Straf geven

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door GossipGirlxoxo, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met dat alles geven maak je je kind echt niet leuker. In mijn naaste omgeving heb ik ook een gezin waarbij de kinderen alles maar krijgen wat ze willen maar ze behandelen hun moeder als voetveeg. Ik vind het geen leuke kinderen. Als ik weleens hoor hoe die dochter tegen haar moeder praat, ik had ze een pets voor hun kop verkocht.
    Het is denk ik ook een leefstijl die je hebt, wij kunnen sws al die dingen niet betalen en doen er ook niet aan mee, kinderen hebben het goed en komen echt niks tekort en zouden echt niet gelukkiger worden als altijd alles maar kan en mag maar het lijkt me lastig dit te doorbreken als je dit zo gewend bent.
     
    Felice, suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vind ik ook lastig. voor mezelf en voor de kinderen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    suus1983 en Madeliefke vinden dit leuk.
  4. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Dit vind ik tegenstrijdig met je eerdere bericht dat je zoon 's nachts 1,5 uur te laat thuis komt zonder dit te melden. Dat vind ik respectloos en daar hadden zeker consequenties hier tegenover gestaan. En niet alleen een half uurtje eerder thuis de week erna. Dat "voelen" ze echt niet.

    Ik vind TO helemaal niet zo streng. Ik denk dat voor ieder kind duidelijkheid het beste werkt. Kaders zorgen voor veiligheid en ruimte om te ontwikkelen. Kinderen die weinig grenzen hebben zijn vaak erg onzeker omdat ze vaak op zichzelf terug geworpen worden in het maken van keuzes. Daar is het puberbrein nog niet in ontwikkeld. Dan heb ik het vooral over kinderen in de leeftijd 10-14 jaar. We roepen heel vaak dat we kinderen moeten loslaten, maar ik denk vooral dat we ze de tools moeten geven om los te kunnen komen.

    Qua merkkleding, dat is hier ook een dingetje in de klas. Maar vind het ook leuk om voor en met ze te shoppen. tegenwoordig wordt er graag Tommy, Nik &Nik enz gedragen. Als ze netjes met hun kleding omgaan heb ik daar ook geen bezwaar tegen. Toen ik puber was wilde ik ook graag die ene trui van Naf Naf :D
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat heeft een keer te laat komen nu toch te maken met altijd maar alles kunnen krijgen?
    Jij komt nooit eens te laat?
    Mijn kind zit sws ook niet in de groep van 10-14 jaar maar al ver daar boven.
    Ik begrijp je post dus werkelijk niet.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    #66 Madeliefke, 20 dec 2019
    Laatst bewerkt: 20 dec 2019
    Overbodig.
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Veel straffen heeft helemaal niks te maken met grenzen stellen.

    Juist meer met onmacht van de ouder om het kind binnen de gestelde grenzen te houden.
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ff een vraag die opzich wel hier past denk ik;

    Mijn oudste van 10 heeft een mobiel gekregen met zijn verjaardag. Nu heeft hij daar uiteraard schermtijd voor wanneer hij die mag gebruiken. Dit heeft hij al meerdere keren overschreden door stiekem de telefoon te pakken achter mijn rug om(hij vergeet nog wel eens het spelletje goed af te sluiten als hij mij plotseling aan hoort komen, en een zusje die hem verlult)

    Nu proberen wij juist steeds flexibeler te worden met meer schermtijd/vrijheid wanneer en wat hij met zn mobiel mag, maar door het stiekeme gedoe is hij juist heel vaak de telefoon kwijt voor straf. Nu zat hij van de week even muziek erop af te spelen, hadden vrienden over de vloer en allemaal liedjes uitzoeken. Op een gegeven moment wilde ik de telefoon om de muziek uit te zetten (vrienden gingen weer naar huis, even gedag zeggen enz) en zoon zat dus al die tijd stiekem spelletje te spelen terwijl hij wíst dat dat niet mocht


    Hoe gaan jullie om met dat stiekeme gedoe?? Het wordt steeds erger. Hij is meer zijn telefoon kwijt dan dat hij erop mag
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind een telefoon op die leeftijd eigenlijk niet nodig. Ik zou afspraken maken met hem samen, dus hem ook mee laten denken. En als ie zich er niet aan houdt, dan voorlopig geen telefoon meer. Dan probeer je het maar als je weer wat ouder bent.
     
