Zoonlief is rond zijn 3e verjaardag naar het cb geweest. Toen woog hij 14,4 kg met een lengte van 102. Niet zwaar, maar dat hij nooit geweest. Nu is hij gisteren geopereerd (buisjes/neusamandel) en moest hij gewogen worden. Nu 8 maanden later weegt hij 14,4 kg. Hij eet niet erg veel, maar voor een peuter niet abnormaal. Meer moeders ervaring met kindjes die lange tijd niet/weinig aankomen? p.s. Zoonlief moet over een paar weken sowieso naar het cb voor een grondige inspectie
@Denise: mijn zoontje heeft met zijn gewicht ook lang stilgestaan en was met 3 jaar zelfs nog lichter en iets kleiner dan die van jou. Hij lijkt nu eindelijk een spurtje te gaan maken en zwaarder te worden. Ook bij mij geen super eter, maar blijkbaar erg beweeglijk dat er niets aan blijft 'hangen'.
Mijn zoontje is een jaar jonger,maar zijn lijntje buigt nu ook af. Hij woog met 18 maanden 10 kilo,en met 2 jaar weegt hij nu 10,3 kilo Heel licht dus,hij eet redelijk,maar is heel actief. Ik was vroeger ook een dun ding,dus ik maak me (nog) niet erg zorgen. Ik moet over 3 maanden wel terug trouwens voor een extra check.
Ja hier... Een meisje dat eigenlijk vanaf 98 cm tot 107 15,5 kilo is geweest. Nooit meer aangekomen. Nu sinds ze een groeispurt naar 114 heeft gehad is ze 17 kilo. Ook niet zwaar maar dat is niet verontrustend. Ze heeft namelijk lekkere meidenbillen.
Precies wat wij ook zagen bij onze zoon toen hij ziek was. De eerste keer begon hij dus pas weer met aankomen (groeien) toen hij hersteld was van zijn keel - en neusamandel operatie. De tweede keer was tijdens het hebben van een longonsteking (wat 2 maanden duurde voordat we erachter kwamen dat het een longontsteking was). Pas toen hij volledig hersteld was begon hij weer te groeien. De energie gaat gewoon op aan het ziek zijn en niet naar het aankomen.
Hier een jongen die bijna een jaar vrijwel niets aankomt, maar wel veel in de lengte gegroeid is. Hij is nu met 4 jaar en 9 maanden 120 cm en 22 kilo. Nog geen halve kilo in een jaar tijd gegroeid. Volgens mij is het niet gek, maar je zou het voor de zekerheid na kunnen vragen op cb oid.
Hier hebben we momenteel ook een soort stilstand aldus het cb maar ik heb mijn twijfels. Met 2 jaar woog hij 11 kilo, meneertje had een mega zware luier maar die hoefde niet af. Met 2.5 jaar was hij 11.2 kilo, maar zonder luier want zoonlief is nu zindelijk. Hij is in de tussentijd wel 5 cm gegroeid. Nu moeten we binnenkort weer terug komen omdat het cb het niet vertrouwd. Vind het zelf maar onzin, ben zelf ook klein en niet zwaar. Zolang kinderen gewoon goed eten, plassen, poepen, slapen en spelen is het goed in mijn ogen.
Fijn dat de meeste kindjes toch weer een spurtje gaan krijgen. Hoop dat hij toch weer wat aan gaat komen, hij is zo dun. Gelukkig heeft hij lekkere wangetjes want dat ziet er gezonder uit dan die ribbetjes en sprietbeentjes