebben! ;)

15. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    oke, ik ga heel goed luisteren en zoeken! en hopelijk vind ik het snel!

16. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    oh en hoe vaak mag je die gebruiken per dag? of per week?

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0

Misschien heb ik mazzel, maar ik vind m tot nu toe elke keer vrijwel meteen. Blijven zoeken hihi. Als het goed is kan je het hartje nu net boven je schaambeen vinden. Echt nog heel laag dus. Klein beetje duwen ;) Succes

18. lilliby

lilliby Actief lid

28 dec 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    sheetjuh ik vond hem ook eerst niet in week 12!! maar je moet eigenlijk echt heeeeeeel laag zoeken! aan het schaambot zo!!

veel succes!! :D

19. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik heb net nog eens geprobeerd, en ben echt ff aan het zoeken geweest, maar hoor niks, net boven me schaambot hoorde ik wel een hartslag maar dat leek gewoon op mijn eigen hartslag kan dat?

20. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Met 12 weken is het nog harstikke moeilijk om de hartslag te vinden. Ik had zelf het meeste geluk onderin bij het schaambot, maar er waren ook zat keren dat ik niks kon horen. En dan heb ik ook nog eens een stuiterballetje dat niet braaf stil wil zitten voor de "microfoon".
    Gelukkig gaat het nu een stuk makkelijker. :)

Deel Deze Pagina