Wel of geen dubbele wandelwagen?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jettje, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik zit met het volgende. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en heb een zoontje van 2,5.
    Als de kleine word geboren is hij 3 jaar + 1 maand.
    Ik zit te twijfelen of ik een dubbelewandelwagen zal nemen.
    Aan de ene kant denk ik van hij loop maar wat meer maar aan
    de andere kant vind ik hem ook nog zo klein. De ene keer
    loopt hij ook veel beter dan de andere keer.
    Hoe denken jullie er over wel of geen dubbele wandelwagen :(
    Alvast bedankt.

Groetjesss Jetje

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik heb er wel 1 gehaald.

Weliswaar tweede hands maar toch.

Straks als de baby er is dan ga ik veel lopen. Om de extra pondjes eraf te krijgen en natuurlijk met de hond.

Isabella ( kleine prinses) vindt lopen leuk maar rondgereden worden ook. :D

Zo kan ze het afwisselen. Stel ze wordt moe dan kan ze gewoon lekker gaan zitten.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Als je kindje straks al 3 is, dan zou ik geen duowagen meer aanschaffen.
    Ik zou gaan voor een loopplankje, eventueel met zitje, voor aan je huidige wandelwagen.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Als er hier een 2 e kindje komt zal ik zeker geen duowagen meer kopen.
    Tess zal dan ook rond de 3 jaar zijn en event. koop ik dan een meerijdplankje.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    mijn kinderen schelen 17 maanden en hebben dus een duowagen maar, na de zomer doen we hem weg en dan is mijn oudste nog net geen 3. Dus ik zou geen duowagen meer aanschraffen. Wij hebben hem veel gebruikt maar nu wordt het al steeds veel minder. Draagdoek indien je de oudste in de wagen wil is dan ook een goede optie

6. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
    Een loopplakje is ook wel een idee.
    Gelukkig heb ik nog even de tijd om er over na te denken.

Groetjesss

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

met 3 jaar zou ik ook geen duowagen meer aanschaffen, mijn kids schelen ook 17 maanden, en ik zou niet zonder kunnen.
    maar mila begint nu steeds meer te lopen buiten, dus in principe zou ik zonder kunnen, vind het alleen lastig omdat ze niet aan de hand wil lopen, vandaar dat ik m meestal gebruik als ik alleen ben.
    zodra vriend er bij is, loopt mila en rijd ik fenne.

8. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is 2 en i9k heb ook geen duo wagen hij loopt overal goed mee naar toe zelfs in de stad. hele lange afstanden als we die al lopen dan is mn man erbij en hebben we gewoon een buggy zon goedkope hier werkt t goed

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou met 3 jaar geen duowagen meer aanschaffen. Mijn kids schelen 2 jaar en 2 maanden. In het begin zat ze vaak op het stoeltje op het meerijdplankke. Maar al snel liep ze zelf. En nu heb ik het plankje er op zitten voor het geval ze echt moe is. Maar ze staat er bijna nooit meer op.

10. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik had me er in vergist, de oudste was 2 jaar en 5 maanden toen de jongste werd geboren. Ik ben veel alleen met de kinderen op pad. De oudste kan prima lopen hoor, maar wordt ook wel eens moe, slaapt soms in de wagen, ik wil soms even snel een boodschap kunnen doen... Ik heb uiteindelijk toch nog een duowagen aangeschaft. En geen spijt van.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee ik denk dat het ook echt wel scheelt of je veel loopt.

Ik ga echt lopen naar de stad toe. Dus niet alleen in de stad. Dus eerst 30 minuten heen en dan in de stad en daarna weer terug.

Dus ga anders eerst bij jezelf na of je veel loopt of af en toe. en niet te ver.

