Straf?! Baby 8 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee die van mij gilt uit frustratie om uhm niks:D

En dus ook echt zomaar uit t niets.
    En dat kan hij dus de hele dag doen...

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ohja mijn zoontje zit ook in de gil-fase...
    Hij is er zelfs schor van op het moment... Ik negeer het maar en als ik er echt gestoord van wordt geef ik hem zijn speentje ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Dat was ook mijn 1e gedachte, het wordt steeds gekker hier.

@ts: laat je baby lekker, want dat is het nog een baby... Hij lacht je niet uit, hij doet het niet om je te pesten, maar omdat hij 8 maanden is. Als je hier al boos om moet worden, pff..

4. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Dat gillen vind ik zalig :)
    Kan er zelf mee lachen...tis zo lachwekkend als hij zo uit het niets begint te gillen :D ik gil soms zelfs met hem mee... vindt hij echt zo leuk. Begint meteen luidop te lachen en meestal na 5 minuutjes is ons concert voorbij en gaat hij terug spelen ;)
    Straffen of boos worden op hem...dat kan ik niet, is niet nodig vind ik. Soms als hij huilt of jengelt zeg ik wel: Jarne het is nu genoeg geweest. Maar dat snapt ie natuurlijk niet :D

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja, ik sluit me aan bij de rest: :(.

Verder ben ik op mijn zoontje van 10 maanden nog nooit boos geweest. Op mijn dochter van 2 wel, alhoewel...boos, meer geïrriteerd eigenlijk. Maar ik snap echt niet hoe je nou boos kan worden op een baby. Mijn zoontje komt elke keer de keuken in, maar dat wil ik niet hebben want vind ik gevaarlijk. Ik zet hem dan elke keer uit de keuken, wat natuurlijk echt geen nut heeft, dus als ik het beu ben om elke 5 seconde mijn kookwerkzaamheden te onderbreken om hem weer terug in de gang te leggen, leg ik hem in de woonkamer met de deur even dicht. Dan wordt HIJ boos, maar ik niet hoor.

*note to myself -> traphekje kopen voor bij de keuken, scheelt mij een heel gedoe'tje ;)*

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lekker meegillen, vinden ze prachtig.
    En je verder realiseren dat als je hier al boos om wordt het moederschap nog een lange weg voor je zal zijn ;)

7. Dana

Dana Niet meer actief

Ik verbaas me ook net als vele anderen hier, ik vind het ook bijna ongeloofwaardig om te lezen, boos worden omdat je baby zijn stem ontdekt, dus boos worden omdat hij zich ontwikkeld? Dat is juist goed, dat ontwikkelen...... ;)

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Eerlijk gezegd vind ik wel dat TS behoorlijk onnodig de wind van voren krijgt. Ze drukt zich dan misschien wat anders uit dan de meesten onder ons zouden doen maar iedere moeder heeft toch wel eens van die dagen dat iets ineens zomaar teveel kan zijn? Onvoldoende (nacht-)rust, hoofdpijn, drukte, zeurende partner... ;)
    Een babietje dat de hele dag gilt, of jengelt of niet wil slapen, het zijn allemaal factoren die je kunnen 'triggeren' op dat moment. Niet dat ze je het bloed onder de nagels vandaan halen en je daadwerkelijk ze op een naughty seat wil zetten..;), maar dat 't je even niet meer lekker gaat.
    Ik denk dat ze het op deze manier bedoelde.

Echt boos word je niet op een baby van 8 maanden, dat zijn we wel met elkaar eens, maar dat wil niet zeggen dat ze je soms niet even van streek kunnen maken toch? Jeetje, als je daar al niet meer voor uit mag komen. Ik herinner me topics zat met moeders die het 'even niet meer zien zitten' omdat hun kindje even een lastige fase doormaakt.
    Het feit dat het hier om gillen gaat en dus niet direct iets 'zieligs' is wil natuurlijk niet zeggen dat het niet best wel uhh... vervelend kan zijn als je daar de hele dag in zit.

Trouwens @ TS :D; Dennis heeft het in diverse fases gedaan, ook nu zit ie er weer middenin. Het is inderdaad een kwestie van stem ontdekken en het zal niet de laatste keer zijn dat ie het doet. Persoonlijk vind ik dat gillen geweldig, doe altijd ook vol overtuiging mee, lachen dat ie dan doet!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Even of topic: Wat een herkenning, denk ik tenminste. Die van mij gilt/krijst ook de hele dag om niets, loopt zelfs rood aan en balt zijn vuistjes etc, als dat tenminste is wat je bedoeld. Das echt niet het gillen van de stem ontdekken! Echt vanuit boosheid/frustratie, omdat iets niet lukt, of omdat hij het niet leuk vind in de box, of omdat hij naar bed wil, of omdat hij zijn eten niet wil etc etc haha! En meteen met de volumeknop volledig open! Als de buren het horen denken ze dat ik hem mishandel:) ofzo. Heb serieus gedacht dat hij wel pijn ofzo moest hebben, maar dat is niet (zeg ik toch een beetje onzeker). Het enige wat ik dan kan doen is hem afleiden...

Maar TS: Ik sluit me aan bij wat er al gezegt is, boos worden kan niet op zo'n kleine dat snappen ze nog niet, en hoeft ook nog niet, ze doen simpelweg nog niets verkeerd... Maar ik begrijp het voor een deel ook wel, maar dan niet boos worden/straffen. Als de kleine iets doet wat niet "mag", en dan bedoel ik aan de haren van de hond trekken, of mijn ketting in zijn mond stoppen (niet stem ontdekken, want dat is prima!) zeg ik altijd op normale toon: "nee, dat mag niet eventueel met een uitleg". En dan geef ik hem iets anders te doen, zorg dat hij de hond aait ipv aan zijn haar trekt (en dan komt dat krijsen uit boosheid weer:)). Hij begrijpt het misschien nog niet, maar als ik dit consequent blijf doen zal het het snel wel begrijpen (of hij dan luistert blijft natuurlijk de vraag). Want ze snappen sneller wat we zeggen dan we denken!

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    ukkie heeft sindskort ook door dat ze kan gillen..echt keihard gillen om niks..
    zodra ik dr optil is ze stil en gaat ze weer lachen.. en ja soms loop ik dan idd een dag met kind op mn arm, so be it :) beter dan gillen.. (en ja ze mag van mij best gillen, maar bij haar is het echt boos zijn-gillen..)

boos zijn op een baby van 8 maanden?nee... als ze iets doet wat ze niet mag,zeg ik nee.. en dan schud zij ook nee :) hihi en dan doet ze t nog een x en zeg ik weer nee.. zie je dr onschuldig kijken en doet het niet meer..
    vind het wel schattig

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Och joh, daar moet je helemaal niet boos om gaan worden! Probeer het leuke ervan in te zien ;) Tenminste, ik vond het altijd wel grappig hoe ze toen deed. Mama gilde en lachte gewoon mee ;)

Nu gilt/krijst ze alleen nog maar als iets niet haar zin is, en ook daar word ik niet boos om, ik negeer het gewoon en dan is het vaak na 10 seconde over.

Oh, zingen is hier ook gillen :D

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Voor het gillen zou ik niet boos worden, ik doe gewoon gezellig mee ;)
    Maar hier heeft ze sinds kort de knopjes van de stereo en de planten ontdekt. En ik heb liever niet dat ze daarmee gaat spelen. Dus dan zeg ik wel op een lage toon: Nee, afblijven. Ze draait zich dan om, kijkt me aan, tovert een grote glimlach op haar gezicht en gaat gewoon weer verder. Het heeft dus (nog) weinig zin. Dus haal ik haar maar weg en geef haar wat anders te doen.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha, ik 'straf' haar met haar 1 jaar niet eens.. Wat begrijpt ze daar nou van?
    Ze heeft nu een fase dat ze zichzelf keihard achterover gooit en gaat gillen als ze bijvoorbeeld mijn telefoon, de laptop niet krijgt of als ik haar bij de oven weg haal omdat ik haar wil leren dat ze daar niet aan mag zitten. Op zulke momenten pak ik haar bij me.. Benoem wat ze doet en zeg dan dat ik wel wacht tot haar boosheid voorbij is, daarna negeer ik haar ook echt tot haar boosheid voorbij is.

.....Maar boos worden op een baby van 8 maanden omdat het de hele dag gilt (?!) vind ik wel een beetje teveel van het goede, sorry.
    Af en toe gaat Mira gillen en dan gil ik gewoon even mee, vind ze helemaal geweldig! Ik herken deze 'periode' dus wel!

14. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    nee ik werd niet boos op mijn dochtertje als ze gilt of iets in die trant kan ik de hele dag wel boos zijn madam is nu 1 en gilt nog regelmatig van plezier of van afgunst..
    wel weet ze wat het woord nee betekent ze prikt bv de hond bewust in haar ogen dit wil ik niet hebben en pak haar dan op zeg duidelijk nee mag niet en geef haar iets anders te doen.
    dit doe ik ook als ze weer een smijtdag heeft dan smijt ze werkenlijk alles op de grond of van zich af als het niet lukt ofze wil t niet meer.
    en ook als ze mij of iemand anders bewust knijpt of slaat ik sla niet terug maar zeg duidleijk nee en negeer haar heel even dit werkt want ze stopt meteen.
    boos gebeurt wel eens natuurlijk dan prober ik meestal eerst tot 20 te tellen en dan maak ik haar duidelijk dat ik nietvan dit gedrag gedient ben.
    soms krijgt mijn kleintje wel een een driftbui ik laat dr gewoon gaan negeer haar straal binnen 5 min is t over...

gr gemma

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik word niet boos. Ik negeer me zoontje, op dat moment. Ik leer nu wel als hij aan iets komt wat niet mag zeg ik nee, mag niet.. In het begin steeds proberen en nu weet hij inmiddels wat Nee is en probeert hij het dan zeg ik nee, J.....mag niet en dan trekt hij zijn handje terug.

Het zijn ook fases.. hier heeft hij net weer zo'n gil, jammeren fase achter de rug.. Nou ja dan maar even in de box laten. En wil die gewoon even lekker bij me zitten.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is precies wat ik bedoel!
    Ook hier gebalde vuistjes en dan perst hij echt zijn hardste kreet er uit. En ook hier volume knop op standje de buren denken dat ik hem mishandel:)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Straf? Nee joh, niet met 8 maanden. Gewoon uitleggen dat je het niet wilt hebben, afleiden en negeren. Gaat vanzelf over. Niet boos worden, heeft helemaal geen zin. Actie en gevolg gaan nog volledig langs jouw baby heen (komt wel hoor.. maar over een jaar of 2!)

18. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha serieus?

Hier ook een pittig dametje hoor. Stapt Nu rond de tafel en dan zie je dat handje naar de afstandbediening gaan:) kijkt ze naar mé. 'nee jolisa dat mag niet, die is van mama. En dan lacht ze probeert het nog eens 'nee jolisa die is van mama.
    En dan doet ze het ook niet.
    Zeg nou eerlijk daar kan je toch niet boos op worden:)

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hierbook zo'n ondeugd, weet precies wat ze niet mag. Toch doen natuurlijk, en als ze nee hoort en ik haar oppak kijkt ze heel betrapt, hahaha. En dan maar afleiden met wat anders.
    Kan er wel eens moe van worden maar dan is er altijd nog de box. Maar boos worden, nee. Overigens zit ze nauwelijks aan verboden dingen als ze even alleen is, grappig he.

Maar als je met boos worden bedoelt wat strenger zeggen dat iets niet mag, ja dat wel.

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik vind het een beetje apart, heb nog niet alles gelezen t is zo laat maar ik moest even kijken toen ik de titel van je topic zag.

Zulke jonge kindjes kunnen echt nog geen loopje met je nemen. En bovendien, als ze al iets niet zouden mogen(zoals de kat in zijn staat bijten bijvoorbeeld) moet je wel goed afwegen waar je uberhaubt de nee op gaat loslaten. Is gillen een nee waard of bewaar je die voor dingen die ECHT niet mogen? Dat laatste probeer ik hier, dus als hij de kat bijt (ja de stumper blijft gewoon liggen hoor..) of als hij de kattenbrokken omgooit of opeet bijvoorbeeld. Maar dan zeg ik met een lage duidelijke stem nee, werkt meestal. Zoniet zet ik hem weg zodat hij er niet bij kan en laat ik hem even of leid ik hem af afhankelijk van wat ik aan het doen ben(meestal tijdens het koken, anders worden mn gebakken aardappels wel erg crunchy..) Oh en als de nee hem niet aanstaat dan krijst hij echt de hele boel bij elkaar, maar daar corrigeer ik hem echt niet op hoor. Die frustratie moet hij toch ergens kwijt?

Probeer eens buiten de box te denken. Wat wil je wel ipv gillen?? Ga eens heel zachtjes een liedje zingen en praten, hij wil jou wel graag horen dus dan zal hij waarschijnlijk zelf ook zachtjes doen. Mijn kleine man gilt ook vaak omdat hij zijn stemmetje heeft ontdekt hihi.. Als ik dan meedoe(voor de lol dus he, dan doet zn grote broer ook mee en moeten de buren maar even oordoppen in whahha) dan ligt hij helemaal in een deuk. En dat is dan geen uitlachen, hij vind het gewoon leuk als ik hem nadoe.. En als ik daarna heeeeeeeeeeel zachtjes ga praten doet hij ook mee of ligt hij in een deuk. Zo heerlijk die kleintjes, je vermaakt ze met niks. Probeer het eens zo te bekijken misschien.

Verwacht niet te veel van je kindje, wees creatief en reeel in je oplossingen én kies je grenzen.

Deel Deze Pagina