Hallo, Beetje vreemde vraag misschien, maar ik wil wel eens weten hoe jullie de kleine straffen als hij of zij iets doet wat niet mag. Onze kleine man zit de hele dag al vreselijk te krijsen echt gillen ik kan het niet meer horen, het steekt gewoon in mijn oren. (niet huilen maar echt krijsen) Nu ben ik al een paar keer goed boos geweest, maar hij lacht me gewoon uit... Waarom worden jullie wel eens boos en hoe gaan jullie hier mee om?
Gillen uit gekkigheid? Omdat hij zijn stem heeft 'ontdekt' ? Negeren, gaat vanzelf over. Gillen uit verdriet/boosheid; troosten. Kindjes van 8 maanden lachen je niet 'uit' Succes!
Tja ik weet het niet.. Een baby straffen zo jong, denk zoiezo niet dat ie het begrijpt. Julia Gilt ook zo... Ik negeer het maar, Ik weet het ook niet. Het is ook gewoon stem ontdekken he. Hij heeft ineens door dat hij dat geluid maakt. en dat is natuurlijk leuk.
Ik word wel eens 'boos' als samiya erg aan het jammeren is. Ik geef haar nooit straf maar ik zeg gewoon op een rustige manier dat mama niet wilt dat Samiya zo gaat jammeren. Misschien begrijpt ze het en misschien ook niet maar straf geven of echt boos worden vind ik zelf niet kunnen op deze leeftijd.. Ik denk dat ze dat helemaal niet snappen
Straf is ook niet het juisje woord, maar ik ben benieuwd naar hoe jullie boos worden op je baby. Ik ben vast niet de enige die wel eens boos wordt op de kleine. Ik heb hem net met de vinger in de lucht gezegd dat mama boos wordt als hij zo doet en toen keek hij toch we even vreemd..
NEGEREN, een baby van 8 maanden kan toch niet reageren op wat jij wil?????!!!! Hij heeft gewoon zijn stem ontdekt.
Boos worden op een baby? Het wordt steeds gekker hier... Mijn tip: informeer jezelf over normaal babygedrag! Want als je hier al boos om wordt, staat je nog wat te wachten
Hij heeft idd gewoon zijn stem ontdekt. Probeer hem af te leiden met een ander speeltje...iets waarbij hij druk bezig is met kijken of met zn handen of aan het kruipen is ofzo. Maar straffen?? Ik mag hopen dat je zelf wel inziet dat je het hebt over een baby he? Verder dan een handje ergens afhalen en "neenee" zeggen kom je dan toch nog niet.
Juist! Ik word boos op mijn dreumes als ze met dingen gooit (waarvan ze weet dat dat niet mag) ofzoiets.. Maar boos worden omdat hij zijn stem ontdekt, komop zeg!
Ja tuurlijk. Ik ga hem echt niet slaan of in zijn oren knijpen hoor haha. Daar ben ik fel op tegen en zelf ook niet zo opgevoed. Ik bedoel echt inderdaad met vinger omhoog en zeggen: Nee, mama wil dat niet hebben. Ik snap heus wel dat hij daar nog niets van snapt, maar het idee erachter.
S. Gilt ook heel hard ik negeer het en zeg rustig en op een zachte toon dat we niet gillen maar gewoon praten. Of het werkt geen idee maar hij gilt sindsdien een stuk minder
je bent ook nog serieus ook! sorry maar mag ik even heel hard lachen! en dan ook nog zeggen dat hij je uitlacht mens dat snappen ze nog niet eens. als je dit al erg vind hoe doe je dat dan straks als hij zelfstandiger word? een BABY geef je geen straf die snappen dat niet eens. 8 maanden oud en straf gut met 2 maar gelijk intern in een opvoedingskamp? want je in de peuterpubertijd word het nog wel erger als alleen een beetje gillen hoor
mss schreeuwt ie wel, ik wil aandacht nee serieus, geef je kleintje iets in de handjes .. zodat de aandacht naar het voorwerp gaat ipv z'n eigen stemgeluid met je vinger wijzen en nee zeggen kent hij niet hoor, als een kleintje aandacht krijgt, hoe je het ook bedoeld denkt ei ... ooh leuk , mama vind het leuk dus inderdaad afleiden of negeren 1 van de 2
Nou dat doe ik dus ook. Hier nog geen resultaat, maar aldoende leert met zeg ik dan maar. Fijn dat ik niet de enige ben..
Maar ik doe niks met mn vinger hoor. Ik zeg het gewoon op een normale manier maar dat is geen straf. Ik zeg letterlijk: S we schreeuwen niet we praten normaal.
ik zou hem toch wel af en toe laten krijsen hoor, hoe lastig je het ook vind stem ontdekken is een belangrijke fase naar het leren praten toe .. maar overigs ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je op een baby van 8 helemaal niet boos hoort te worden
vraag me trouwens af, hoever je moet zijn om serieus een topic te openen over het straffen van een 8 maand oude baby omdat ie gilt hoe kan je je nu zo zwaar irriteren dat je echt serieus die vraag stelt op een forum met allemaal moeders of moeders in spee ik zou me doodschamen mocht ik kwaad worden op zo'n klein weerloos kind die nog niet weet hoe hij dingen moet verwoorden