Hai allemaal, Eigenlijk ben ik wel benieuwd wie er met deze bloedziekte ervaring heeft. Ons zoontje van net 1 kreeg vorige week allemaal rode plekjes die niet weg te drukken waren overal op zn lijfje. De volgende dag kreeg hij er allemaal blauwe plekken bij. De huisarts stuurde ons direct naar het ziekenhuis en na bloedonderzoek bleek dat hij nog maar een bloedplaatjesniveau heeft van 5 terwijl dat tussen de 150 en 200 moet zijn. Hij kan zn bloed dus niet stollen en daardoor krijgt hij veel blauwe plekken en kán hij ook inwendige bloedingen krijgen. We schrokken natuurlijk enorm, maar waren ook opgelucht dat het geen leukemie is (waar we eerst bang voor waren) Hij heeft ITP (Idiopathische Trombocytopenische Purpura) en dat is een auto-immuunziekte, waarschijnlijk van acute en voorbijgaande aard. Hij krijgt nu een stootkuur Prednison waardoor zijn immuunsysteem wat minder wordt en hij meer bloedplaatjes kan aanmaken. Al met al een hele spannende tijd en over twee weken moet hij weer bloedprikken. Ik wilde het even kwijt en mss zijn er onder jullie 'lotgenoten' omdat de arts zei dat het een vrij veel voorkomende ziekte is bij opgroeiende kinderen. Groetjes, Stephanie
ik ken het niet maar ik wens je heel veel sterkte en je kindje veel beterschap, hopelijk gaat het gauw beter, kan me voorstellen dat je je rot schrikt