  10. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Nee nodig is het zeker niet, hij doet er ook alleen spelletjes op, geen appen en dat soort dingen. Het vervelende is nog dat wij geen huistelefoon hebben en als hij alleen thuis is, wanneer ik ff boodschappen doe oid, hij bereikbaar moet zijn mocht er wat gebeuren. Maarja dat is dus beetje dubbel als hij straf heeft maar wel mobiel in de buurt moet hebben voor het geval dat.. hij zit dan gewoon spelletjes te doen tot ik thuis kom. Hij weet dat het fout is maar zegt zelf dat hij die drang niet kan weerstaan
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    @Roozjuh Alle spelletjes eraf halen. Wifi blokkeren erop, zodat hij alleen gebeld kan worden? Of heeft hij een abbo met internet? Als hij niet kan weerstaan het te doen klinkt het al als een verslaving.
     
  12. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Vroeg ik me zomaar af hoor :) maar kreeg je de Naf Naf trui dan ook? Ik wou vroeger ook wel eens wat, en ik kreeg lang niet altijd alles wat ik graag wilde :roflmao:

    Maar dat zie ik nu dus wel om me heen, compensatie gedrag van ouders voor wat ze zelf vroeger niet kregen, kids krijgen het nu allemaal wel, en eerlijk ... Zijn in gedrag niet de leukste kinderen :|
     
    YaelStone en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Dan moet ik die hele google play store eraf halen, hij download zelf spellen(wat dus niet mag) Verslaving is het zeker jammer genoeg. Wifi blokkeren kan niet, hij belt mij via whatsapp ivm geen beltegoed. Geen beltegoed nog extra erop gezet, want die maakt hij op aan onzin, daar gaan ook zijn mb's vanaf. Ene kant zou ik die telefoon zo weg doen, maar hij moet mij kunnen bereiken en ik hem. Het is allemaal zo dubbel, denk ik te moeilijk? We hebben geen huistelefoon meer

    Hoe pak je zo'n verslaving aan, hij is pas 10. Heeft het met alle schermen overigens, tv, switch, vooral mobiel
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Er zijn apps die je op jou en zijn telefoon kan zetten. En dan beheer jij bepaalde gedeeltes van zijn telefoon. Het is wel aan te raden nu al aan te pakken want word anders alleen maar erger.
     
    Roozjuh vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.112
    15.621
    113
    Vrouw
    Gsm gewoon aan de kant op bepaalde momenten?
    Hier mogen ze ook niet onbeperkt op PlayStation en gsm.
    Die gaat dan gewoon bovenop de kast.
     
    Roozjuh vindt dit leuk.
  16. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik moet schermen(mobiel,switch) letterlijk verstoppen. En dat gebeurt ook zeker. Ze mogen kort op een scherm, vanwege straf mag hij vaak dagen niet op een scherm. Ik ben best streng wat betreft schermtijd eigenlijk. Ik heb ze liever lekker buiten en ga je grijze massa maar gebruiken om jezelf bezig te houden. Zijn verslaving proberen we zeker aan te pakken maar is niet makkelijk (woede buien als hij niet mag enz)
     
  17. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik zal eens zoeken naar zulke apps. Heb wel zo'n gps tracker erop maar die werkt niet heel super. Maar kwa spelletjes downloaden oid had ik nog niks voor gevonden. Weet je misschien ook welke?
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Q studio alleen voor de appstore blokkeren moet je wel betaalde versie nemen. Maar voor de basis dingen is hij goed kan je zien als hij met internet is verbonden wat hij doet. En anders een simpel prepay telefoontje halen vr alleen bellen
     
  19. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.830
    1.303
    113
    family time is een hele goede, van google. Daar zit ook een tracker in.

    Eigenlijk denk ik overigens dat het straf geven met de mobiel in combinatie met een korte schermtijd het gedrag van jouw zoon wel in de hand werkt. Ik zou hem ook veel meer betrekken bij het maken van afspraken hierover. Ik zou ook afspraken maken over wat er gebeurt als hij de afspraken overtreedt.
     
  20. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Dit doen we al. Hij mag zelf nadenken over zijn straf. Hij mag bijvoorbeeld na school van 14.15 tot 15.30 op een scherm. Hij/wij korten dat met 50% in bij straf. Bij goed gedrag kan hij extra minuten verdienen. Dit hebben we zo gedaan omdat hij erg gevoelig is voor beloningen maar dit schijnt dus toch niet te werken hierbij. Hij geeft zelf aan het niet te kunnen weerstaan en dat hij weet wat de gevolgen zijn maar het toch doet. Verder is hij onwijs lief en helpt altijd iedereen en overal. Zorgzaam lief manneke, doet netjes zijn taken in huis, zijn huiswerk enz, maar dat scherm... :confused:

    Die app ga ik eens opzoeken, thx
     

Deel Deze Pagina