Snachts hoesten en na inspanning

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1978, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi

De titel zegt het al; mijn zoontje moet veel hoesten als hij in bed ligt, ongeveer 2 uur nadat hij naar bed is gegaan en nadat hij bijv. heeft rondgerend als een dolle ;)

Een tijdje geleden heeft hij een vastzittende hoest gehad die ik succesvol heb behandeld met Bislovon. Maar dit is er dus "over gebleven ".

Als hij zich niet erg inspand hoest hij ook niet. Het is een droge hoest zonder slijm...

Iemand enig idee? Wil morgen sowieso de dokter eens bellen maar was ff benieuwd of iemand dit bekend voorkomt?

Dank je wel alvast!

Groetjes

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter heeft hetzelfde gehad. Besef me nu dat het pas sinds een paar dagen/weekje over is. Heeft behoorlijk lang geduurd. Ik heb me er nooit echt zorgen over gemaakt omdat ik de indruk had dat het niet een 'eng' hoestje was. En het is dus gewoon over gegaan.
    Ben wel benieuwd wat de huisarts zegt.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb het momenteel zelf. Ik word er gek van! Als ik lig of buk of me inspan, heb ik een enorme kriebel in m'n keel. Als iemand weet wat ertegen helpt, hoor ik het ook graag! ;)

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn zoon heeft het elke winter helaas. Afkloppen, deze winter hebben we pas 2 nachtjes of zo gehoest gehad. Vorige winters was het meerdere malen per winter 2 weken aan een stuk hoesten 's nachts. Om gek van te worden. Enige wat huisarts voorschrijft is Noscapine maar dat helpt ook niet echt. Wat hier wel eens hielp was extra warme deken en op en zodanig instoppen dat het niet snel los gaat. Was wel zweten in bed maar dan ging het gehoest meestal snel over.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier helpt noscapine (van de drogist) altijd erg goed.

Overigens noemt mijn longarts dat gewoon astma.
    Vervelende is dat de huisarts niks hoort dus nooit conclusies heeft getrokken. Pas na een heftige longontsteking bij de longarts gekomen en daar nu een "bezoekregeling" mee. Bovendien astma medicijnen en ik besef nu pas... Hoe vaak ik zonder dat spul eigenlijk gewoon niet lekker sliep. Heb dat ook al van kleins af aan.. En nooit dacht iemand er wat van. In de praktijk was ik verkouden als de R in de maand zat. Dat is stiekem gewoon de helft van het jaar.

Zou er eens op letten hoe vaak hij verkouden is en het bijhouden. Een huisarts doet niks aan een flinke verkoudheid maar als die continu is.. Is er misschien meer aan de hand dan het standaard verkouden.

Deel Deze Pagina