Kinderfiets wel/niet? Mening?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zal ik nu een kinderfiets geven of wachten?

1. Ja, zo kan ze de hele zomer fietsen

2. Nee, wachten tot verjaardag (driewieler is nu prima)

3. Anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter wordt eind augustus 3 jaar. Nu heb ik een fietsje (12 inch) in de schuur staan. Zijwieltjes en een helm heb ik ook. Zal ik deze voor haar verjaardag geven of nu? Even ter info:

- trappen op de driewieler probeert ze maar lukt nog niet
    - ze vind de driewieler wel leuk maar trapt het te zwaar?
    - in de hema kijkt ze steeds (verliefd) naar de 'grote' kinderfiets
    - als ik het nu geef is het een enorm kado (verwend?)
    - als ik het nu geef heeft ze de hele zomer plezier, straks is het misschien snel te koud?

Willen jullie mij helpen om deknoop door te hakken? :)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou 'm denk ik gewoon geven. Vindt een fiets bij de ontwikkeling horen en dan koop je voor haar verjaardag toch iets wat ze leuk vindt zonder dat het een buitensporig groot cadeau is?
    Hier wordt ze in februari 3 dus ik denk dat ze dan een fiets met haar verjaardag krijgt. Het is straks toch winter dus het maakt niet zoveel verschil.
    Ze vermaakt zich hier prima op haar driewieler, trappen gaat haar al goed af. Ze heeft hier 2 verschillende, beide gekregen en ze trapt op beide goed sinds haar 2e verjaardag ongeveer.

3. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Ik zou hem wel geven. Een driewieler is toch heel anders trappen, misschien dat ze het op een 'gewone' fiets zo door heeft en dan is augustus wel erg laat in het jaar! Onze oudste vond de driewieler helemaal niks, toen een 10 inch gekocht (marktplaats) en daar reed ze al snel op weg.
    Voor de jongste hebben we alle fietsen nog staan, dus die heeft het makkelijk:D Al snapt ze het principe trappen nog niet helemaal...

Oh grappig jou meisje scheelt maar 6 dagen met onze jongste!

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier heb ik dat "probleem" ook. Mijn broer en mijn moeder wilde een fietsje samen kopen voor haar verjaardag in oktober. Heb voorzichtig gevraagd of ze hem misschien al wat eerder willen kopen zodat ze er de hele zomer al kan gebruiken. Want als hun er geen hadden willen kopen hadden we er zelf wel eentje willen gaan halen.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, das duidelijk haha! Ik zou m ook gewoon geven. Als je m al hebt, ach.
    Dochter heeft m met haar verjaardag gekregen, maar die was in febr. Maar ze heeft al best veel gefietst hoor (ondanks niet al te goed weer natuurlijk).
    Driewieler fietste ze ook nooit grote stukken op, op een gewoon fietsje zitten ze toch net anders dat ze wat meer kracht kunnen zetten. Maar dan nog, ik ben nu nog veel aan het duwen en trekken hoor.. (zit hier wel een helling in de weg)

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    ik zou m allang gegeven hebben... onze dochter kreeg voor haar 2e verjaardag een fiets..
    idd lekker buiten fietsen..

7. Roos11

Roos11 Lid

29 dec 2010
    48
    0
    0
    Huismoeder
    Drenthe
    Onze dochter wordt eind augustus ook drie jaar en wij hebben haar haar fiets al wel gegeven.
    Op haar driewieler kreeg ze de trappers niet rond en nu...
    moet ik rennen om haar bij te houden!!!
    Ze geniet zo van het fietsen, kan ze er mooi de hele zomer nog van genieten!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou hem geven. Alle 3 mijn kids lukte het niet te trappen op een driewieler. De wielen zitten dan meer naar voren (bij de gewone fiets naar beneden). Hier fietste ze er meteen op weg. Onze jongste had eerst een loopfiets en is zelfs net na haar 3e los gaan fietsen. Ik zou zeggen, nu geven (zeker omdat je hem al hebt staan). Dan heeft ze er nog wat aan.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb 't fietsje net gepakt en de 2,5 jaar in de schuur hebben het geen goed gedaan. Nu moet ik toch maar op zoek naar een mooie 2e hands...

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Grote kans dat ze op een gewone fiets ook nog niet kan fietsen, dus ik zou lekker wachten tot haar verjaardag. Mijn dochter kan wel fietsen op een driewieler en die laat ik lekker daarmee oefenen (en met het loopfietsje van het buurjongetje) tot haar verjaardag (ook in augustus).

Deel Deze Pagina