Straf?! Baby 8 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Natuurlijk ben je niet de enige moeder met een kind dat zijn stem leert ontdekken. Ik heb een mega grappig filmpje van toen mijn zoontje 4 maanden was en midden in de nacht een gil serenade aan ons bracht. Maar boos worden? Ik ben wel goed, maar niet gek.

2. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Als je merkt dat je echt boos wordt, zou ik toch even mijn kind alleen in de box oid laten liggen en zelf even tot tien tellen in de gang of zoiets.. Het heeft immers, zoals je zelf wel ontdekt hebt dus, totaal geen nut boos te worden en straffen is natuurlijk al helemaal onzin op deze leeftijd..

Verder, wat hier -af en toe- wel werkte in die heerlijke gil-fase, was (niet te hard hoor) meegillen en dan zelf overgaan in gefluister. Ook heel spannend om met je stem te doen. Probeer er de lol van in te zien zeg maar, het is zo'n grote ontdekking voor zo'n minimens!

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Mijn dochter was zich gisteren even behoorlijk aan het aanstellen.
    Ze wil namelijk steeds gaan staan maar dat kan ze niet zelf dus wil ze mij steeds pakken.
    Ik vind dat ze het zelf moet leren dus help haar niet altijd en dan word ze erg boos!
    Toen ik met zo´n boos vingertje tegen dr zei ´D, nou is het afgelopen!´ begon ze te lachen... tsja toen moest ik ook lachen. :)

4. adi

adi Niet meer actief

Hebben we het echt over het gillen??

Ik dacht dat ie rondkruipt en alles uit de kasten trekt, en wou net een heel verhaal ophangen over afleiden en af en toe even in de box laten spelen.

Gut... Er staat jou heel wat te wachten...

Ps: waarom wil je niet dat ze gilt (als in: stem ontdekken)? Echte herrie komt nog hoor...

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Laat ze later maar 16 zijn en een andere muzieksmaak hebben als jij.... ZUCHT!!! hahahaha mn moeder werd juist GILLEND gek van mij hahaha

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Oh, en zo onwetend is een baby van 8 maanden niet hoor.
    Mijn dochter snapt het woordje Nee ook. Als ze iets wil pakken wat niet mag en ik zeg Nee, dan doet ze dat ook niet... Nog even van genieten want ze zal vast ook nog wel tegenstrijdig gaan worden.

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Dat had ik inderdaad ook. Moest ook erg lachen toen hij ging schateren terwijl ik daar stond met mijn vingertje: "nou is het afgelopen hoor" haha. Daarna waren we weer dikke vriendjes want ik smelt altijd als hij lacht.. :D

8. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Nee de vraag was waarom worden jullie wel eens boos en hoe ga je er mee om? Dit was mijn voorbeeld van boos worden.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Een baby van 8 maanden 'straf' je niet, maar dat zal aan de vorige reacties wel duidelijk zijn ;)
    Dochter deed en doet het ook weleens, ik ga er niet op in. Laat maar lekker gillen, hoort erbij. En ja, ook die keer op het terras en in de supermarkt... ze had in ieder geval alle lachers op de hand, waardoor ze natuurlijk nog harder ging gillen :D

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja dat snappen ze wel;)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat hij t snapt.

Maar boos worden heeft ook geen nut.

Ik praat gewoon terug tegen hem op een normale toon.

En het heeft wel degelijk geholpen want schreeuwen doet hij niet meer.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ben nog nooit echt boos geworden op dochter, het is één grote ontdekkingstocht voor haar. Als ze iets doet wat niet mag (aan stekkers trekken ofzo) dan zeg ik wel dat dat niet mag en zet haar ergens anders neer. Dat doe ik overigens meer voor de vorm dan dat het effect heeft, want 2 minuten later zit ze er weer, maar he... je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen en de aanhouder wint he ;)

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    of hij is gewoon die tijd voorbij. Negeren/terug praten/boos worden, ze stoppen er allemaal een x mee

14. adi

adi Niet meer actief

Dat kraaien is niet iets wat ze blijven doen he! Na een paar dagen/weken is dat alweer over.

Al snap ik niet dat je zou willen dat het kind deze fase overslaat/ mee stopt. Het hoort gewoon bij de ontwikkeling van de stembanden. Is geen baldadigheid of zo

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maar met hoofdpijn wel èrg vervelend

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nou ik heb er hier eentje van 34 zitten en die luisterd en negeert af en toe nog steeds hoor, dus dat ze er ooit eens allemaal mee stoppen klopt niet ;):D

17. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Op een kindje van 8 maanden kan ik echt niet boos worden. En gelukkig maar. Als ze gaan peuteren, dan zijn er wel eens momenten dat ik "boos" kan worden. Boos klinkt zo heftig, denk eerder geirriteerd. Denk als je je stoort aan bijv het harde gillen , dat je ze beter kunt afleiden met een speeldje ofzo. Boos worden heeft echt geen effect. Ms een tip verdiep je in de ontwikkeling van het kind. bijv boeken. Dat geeft mogelijk meer inzicht hoe met bepaalde situaties om te gaan.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    die zit dan toch niet te gillen of wel? en zo wel, dan denk ik dat hij gehandicap is

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wil wel even laten horen wat hij de hele dag doet hoor :D
    Dat is niet meer zijn stem ontdekken namelijk :D

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip

Deel Deze Pagina