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    hier koop ik ook geen duo wagen, mijn oudste is straks als de baby geboren is dan wel 2jr en 2 maanden, maar krijg als kraamcadeau van mijn ouders een draagdoek, dus mocht ik ergens naar toe moeten met mijn 2 mannen dan kan de kleine in de draagdoek en kan dan evt de byggy meenemen voor mika. En als het maar een klein stukje lopen is kan evt de wandelwagen wel mee. Als we met zn alle willen lopen kan mika bij mijn man op de nek ofzo ;)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik liep ook veel, maar toch geen duowagen gekocht. Nu bewaar ik de lange enden voor als we allebei vrij zijn of als mn moeder er is oid. Maar het scheelt hier ook dat T het allerliefste in zn eigen bed slaapt! M was totaal anders en ik denk dat als T een beetje daarop had geleken we misschien toch een tweedehands duowagen hadden aangeschaft.

En het scheelt erg dat M niet zo graag in de wagen zit. Lopen gaat behoorlijk goed. We hebben ook een plankje, maar ook daar is ze niet gek op. Beste werkt nog om M in de rugdrager te doen en dan T te duwen of M in de buggy en T in de draagdoek. Maar met dit weer draag ik liever niet :D

O ja, ze schelen 25,5 maand

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Kinderen zijn natuurlijk erg verschillend. Mijn neefje van bijna drie zit nog vaak in de wagen en mijn zoontje daarentegen is ruim twee en wil al tijden niet meer. Bij hele lange afstanden nemen we wel eens de buggy en de wagen mee (we zijn dan toch altijd samen) maar een rondje park met de hond loopt mijn zoontje gewoon zelf. Als ik een kind als mijn neefje zou hebben zou ik zeggen: doen! Als ik naar mijn eigen zoontje kijk zeg ik: niet nodig...

15. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    ik heb precies hetzelfde leeftijdsverschil en heb ook een duowagen aangeschaft 6 weken na de geboorte. En het is ideaal!!
    Ik wandel ook graag, naar de winkels of op visite bij opa en oma, en dat is toch wel 20 minuten lopen, nou dat houd die an mij van drie niet vol hoor, of als je ook nog eens gaat winkelen..Zo'n plankje heb ik ook geprobeerd, maar daar krijg je rugpijn van zover loop je naar achter. Dus als je je vrijheid koestert, zou ik het doen!

16. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik blijf nog twijfelen.
    Ik loop aardig wat af en eigenlijk altijd alleen.
    Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.

Groetjesss Jetje

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik loop ook heel veel (ik heb zelf geen auto meer, en vriendlief heeft zijn auto doordeweeks altijd mee naar z'n werk), maar ik heb geen duowagen gekocht. Milan zal net 2 zijn als de 2e geboren wordt.

Ik ga eerst kijken hoe 't gaat met een meerijdplankje en met een draagdoek en als dat niet blijkt te werken kan ik altijd nog een duowagen gaan halen. Beter zo, dan dat 'ie straks werkloos staat te wezen.

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Linda, zo heb ik het ook gedaan, eerst kijken hoe het zonder gaat. In mijn geval dus toch een duowagen aangeschaft...

19. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    ik zit hier ook over na te denken...
    Als onze jongen geboren wordt is onze dochter 2 jaar en 4 mnd.
    Echter is het een boef die wanneer ze de kans krijgt wegrend.
    Nu loop ik ook veel naar de stad en ben dan gauw zo'n anderhalf a 2 uur weg.
    Baby in draagzak zie ik niet zitten, we gaan dan de herfst/winter in en dat vind ik maar niks met een jas erover.....en dochter op het meerijd plankje...ten eerste vind ik het er altijd zeer oncomfortabel uitzien als ik zie hoe je erachter moet lopen en ik weet zeker dat als ik maar even ergens stil sta dochtelief eraf springt en de benen neemt.....
    dus ik denk haast wel zeker dqt om die redenen er hier een duowagen komt;)

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Toen ons zoontje werd geboren was ons meisje 18 mnd, ik heb dus een duowagen. Ondertussen is ze bijna 3 en ons zoontje 15 mnd en ik gebruik de duowagen nog steeds veel.
    Ze zit er graag in, vind het heerlijk om erin rond gereden te worden.
    Ze loopt naturlijk ook maar geen grote stukken, vind ze niks.
    En eerlijk is eerlijk, ik vind het niet erg dat ze er graag in zit want als ik met haar naar de winkel loop ben ik de hele dag onderweg :D

Deel Deze Pagina