Gordels van de autostoel steeds af doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MirW, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ha moeders!

Mijn jongste is ruim 20 maanden. Hij zit in de auto in een Maxi-Cosi Rubi. Deze heeft een 5-puntsgordel, die volgens mij alle autostoelen van deze groep hebben. Alleen wurmt hij steeds zijn armen eruit.
    Als ik niet achter het stuur zit draai ik me om zodat ik zijn armen er weer in kan doen (als ik er erg in heb) maar als ik achter het stuur zit zie ik het niet altijd en als ik het zie moet ik dus ergens stoppen om zijn armen er weer in te doen.
    Het is gevaarlijk, denk ik, maar ook gewoon vervelend want als zijn armen uit de gordels zijn kan hij vrij ver opzij leunen en zit hij zijn grote broer steeds dwars...
    Weet iemand daar de een of andere oplossing voor? Hij zal toch niet de enige/eerste eigenwijze peuter zijn die dit doet?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zijn de gordels wel goed afgesteld?
    Je hebt als het goed is aan de voorkant/onderkant van de stoel een 'losse lus/riem' (weet ff niet hoe ik het moet noemen) hangen.
    Als je je kindje in de gordels hebt vastgeklikt, moet je deze riem aantrekken en als het goed is zitten de gordels dan zo strak dat je kindje zich er nooit uit kan wurmen..

Oceanna vindt dit leuk.
  3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Er bestaan ook clips om de riempjes vast te zetten zodat de armen er niet meer uit kunnen

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier krijgt mijn dochter het ook voor elkaar. Strakker dan strak trek ik die dingen en nog weet ze het voor elkaar te krijgen. Wij hebben de Romer King. Vandaag ben ik zo boos geworden en niet pedagogisch gezegd dat wanneer ze dit nog 1x doet ik haar langs de kant van de weg zou zetten en dat ik het nooit weer wou zien! Ze schrok zo dat ze direct haar arm goed deed en nee mama zei. Heb haar nogmaals gewaarschuwd dus hoop dat de boodschap is overgekomen. Het stukje langs de kant van de weg zetten kan ik natuurlijk nooit waar maken :)

5. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Mijn zoontje doet dit ook.. hoe strak ik het ook aantrek hij krijgt het ook voor elkaar. Scheelt dat als ik zeg dat hij ze terug moet doen, hij het wel doet. Maar paar min later doet hij het weer... dus blijf het zeggen. En dan wordt het een leuk spelletje, ik probeer er maar niet teveel aandacht aan te besteden. Na een min gaat hij vaak weer gewoon zitten.

6. tuc

tuc Niet meer actief

mijn kinderen zitten echt megastrak, die hebben dat nog nooit voor elkaar gekregen.
    Anders zou ik de auto stil zetten en niet verder rijden tot hij blijft zitten.

Oceanna vindt dit leuk.
  7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Zijn de gordels aan de bovenkant wel goed afgesteld? Als ze onder schouderhoogte beginnen hebben de kinderen meer ruimte om zich eruit te wurmen, hoe strak je ook aantrekt.

8. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Hier kreeg mijn jongste het ook altijd voor elkaar om zijn armen los te wurmen. Ook als het super strak zat.

Eerst zette ik steeds de auto stil om hem weer goed te doen, maar hielp niets. Toen heb ik hem op een dag gezegd dat we naar Monkey Town gingen, maar alleen als hij zijn armen in de gordels liet. Deze loeder moeder wist allang dat dit niet ging lukken. In de auto en al na 8 min waren zijn armen eruit. Auto gestopt, armen goed, omgekeerd en naar huis. Hij was zooooo verdrietig en heeft het nooit meer gedaan!

sleepy en Oceanna vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Mijn dochter van 8 mnd wurmt dr arm onder de gordel door en die zit nog in dr cosi. Vraag me niet hoe ze t voor elkaar krijgt, strakker dan dit gaat toch echt niet. Zag dr vanmiddag wriemelen met dr veiligheidsgordel en dr shirtje maar tis net houdini. Wordt nog wat in een stoeltje, ik hou die armclips maar even in gedachten. Gelukkig slaapt ze veel in de auto dan kan ze ook niet al te veel wurmen.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit dus.

En zitten de schouderriemen wel gelijk met de schouders ipv een stuk eronder?

11. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    We moeten straks een flinke rit maken, dus ik zal eens kijken hoe de schouderriemen zitten en of het helpt als die wat hoger beginnen. Ze zitten erg strak, ze drukken zijn schouders bijna naar beneden, om te voorkomen dat hij ze eruit wurmt, maar het helpt idd niet veel.

Bedankt voor de tips! Ik hou de clips even in mijn achterhoofd!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze zijn schouders bijna naar beneden drukken zou je denken dat ze inderdaad te laag zitten, want bij de goede hoogte drukken de gordels de schouders naar achter en niet naar beneden.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En, is de autorit gelukt zonder Houdini-capriolen?

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Jullie hadden helemaal gelijk! Ik heb de gordels bij zijn schouders een flink stuk ophoog moeten doen, heb de heenweg naast hem achterin gezeten en een paar keer voorkomen dat hij zijn armen erdoor zou doen en op de terugweg heeft hij ze de hele weg gewoon om gelaten!

Bedankt voor de tips!

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    :thumup:

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    En anders even zoeken op gordelclip. Wij hebben er eentje van A3. Dan we "achterstevoren" om de gordels geschoven, want anders kreeg hij ze nog los. Hier de andere instellingen wel goed. Gewoon een handige kerel

17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kijk, zo helpen we mekaar nog eens :)
    Fijn dat je het nu opgelost is en de veiligheid in de auto weer goed is!

MirW vindt dit leuk.
  18. Torretjeee

Ik ben op moment een weekendje weg met zus en moeder. Morgen als ik thuis kom toch even kijken hoe de gordels bij ons zitten :rolleyes:. Misschien moeten die ook hoger.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En; ook bij jou succes?

20. Torretjeee

Ik zit nog in de trein naar huis :). Met een uurtje kom ik aan, en word ik opgehaald door mijn mannen. Ga ik daar gelijk kijken hoe hij in zijn kinderstoel zit :D

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina