Strafmethodes?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Spikkel19, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Hoi,

onze dochter van nu bijna 3 is de laatste tijd echt een draak, luisterd als ze zin heeft, en heeft echt een grote mond, nou wonen wij op een gelijkvloerse flat en kan ik echt geen geschikte strafplek vinden. Gezien het feit dat ze binnekort een broertje erbij krijgt wil ik graag een methode kiezen maar weet niet welke.

Dus Misschien kunnen jullie ons helpen?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    De plek maakt niet uit, als je het maar consequent gebruikt. Wij gebruiken een krukje in de (open) keuken.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    mm ja probleem is als we dr in de gang zetten kan ze de keuken in, zetten we dr in de woonkamer vind ze niet erg, de slaapkamer willen we niet, zettenwe dr in de lange gang kan ze haar slaapkamer in.. Dus het is echt even zoeken want nu luisterd ze echt niet..

zo erg dat ik af en toe gewoon in huilen uitbarst na een flinke driftbui (fijn hormonen)

4. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    En een speciale plek op bv een mat. Hier moet ze op de mat als ze niet luistert.. die kan ik zonodig ergens anders leggen.

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Ik zet mijn dochter op een plekje met haar gezicht naar de muur. Zo'n plekje vind je in ieder huis. En als ze kan weglopen naar een andere ruimte, Tsja, das toch een kwestie van optillen en weer terugzetten.

6. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Op de gang?

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik woon ook gelijkvloers en hier zet ik mijn dochter op de gang op een stoeltje. De straftijd (minuut of 2) geldt alleen wanneer ze op het stoeltje zit. Ik heb het ook even een tijdje zwaar gehad, nu is het echt een engeltje! Even volhouden dus, consequent zijn, choose your battles en naar buiten als het kan. Succes!

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik zet ze hier op de trap en de oudste klimt wel eens naar boven of loopt wel eens naar de voordeur maar dan beginnen we gewoon weer opnieuw. Mijn buurvrouw gebruikt ook de deurmat in de bijkeuken(achterdeur).

Je kan ook zelf een soort van matje maken. Ik zag bij Supernanny laatst een 'x marks the spot'; gewoon een dik karton en dat is dan de strafplek. Het maakt dan dus niet uit waar je deze neerlegt het punt is dat ze er dan op blijft staan of zitten.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goh, ik kreeg wel een Middeleeuwsgevoel bij de titel van de post.. hihihi..

Het maakt niet uit welke plaats je aanwijst als je maar consequent bent. Hier is het een plekje in de kamer voor de jongste en de traptrede voor de oudste

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Behalve een strafplek kun je natuurlijk ook op andere manieren consequenties treffen. Mijn stiefzoon was van strafplekken niet onder de indruk, maar die was erg gevoelig voor het niet krijgen van z'n snoepje, of het badderen na het avondeten. Dan wilde hij toch wel luisteren, (met strafplekken werd het een enorme strijd, dat werd later wel een optie trouwens, maar rond 2-3 jaar konden we dus beter op andere manieren straffen).

Je bent wel laat met het kiezen van een methode, (niet vervelend bedoeld), dus bereid je, zeker in combi met de komst van een kleine baby, voor op een hoop strijd... :(
    Consequent blijven dus!

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Bedenk je wel dat ze mogelijk van slag is doordat ze voelt dat er iets staat te gebeuren. Praat je veel met haar over wat haar dwars zit? Over de komst van haar broertje? Probeer haar gerust te stellen en haar angsten zoveel mogelijk weg te nemen. Onze oudste had vlak voor de geboorte van haar zusje echt extra aandacht nodig.

12. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Wij hebben een mat in de gang, maar kan iedere willekeurige plek zijn, in ieder willekeurig huis/winkel. Kids weten heel goed hoe laat het is als ze 'op de mat' moeten.

Vooral bij mijn zoontje in het begin eindeloos opnieuw op de mat moeten zetten, zodat hij ging begrijpen dat hij er pas vanaf mag komen als wij het zeggen. Maar toen hij dat eenmaal door had, bleef hij ook (soms huilend, soms schreeuwend) zitten tot wij een einde maakte aan zijn straf.

Maar verder sluit ik me wel aan bij een van de voorgangsters: de periode (vlak) voor de geboorte merken kids echt dat er iets te gebeuren staat en daar worden ze erg 'intensief' van ;). Mijn dreumes van bijna 2 was een draakje voor zijn zusje geboren werd en nu begin ik het ook weer te merken. Mijn beide kleutertjes hebben kort lontje, zijn snel in tranen, snel gefrustreerd... Het is ook spannend voor ze!

Share This Page