Het valt me op dat me dochter heel luidruchtig en veel slikt. Vooral als ze in bed ligt slikt ze om de 10 seconden haar speeksel door en dan klinkt het alsof ze een grote slok doorslikt zeg maar met een heel hard slik geluid. Ik kan er niks aan doen maar ik krijg er gewoon kippenvel van want het klinkt zo onsmakelijk... Is dit slikken een fase? Het lijkt me niet dat dit iets is om mee naar de huisarts te gaan want ze heeft er verder geen last van ofzo, het is meer dat ik niet tegen het geluid kan
Ik begin nu toch te twijfelen na wat lezen op internet staat het dat het door grote amandelen kan komen. Een ander symptoom van grote amandelen kan snurken zijn en dat doet ze sowieso elke nacht. Herkent iemand dit?
Het slikken herken ik niet, het snurken wel! Is inderdaad opgelost nadat de neusamandelen verwijderd waren.
Hier kwam het door de neus en keel amandelen... Afgelopen maandag zijn deze verwijderd en niks geen gesnurk/geslik meer
Slikte ze ook echt zo luidruchtig? Is het iets waarmee ik dus beter wel mee naar de huisarts moet? Zijn beide in een keer verwijderd en had je dochter er ook last van? Want ik merk niet dat me dochter ergens last van heeft..
Bij liggen slikte ze inderdaad soms luidruchtig. Maar daarbij had ze ook enorm last van slaapapneu, constant hoesten/verkouden, kon niet door haar neus ademhalen waardoor ze altijd met haar mond open liep en verstopte oortjes. Het waren ook echt extreem grote amandelen, tegenwoordig verwijderen ze deze niet zomaar mee in tegenstelling tot vroeger Ze zijn beide in 1 keer verwijderd. Alleen de dag van de ingreep heeft ze last gehad, dinsdag vroeg ze alweer om een boterham, fruit en een snoepje. Je kunt het altijd even door de huisarts laten controleren